סגולות

הדירה קטנה וצפופה? אתם תאהבו את הסגולה הבאה

כאשר אדם מודה, מברך ומשבח לבורא העולם על כל חסדיו – זהו זמן מיוחד וסגולי לפעול לישועה גדולה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב אלימלך בידרמן בשיעורו השבועי סיפר את המעשה הבא: יהודי שלח מכתב לרבו, ובו פרט כי זכה למשפחה ברוכה, ועל כן דירת 3 החדרים שלו קטנה מאוד עבורו. "קשה לנו, צפוף לנו", כתב היהודי במכתבו. "מה עלינו לעשות?"

תשובתו של הרב תפתיע גם אתכם: "קיבלתי את מכתבך, ושמחתי מאוד לשמוע את בשורתך הטובה, שבחסדי שמים מצאת זיווג הגון", פתח הרב את מכתבו, "ושמחתי רבתה מאוד כשראיתי ששמחת החתונה התקיימה למזל טוב, ושלום רב שורר ביניכם. התרוממות רוח חשתי כשקראתי במכתבך שנולך לך בן בכור בריא ושלם, ואף לאחר מכן לא עזבך האלוקים ונולדה לך בת כעבור שנה.

"קול צהלה ורינה כשנולד הבן השלישי והבת הרביעית, וכולם בריאים ושלמים והולכים בדרך הישר, וודאי ידוע לך כי לא כל אדם זוכה לכך", ממשיך הרב להשיב לתלמידו. "ומה רב טובך שזכיתי מאת הבורא לדירה משלך, כי למיטב ידיעתי רבים מתגוררים בשכירות ומיטלטלים מדירות לדירות".

"על כן ראוי שתרקוד ותפזז מרוב עוז וחדווה על כל הטובך אשר גמלך ה'", מסיים הרב את מכתבו", "ומדוע תתלונן ותחוש רע כל כך?! ובעזרת ה', שנתן לך את הדירה, הוא יסייע לך להרחיב את גבולך".

הרב בידרמן מסיים את סיפור המעשה, ומציין את הסגולה אליה התכוון הרב במכתבו: בחומש בראשית מובא הפסוק: "ואתה אמרת היטב איטיב עמך", ורבותינו פרשוהו באופן הבא: הקדוש ברוך הוא אומר לאדם: "אתה אמרת היטב" – אתה אמרת על מצבך שטוב הוא, "איטיב עמך" – אני אשפיע עליך שפע עצום, ותראה מה הוא טוב אמיתי.

הרב בידרמן מוסיף ומציין כי בעת שהאדם מודה ומשבח לבוראו – באותו זמן מתעוררת עת רצון מיוחדת בשמים, וזמן זה מסוגל לישועה גדולה. כהוכחה לדבריו מביא הרב את המובא בפרשת כי תבוא: לאחר וידוי ביכורים, בו מודה האדם על כל הטובה והחסד שזכה לה, נאמר "השקיפה ממעון קדשך" – כי זוהי עת רצון שתתקבל תפילתו, מאחר שהודה לבורא העולם תחילה.

יותר מכך: זמן זה, שלאחר ההודיה, מסוגל אף להשפיע טובות על עם ישראל כולו, כמו שנאמר בהמשך: "וברך את עמך ישראל".

תגיות:סגולהדירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה