חדשות בארץ

דיווח: נתניהו רצה להגיב בחריפות על הירי לעבר אשדוד, מנדלבליט עצר

על פי הידיעה שפורסמה ב"הארץ", ראש הממשלה בנימין נתניהו רצה להגיב על ירי רקטות הגראד לעבר אשדוד ואשקלון באמצעות מהלך צבאי חריג. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הבהיר כי הוא חייב לקבל את אישור הקבינט למהלך, ונתניהו חזר בו

ההתייעצות בשבוע שעבר בקריה בתל אביב (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)ההתייעצות בשבוע שעבר בקריה בתל אביב (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו רצה להגיב באופן חריף מהרגיל על ירי הרקטות בשבוע שעבר לעבר אשקלון ואשדוד, שאילץ אותו לרדת מהבמה בכנס בחירות באשדוד, אך חזר בו בשל חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. כך דיווח הבוקר (שני) עיתון "הארץ".

על פי הידיעה, בהתייעצויות שערך בקריה בתל אביב עם ראשי מערכת הביטחון, ביקש ראש הממשלה להגיב על ירי רקטות הגראד, המיוחס לארגון הג'יהאד האסלאמי, באמצעות "מהלך צבאי חריג". מנדלבליט לא נכח אומנם בישיבה, אך השמיע את דעתו דרך הטלפון. הוא טען, כי היות ומדובר בפעולה צבאית שעלולה לדרדר את הגזרה למלחמה, יש צורך לכנס את שרי הקבינט המדיני-ביטחוני כדי לקבל את אישורם לפעולה.

עוד נטען בכתבה, כי חלק מבכירי מערכת הביטחון, שהשתתפו בישיבה, הביעו את התנגדותם לצעד בו ביקש ראש הממשלה לנקוט. בשל כך, ולאור חוות דעתו של היועץ, נסוג בו נתניהו מכוונתו להורות על המהלך הצבאי הנרחב. צה"ל הגיב על ירי הרקטות בתקיפה של כ- 15 יעדי טרור של חמאס בצפון רצועת עזה ובמרכזה, ביניהם מספר יעדים באתר צבאי לייצור אמצעי לחימה, מספר יעדים במתחם צבאי של הכוח הימי של ארגון הטרור ומנהרת טרור התקפית.

שר החוץ ישראל כץ, אחד מחברי הקבינט, הגדיר את הידיעה ב"הארץ" כ"מופרכת לחלוטין – שקר מוחלט". בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב' אמר כץ כי "אין דבר כזה שראש ממשלה רצה ומנעו ממנו". הוא הוסיף כי "שיקול הדעת אינו מותנה בשיקול של בחירות. ראש הממשלה מפעיל את שיקול הדעת באחריות ובצורה נכונה".

כזכור, ביום שלישי שעבר, בשעה 21:06, הופעלו אזעקות צבע אדום באשקלון ובאשדוד, בעת שנתניהו נאם בכנס פוליטי של הליכוד באשדוד. מאבטחיו של ראש הממשלה הורידו אותו מהבמה והובילו אותו למרחב מוגן. מצה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים משטח הרצועה, וכי לוחמי כיפת ברזל יירטו אותם בהצלחה. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

במערכת הפוליטית הגיבו בסערה על התמונות שהגיעו בשידור ישיר מאשדוד, בהן נראה נתניהו יורד מהבמה. מספר 4 ברשימת כחול לבן, גבי אשכנזי, היה בעת האזעקות בכנס באשקלון, אך המשיך לשאת את דבריו. "יש עכשיו כנס של ראש הממשלה באשדוד. היה כנס", אמר. "אנחנו לא מפחדים. אני לא מפחד, לא מחמאס ולא מחיזבאללה. זאת בדיוק התשובה – גם לחיזבאללה וגם לחמאס". גם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר כי לו היה במקומו של נתניהו, 'לא היה זז' מהמקום. בתגובה על הביקורת כלפי נתניהו, אמרו בליכוד כי מדובר ב"רגע השפל של הבחירות: שלושה רמטכ"לים לשעבר צוהלים על ירי לעבר ראש ממשלת ישראל. בושה".

תגיות:חמאסרצועת עזההג'יהאד האסלאמיאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה