חדשות בארץ

לפני סגירת הקלפיות: המפלגות במאמצים אחרונים

פחות משעה לפני פרסום מדגמי הערוצים, ובמפלגות השונות ממשיכים להמריץ את בוחריהן לקלפיות. נכון לשעה 20:00 נרשמו 63.7% אחוזי הצבעה – 2.4% יותר מאשר בבחירות הקודמות

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

פחות משעה נותרה לסגירת הקלפיות בבחירות לכנסת ה- 22, ובמערכת הפוליטית שוררות דריכות ועצבנות רבה לקראת פרסום מדגמי הערוצים השונים.

לאורך יום הבחירות, שידרו כל המפלגות – מימין ומשמאל – לחץ רב, וטענו כי אחוזי ההצבעה משחקים לטובת יריבותיהן. נכון לשעה 20:00 נרשמו 63.7% אחוזי הצבעה – 2.4% יותר מאשר בבחירות הקודמות, שנערכו בחודש אפריל. על פי דיווחים שונים, במגזר הערבי נרשמה תנועה ערה בקלפיות, ובשעה 18:00 נרשמו קרוב ל- 40 אחוזי הצבעה. בערים שונות ברחבי הארץ התקבלו ידיעות על תורים ארוכים. מנכ"לית ועדת הבחירות, אורלי עדס, הבהירה כי כל מי שייכנס לקלפי עד השעה 22:00 ויעמוד בתור – יוכל לממש את זכותו להצביע.

ראש הממשלה בנימין נתניהו המשיך במהלך היום במאמצי השכנוע שלו: הוא ביקר בתחנה המרכזית בירושלים ובשוק מחנה יהודה בעיר, אך בעיקר ניהל את המערכה מבית ראש הממשלה באמצעות שידורים ברשתות החברתיות. הערב הוא כתב בטוויטר: "מלחמה עד הרגע האחרון. כל קול קובע. תביאו את כל מי שאתם יכולים אל הקלפי. אנחנו נפסיד אם לא תתעוררו. יש עוד שעה אחת". אחר הצהריים הוא יצא נגד מפלגת עוצמה יהודית, וכתב כי היא נמצאת במרחק רב מאחוז החסימה: "כל קול לעוצמה הולך לפח".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הביע אחר הצהריים (שלישי) פסימיות בנוגע לתוצאות הבחירות, וזאת לאור המגמות המסתמנות של ההצבעה. "לצערי הרב המגמה ממשיכה, זו באמת שעת חירום", אמר. "בכל הערים המסורתיות שלנו, בהן לימין ולמפלגות הדתיות, ובעיקר לש"ס, יש אחוז הצבעה גבוה, יש בין 4 ל- 5 אחוזים מתחת לממוצע הארצי – לא מתחת לממוצע היום, אלא מתחת למה שהיה פעם שעברה". לדבריו, מדובר במגמה הפוכה מהמתרחש ביישובים הנחשבים למעוזים של כחול לבן ויתר מפלגות השמאל, וכן במגזר הערבי: "אחמד טיבי ואיימן עודה עלו על הקו, ויצאו ברמקולים בשמחה. הם אומרים שהרשימה מתקדמת בחמישה אחוז מהפעם הקודמת. המשמעות של זה היא עוד שני מנדטים לגוש השמאל".

"רבותיי, כולם עושים מאמצים עליונים בשביל להקים כאן מדינה חילונית. השם ירחם. הם עושים את זה בשביל תאווה ובשביל יצר. ואנחנו, שמבינים את הסכנה הנוראה מה יקרה כאן, אנחנו בשאננות ובאדישות", סיכם יו"ר ש"ס.

יו"ר כחול לבן הצביע הבוקר, יחד עם רעייתו רויטל, בקלפי בראש העין. "אני קורא לכל אזרחי ישראל ללכת ולהצביע לפי צו מצפונם", אמר בהצהרה לתקשורת. "חשוב מאוד שכולם יממשו את זכותם, שהיא חובה אזרחית מהמעלה הראשונה. אנחנו מצביעים לשינוי היום, אנחנו נצליח להביא תקווה".

לצפיה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-22, לחצו כאן.

תגיות:בחירות 2019אריה דרעיבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה