חדשות בארץ

הממשלה הפלסטינית תקיים את ישיבתה השבועית בבקעת הירדן

בתגובה לישיבה המיוחדת שקיימה ישיבת ממשלת ישראל באנדרטת הבקעה, תקיים הממשלה הפלסטינית את ישיבתה השבועית בבקעת הירדן

ראש הממשלה הפלסטינית, מוחמד אשתייה (צילום: Nasser Ishtayeh/FLASH90)ראש הממשלה הפלסטינית, מוחמד אשתייה (צילום: Nasser Ishtayeh/FLASH90)
אא

הממשלה הפלסטינית תקיים היום (שני) את ישיבתה השבועית בבקעת הירדן במקום ברמאללה. כך מסר אמש דובר הממשלה, איבראהים מלחם. השרים יתכנסו בכפר פסאיל, הסמוך ליישוב היהודי פצאל.

סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וופא" דיווחה, כי הישיבה הינה חלק מ"האסטרטגיה הממשלתית לפיתוח ולחיזוק העמידה האיתנה של החקלאים, ולהתמודדות עם התוכניות הישראליות לסיפוח חלקים מהגדה המערבית".

ההתכנסות הפלסטינית בבקעה מהווה צעד תגובה לישיבה המיוחדת שקיימה אתמול ממשלת ישראל באנדרטת הבקעה, במהלכה אישרו השרים את ההכרה ביישוב מבואות יריחו, שהוקם בשנת 1999 כחווה חקלאית. ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר בפתח הישיבה על הצהרתו מהשבוע שעבר, לפיה בכוונתו להחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח מיד עם הקמת הממשלה החדשה. "אני גאה לכנס את ישיבת הממשלה המיוחדת הזאת דווקא בבקעת הירדן", אמר. "זה לא רק השער המזרחי של ישראל, זה קיר המגן מן המזרח, משום שבקעת הירדן, יחד עם השטחים ששולטים עליה, שיהיו חלק ממדינת ישראל, מבטיחים שצה"ל יהיה פה לעד. במקום שתהיה לנו מדינה של כמה קילומטרים רוחב, זו מדינה עם עומק אסטרטגי וגובה אסטרטגי".

נתניהו ציין גם את סוגיית החלת הריבונות על כל היישובים ביהודה ושומרון, "כולל השטח של הגושים וגם אלה שמחוץ לגושים, ושטחים נוספים החיוניים לבטחוננו ולהבטחת מורשתנו". לדבריו, סוגיה זו תעלה לדיון בעסקת המאה. נתניהו התייחס גם לשיחה שקיים בסוף השבוע עם הנשיא טראמפ, במהלכה דנו השניים בקידומה של ברית הגנה בין ישראל וארצות הברית: "זה דבר היסטורי, משום שזה מוסיף נדבך עצום של הרתעה אל מול אויבינו, לצד שימור יכולת הפעולה וחופש הפעולה של כוחותינו. על זה תמיד נעמוד".

תגיות:הרשות הפלסטיניתבקעת הירדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה