חדשות בארץ

בן גביר: "נתניהו עשה טעות חמורה כשהלך על הראש שלנו"

בעוצמה יהודית הביעו אכזבה על הכישלון בבחירות, אך סירבו לקבל את האחריות, ותקפו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת בכירי ימינה. יו"ר המפלגה, איתמר בן גביר: "עשינו הישג אדיר"

בן גביר, סמוטריץ’ ובנט (צילומים: פלאש 90)בן גביר, סמוטריץ’ ובנט (צילומים: פלאש 90)
אא

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הגיב הערב (שלישי) על מדגמי הערוצים השונים, לפיהם מפלגתו לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה. בהצהרה לתקשורת, אותה מסר במטה מפלגתו, הביע בן גביר את אכזבתו על הכישלון, אך האשים בכך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירי ימינה: "יצאנו לדרך כשאמרנו שאין ממשלה ימנית בלי עוצמה יהודית. אמרנו זאת פעם אחר פעם. לצערי, היה מי שלא שמע ולא קיבל".

"יש כאלה שמדברים ימין ואומרים ימין, אבל לא באמת רוצים לקיים את העקרונות עליהם אנחנו נאבקים. אומרים על נתניהו שהוא גאון פוליטי. על פי המדגמים, נכון לעכשיו הוא לא גאון ולא פוליטי. הוא עשה טעות חמורה כשהלך על הראש שלנו פעם אחר פעם. בחוסר תבונה ובחוסר הבנה, הוא פירק לעצמו את הממשלה. הבאים בתור שצריך להפנות אליהם את האצבע המאשימה הם איילת שקד ונפתלי בנט, וגם בצלאל סמוטריץ'. היוהרה בימינה גרמה להם לאבד את העשתונות".

"הלוואי שהמדגמים לא נכונים", הוסיף בן גביר, "אבל צריך להיות ריאליים. יחד עם זה, צריך לומר שעשינו הישג אדיר". על פי הדיווח בחדשות 12, עוצמה יהודית קיבלה כ- 2 אחוזים בלבד מהקולות, ובכך גרעה 75 אלף קולות ממחנה הימין.

בימינה – שמקבלת במדגמים השונים בין 6 ל- 8 מנדטים – הודיעו הערב על הכוונה להתפלג לשתי סיעות בכנסת: הבית היהודי-האיחוד הלאומי בראשות הרב רפי פרץ, והימין החדש בראשות נפתלי בנט. יו"ר הרשימה, איילת שקד, אמרה כי מדובר במילוי הבטחה שניתנה לבוחרים, אך היא סבורה שעל הרשימה להישאר מאוחדת: "אני מאוד מאמינה בימינה". בהצהרה שמסרה במטה ימינה, ציינה שקד כי מרכיבי הרשימה ימשיכו לשתף פעולה, וינהלו יחד את המשא ומתן הקואליציוני. "ניסו לנגוס בנו מכל הכיוונים וזו באמת הייתה סיטואציה לא פשוטה, ואני חושבת ומקווה שעמדנו בה בגבורה". עמית סגל דיווח בחדשות 12, כי נתניהו שוחח עם שקד ובנט וסיכם איתם על שיתוף פעולה, וזאת למרות היריבות האישית השוררת ביניהם.

(עודכן: 23:43)

תגיות:איתמר בן גבירבחירות 2019עוצמה יהודיתימינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה