נפלאות הבריאה

זיכרון של פיל: האם הפילים באמת זוכרים טוב כל כך?

האם הפיל באמת זוכר טוב כל כך? ולמה פילים בוגרים גדולים כל כך?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מי לא מכיר את הפיל? אנחנו נתקלים בהם באופן טבעי בכל ביקור בגן החיות, ולא ממש מקדישים להם מחשבה רבה. אבל הפילים הם בעלי חיים מעניינים ומרתקים במיוחד. אז אספנו בשבילכם כמה דברים שאולי לא ידעתם על בעל החיים הגדול הזה – הפיל.

- ראיתם פעם פיל מתחבא מאחורי פרח? לא ראיתם?! כנראה שהוא התחבא טוב...

צחוק בצד, הפיל האפריקני הוא בעל החיים הגדול ביותר על היבשה. פיל אפריקני ממוצע מגיע למשקל של 4-7 טון, אך זכר בוגר יכול להגיע גם ל-12 טון. גם גובהו של הפיל האפריקני עצום – הוא מגיע עד כ-3.5 מטרים.

ואם חשבתם שהפיל מגיע לבגרות ולגודלו המלא בשלב מסוים של חייו, חשבו שוב. הפיל הוא בעל חיים מיוחד במינו – הוא אינו מפסיק לגדול. ככל שהפיל מתבגר – כך הוא גדל יותר, ולכן גודלם של פילים מבוגרים, במיוחד מהזן של פילים אפריקניים, הוא עצום.

- אמרו לכם פעם שיש לכם זיכרון של פיל?

הביטוי הזה לא הגיע סתם כך. הפילים ידועים כבעלי זיכרון מדהים. כך, למשל, צפו חוקרי פילים בעדר פילים שעבר במדבר נמיב, עשרות שנים לאחר הפעם הקודמת בה עברו הפילים באזור זה. לפתע עצרה הפילה שהובילה את העדר, והחלה לחפור במקום לא מוגדר באדמה. כעבור חפירה של מטרים בודדים – היא מצאה מים. לפילה אין חוש מיוחד למציאת מים... אך היא זכרה שבביקורה האחרון באזור זה – היו בנקודה זו מים ("בין הפילים", דגלס והמילטון).

לא רק הזיכרון מפותח אצל הפילים, אלא גם תכונות של רגש. חוקר פילים ידוע, לורנס אנתוני, כונה "הלוחש לפילים" בשל הקשר הקרוב שניהל עם פילים. הוא חילץ פילים רבים מזוועות שעוללו להם בני אדם, והציל לא מעט פילים. באופן מדהים, שאינו נפוץ אצל בעלי חיים, עדר הפילים הקיף את ביתו של אנתוני לאחר מותו, במעין הפגנה של עצב.

תגיות:זיכרוןפיל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה