חדשות בארץ

נתניהו תקף את התקשורת, גנץ התחייב להקים ממשלת אחדות חילונית

טראמפ שוחח עם נתניהו על האפשרות לקדם ברית הגנה משותפת בין שתי המדינות, נתניהו קרא לבוחרי הימין שלא להצביע לעוצמה יהודית, וטראמפ אישר כי חמזה בן לאדן חוסל בפעולה צבאית אמריקנית. כל מה שחשוב לדעת

אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר היום (שבת) כי שוחח את ראש הממשלה נתניהו ודן עמו באפשרות לקדם ברית הגנה משותפת בין ארצות הברית לישראל. "אני מצפה להמשיך את הדיונים הללו לאחר הבחירות בישראל כאשר ניפגש באו"ם בהמשך החודש", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו, בצעד שמתפרש כניסיון לסייע לנתניהו לקראת הבחירות ביום שלישי.

נתניהו הגיב בצאת השבת על דבריו של טראמפ בציוץ משלו: "תודה לך חברי הטוב, הנשיא טראמפ. למדינה היהודית לא היה מעולם חבר טוב יותר בבית הלבן. אני מצפה למפגש איתך באו"ם ולקידום ברית ההגנה ההיסטורית בין ארצות הברית לישראל. נמשיך ביחד בעוצמה מלאה במאבק המשותף נגד הטרור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב בחריפות את כלי התקשורת, והאשים אותם בהסתה נגדו ונגד בוחרי הליכוד, שנועדה לדבריו להפיל אותו. בראיון לרינה מצליח בתוכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות 12, אמר נתניהו: "אני לא מסכים עם אנשי השמאל, אבל לא מכנה אותם בשמות גנאי. ההסתה נגדי היא יומיומית, אינסופית. זה מכוון כדי להפיל אותי בראשות הליכוד והימין. כל אחד יכול לבקר אותי – לא לשחוט אותי כמו שאתם עושים בכל לילה בשקרים – אבל לי יש הזכות לבקר חזרה. אני לא עוסק בהסתה. ההסתה הכבירה היא נגדי ונגד הליכוד".

נתניהו התייחס בראיון להסלמה בדרום, והתחייב כי במידה וייבחר שוב לתפקיד ראש הממשלה, הוא יחזיר "ביטחון מלא" לתושבי האזור. הוא ציין כי "כנראה שלא תהיה ברירה אלא לפעול בכל העוצמה נגד חמאס. כנראה שלא יהיה מנוס ממערכה רחבה. מלחמה זה מוצא אחרון. אני לא אגיד את תנאי הפתיחה, לא אגיד לך איך נעשה זאת, נעשה זאת בצורה שונה. אם יבחרו בי – אני יכול להגיד לתושבי הדרום בפה מלא: 'אנחנו נחזיר לכם ביטחון מלא'". בכל הנוגע לשימוע בתיקיו, האמור להיערך בתחילת אוקטובר, אמר נתניהו כי "השימוע כבר קרס. תיקי הסרק האלה קרסו, הם מבוססים על רכילויות חסרות משמעות. הכניסו את עדי המדינה לצינוק, הפעילו עליהם לחץ בריוני כדי שיתנו 'משהו על נתניהו'. זה יקרוס". הוא הבהיר כי שינוי חוק החסינות אינו עומד מבחינתו על הפרק.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר בראיון בתוכנית כי לאחר הבחירות הוא מתכוון להקים ממשלת אחדות חילונית עם הליכוד, ישראל ביתנו ומפלגת העבודה. "אי אפשר שמיעוט ישלוט ברוב, הרוב קובע", אמר. "זה לא גזעני. אני לא נגד אף אחד. אני רוצה לשרת את הציבור בישראל. אני משרת את הערבים, את הדתיים, החרדים, הדתיים, את החילונים, את השמאל, המרכז והימין. אני לא פוסל אף אחד, למעט שני סוגים – קיצוניים משיחיים מצד אחד, או כאלה מקרב הערבים שפועלים נגד המדינה".

ראש הממשלה נתניהו האשים אתמול את כחול לבן באחריות לפרסום באתר האמריקני "פוליטיקו", לפיו ישראל הטמינה מכשירי מעקב לטלפונים סלולריים סמוך לבית הלבן ובמקומות רגישים נוספים בוושינגטון. בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות, הסתמך נתניהו על ידיעה שפורסמה ברשת פוקס ניוז, בה נטען כי ג'ואל בננסון, שהיה יועצו של נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, ומספר אנשי אובמה נוספים הם שאחראים לדיווח, שהוכחש נמרצות על ישראל. "אתמול שמעתם את הבלוף הזה, כאילו ישראל ניסתה לרגל אחרי הבית הלבן", אמר נתניהו. "זה שקר מוחלט. אבל מארק לוין, שהיה הרל"ש של התובע הכללי של ארצות הברית, אמר בפוקס ניוז כי זה מתאים לבננסון, שעכשיו הוא יועץ הבחירות של גנץ ולפיד. אצלם הכל כשר. הם מוכנים לעשות הכל, ולא אכפת להם לפגוע בנכס היקר של יחסי ישראל-ארצות הברית ושל היחסים שלי עם נשיא ארצות הברית. הכל כשר כדי לקושש עוד כמה קולות כדי להביא לממשלת שמאל". בראיון ל"פגוש את העיתונות", הגיב גנץ בצחוק מתגלגל: "הבל. לא היו דברים מעולם, זה חרטא מוחלט".

ראש הממשלה נתניהו קרא אתמול לבוחרי הימין שלא לתת את קולם למפלגת עוצמה יהודית. בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות, אמר יו"ר הליכוד: "עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה. בדקנו את זה בסקרים, הם עברו בסקר אחד מתוך עשרות סקרים, בכל השאר הם נכשלים. יש להם היום פחות מנדטים ממה שהיה לזהות וגם לימין החדש בבחירות האחרונות. זה לזרוק לפח מאות אלפי קולות".

ראש הממשלה לשעבר ומועמד המחנה הדמוקרטי לכנסת, אהוד ברק, תקף היום בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. "הוא מבין יותר ממני, אבל בניגוד אלי אין לו עמוד שדרה ואין לו אפילו חוט שדרה, והוא מתנהג לפי זה". דבריו הבוטים של ברק מצטרפים למתקפתו בחודש שעבר מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, אותו כינה בראיון לגלי צה"ל "סמרטוט שמשרת את נתניהו כמו סמרטוט רצפה".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אישר היום כי חמזה בן לאדן, בנו של מנהיג ארגון אל-קאעדה לשעבר, אוסמה בן לאדן, חוסל במהלך מבצע צבאי אמריקני בגבול בין פקיסטן ואפגניסטן. בהודעת הבית הלבן נאמר החיסול פגע בהנהגת אל-קאעדה ובסמל שהיווה בן לאדן הבן בזכות אביו, אך גם פגע בפעולות מבצעיות של הארגון. הידיעה על מותו של מי שנחשב ליורשו אביו בראש ארגון הטרור פורסמה לראשונה בחודש יולי.

 

תחזית מזג האוויר

הלילה יהיה מעונן חלקית. ייתכן טפטוף עד גשם קל בצפון הארץ ובמישור החוף.

מחר (ראשון) תחול ירידה נוספת בטמפרטורות, והן יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. מזג האוויר יהיה מעונן חלקית, בצפון הארץ ובמרכזה ירד גשם מקומי.

ביום שני יהיה מעונן חלקית. תחול עלייה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. בשעות הבוקר ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמישור החוף.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית עד בהיר. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות. הטמפרטורות יהיו רגילות לעונה.

ביום רביעי תורגש עלייה נוספת בטמפרטורות, ויהיה חם ויבש מהרגיל בעונה, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. משעות הצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך מישור החוף.

תגיות:בני גנץדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה