חדשות בארץ

נתניהו: "גנבו את הבחירות האחרונות על ידי זיופים מסיביים"

בהצהרה לתקשורת שמסר בכנסת, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי התרשלות המשטרה בבדיקת הטענות לזיופים בבחירות היא שערוריה: "מדברים על טוהר הבחירות – אז שיבטיחו את טוהר הבחירות". עמית הלוי, שהיה מועמד מספר 36 ברשימת הליכוד לכנסת ה- 21, והגיש לבית המשפט ערעור על תוצאות הבחירות לאחר שנותר מחוץ לכנסת, הגדיר את הפרשייה הנוכחית כ"קו 300 של ועדת הבחירות"

נתניהו בכנסת, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בכנסת, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע בצהריים (ראשון) לכנסת ומסר הצהרה לתקשורת, בה טען כי "גנבו את הבחירות האחרונות על ידי זיופים מסיביים בקלפיות". דבריו באו בעקבות התחקיר שפורסם בסוף השבוע ב"מעריב" על ידי קלמן ליבסקינד, ממנו עולה כי המשטרה לא בדקה טענות לזיופים ב- 80 מתוך 82 קלפיות.

"היו על כך תלונות, חשבנו שהן נבדקו", אמר נתניהו, כשלצדו השר יריב לוין. "קראתי את הכתבה המטלטלת של ליבסקינד, והוא מראה שהוא התקשר אישית ל- 82 יושבי הקלפיות שהתלוננו על זיופים, והמשטרה פנתה רק לשניים מהם".

"אני רואה שכשמנהלים חקירות נגדי, מוציאים רבע מיליארד שקל ושולחים את החוקרים מאינדונזיה עד אלסקה, אבל פה משום מה הם לא היו יכולים לעשות מה שעשה עיתונאי אחד, פשוט צלצל ל- 82, וגילה לתדהמתנו מה שאני לא ידעתי, שהם פשוט לא פנו לאף אחד מיושבי הקלפיות הללו. זו שערוריה מה שקרה כאן. מדברים על טוהר הבחירות – אז שיבטיחו את טוהר הבחירות".

את ההחלטה על מסירת ההצהרה קיבל נתניהו לאחר שוועדת הבחירות המרכזית החליטה הבוקר לדחות את בקשתו להיפגש עם היו"ר, השופט חנן מלצר, ולדון עמו בחשד לזיופים בבחירות. "סירבו לראות אותי", אמר. "אני לא מבין איך השופט מסרב לקבל, אפילו לשמוע את ראש הממשלה, שבא ואומר: אתם מדברים על טוהר הבחירות, על דמוקרטיה? מה זה דמוקרטיה אם לא לוודא את רצון הרוב? הרי לא היינו כאן אם לא היו גונבים בחירות, כי היינו מקבלים עוד כמה אלפי קולות, ובזה נגמר העניין, היינו מקבלים את המנדט ה- 61".

"רצינו לעשות את הדבר הכי פשוט כדי שלא יהיו גניבות – וזה אומר מצלמות", הוסיף ראש הממשלה. "גם לזה סירבו. יש כאן סכנה אמיתית. אסור שיגנבו לנו את הבחירות".

השר יריב לוין אמר: "מצב, שבו ועדת הבחירות המרכזית והעומד בראשה מעדיפים לעצום עיניים נוכח תופעה נרחבת של זיופים המוניים שמעוותים את תוצאות הבחירות, הוא מצב בלתי נסבל שאי אפשר לקבלו. אנחנו יושבים כאן היום רק משום שזויפו אלפי קולות, שאפשרו בסופו של דבר למפלגת בל"ד לעבור את אחוז החסימה והטו את תוצאות הבחירות. על ועדת הבחירות והיו"ר שלה מוטלת אחריות מיוחדת ומוגברת לא להביא אותנו למצב הזה עוד פעם. נדרשת פעולה החלטית ונמרצת".

לוין הדגיש כי "חייב להיות מערך רחב מאוד של אבטחה בכל האמצעים, שייתן ליושבי הקלפיות ביטחון מלא שיוכלו לבצע את תפקידם עד תום. צריכה להיות הנחיה ברורה של יו"ר ועדת הבחירות למערכת אכיפת החוק לשים את הנושא הזה בראש סדר העדיפויות. מי שיזייף, או שינסה לזייף, חייב לבוא על עונשו באופן מיידי".

עמית הלוי, שהיה מועמד מספר 36 ברשימת הליכוד לכנסת ה- 21, והגיש לבית המשפט ערעור על תוצאות הבחירות לאחר שנותר מחוץ לכנסת, הגדיר את הפרשייה הנוכחית כ"קו 300 של ועדת הבחירות". הוא הציג למצלמות פרוטוקולים מקלפיות במגזר הערבי, שלטענתו עברו 'שיפוץ': "כמו שאומרת הגמרא, לא העכבר גנב אלא החור גנב. במקרה הזה, החור הוא ועדה שמגדירה את עצמה כשומרת הסף של הדמוקרטיה, ובפועל זה הדבר האחרון שנעשה בבחירות האחרונות. על עובדי ומזכירי הוועדה לפקוח שבע עיניים כדי שהדבר לא יחזור על עצמו. פרקליט מדינה שאומר 'אין בידינו עדויות' – והעדויות על השולחן שלו – צריך לעשות חשבון נפש נוקב".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מסר בתגובה לדבריו של נתניהו: "אחרי שרמס את תדמית המשטרה, הפרקליטות ובית המשפט העליון, נתניהו מבצע סיכול ממוקד בוועדת הבחירות המרכזית ומוביל תהליך דה לגיטימציה להליך הדמוקרטי הבסיסי. מי שמוכן לעשות הכל בשביל חסינות אישית – לא ראוי להיות ראש ממשלה".

תגיות:בחירות 2019בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה