חדשות בארץ

יו"ר ועדת הבחירות תודרך בשבוע שעבר להיערך לדחיית הבחירות בשל מלחמה

לאחר הדיווח הבוקר ב'הארץ' כי ראש הממשלה דחף בדיון הביטחוני ליציאה למבצע צבאי נרחב בעקבות שיגור הטיל לאשדוד שאילץ אותו לרדת מהבמה, כעת דווח כי בדיון נוכח יו"ר ועדת הבחירות שהוכן בידי ראש המל"ל לאפשרות של דחיית הבחירות בשל סבירות כי תפרוץ מלחמה. ראש הממשלה נמנע מלעשות כן, וכך יצא שחיל האוויר תקף לבסוף באופן מינורי יעדי טרור של חמאס ברצועה

מלצר (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)מלצר (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, חנן מלצר, נפגש בשבוע שעבר עם ראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, ותודרך באשר לאפשרות של דחיית הבחירות בשל סבירות גבוהה כי תפרוץ מלחמה – כך דווח היום (שני) ב'הארץ'. לפי הדיווח, הפגישה נערכה  ביום רביעי, אז דחף ראש הממשלה בנימין נתניהו ליציאה למבצע צבאי נרחב בשל שיגורי הרקטות שאילצו אותו לרדת מהבמה במהלך כנס פוליטי באשדוד.

לפי דיווח הבוקר, ביום שלישי, לאחר שנאלץ לתפוס מחסה בשל ירי הטיל לאשדוד, כינס ראש הממשלה דיון ביטחוני בקריה. בישיבה השתתפו הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המוסד יוסי כהן, וראש המל"ל בן שבת. בעוד עמדתו של נתניהו הייתה לצאת למבצע צבאי נרחב, חלק מהמשתתפים התנגדו ודרשו לכנס את הקבינט, זאת בנימוק כי המבצע עשוי לגרור את ישראל למלחמה.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הצטרף גם הוא לעמדתם והנחה לכנס את הקבינט כדי שיאשר מבצע בהיקף זה, אולם ראש הממשלה נמנע מלעשות כן, וכך יצא שחיל האוויר תקף לבסוף באופן מינורי יעדי טרור של חמאס ברצועה.

לפי הדיווח, במהלך הדיונים ביקש ראש המל"ל להזעיק לפגישה את יו"ר ועדת הבחירות, אותו הכין לאפשרות של דחיית הבחירות בשל מלחמה כוללת שעשויה הייתה לפרוץ אם ישראל הייתה אכן תוקפת במתכונת שביקש ראש הממשלה. גורמים המעורים בנושא אמרו כי הזמנתו של יו"ר ועדת הבחירות נבעה מדרישתו של היועץ המשפטי לממשלה, שהורה לראש המל"ל לעדכן את מלצר.

על פי חוק הבחירות, בנסיבות אלה, היחידה שיכולה לאשר דחייה כזו היא הכנסת, שמצביעה על כך ברוב מיוחד של 80 חברי כנסת. בהיסטוריה של ישראל דחייה כזו נעשתה פעם אחת – בבחירות שהתרחשו בשנת 1973 שנדחו בחודשיים בעקבות פריצתה של מלחמת יום הכיפורים.  

שר החוץ וחבר הקבינט, ישראל כץ, מסר בתגובה לידיעה הבוקר כי היא "מופרכת לחלוטין – שקר מוחלט". בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב' אמר כץ כי "אין דבר כזה שראש ממשלה רצה ומנעו ממנו". הוא הוסיף כי "שיקול הדעת אינו מותנה בשיקול של בחירות. ראש הממשלה מפעיל את שיקול הדעת באחריות ובצורה נכונה".

תגיות:חנן מלצרמאיר בן שבתבנימין נתניהובחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה