סגולות

מי מפחד ממחבלים? הסגולה העצומה הטמונה במצוות התפילין

כיצד נזכה שאומות העולם יפחדו מאיתנו? הסגולה כתובה במפורש בתורה: "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". מפרש רבי אליעזר הגדול: "אלו תפילין שבראש"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הגמרא במסכת ברכות מפרשת את הפסוק: "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך" כך: "אלו תפילין שבראש".

הרב גמליאל רבינוביץ מספר את אשר שמע מהרב אשר שטרנבוך אודות נס הצלתו. "היה זה לפני עשרות שנים, נסעתי לחברון ברכב פרטי, ובמהלך הדרך הנהג סטה בטעות מהדרך המובילה לחברון, ונכנס לתוך כפר ערבי עוין.

"הסכנה היתה גדולה, מידית ומוחשית: המון זועם צמא דם של ערבים צעירים משולהבים בשנאת ישראל יוקדת החל להתגודד סביב הרכבם בזעקות: 'אללה אכבר!' ההמון חסם את האפשרות להמשיך בנסיעה, והבהלה ברכב היתה עצומה", מספר הרב שטרנבוך. "לפתע החלו הערבים לזרוק אבנים וסלעים, ואחד הצעירים נעמד אל מול הרכב וזרק אבן גדולה היישר לכיוון ראשיהם של יושבי הרכב. המבועתים! ברגע האחרון התעשת מחותני, הרב וועלוועל אייזנבך, ונזכר בתפילין שהוא נושא עמו, שהכתוב מעיד בהן בפה מלא: 'וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך!'; 'וכי מה לנו 'סגולה' גדולה יותר מפסוק מפורש בתורה', חשב ר' וועלוול. בזריזות הוציא את התפילין הקדושות והניחן על ראשו.

"ברגע בו הניח הרב וועלוועל את התפילין, נחתה האבן על החלון הקדמי של הרכב והשמשות התנפצו בקול רעש גדול", ממשיך הרב שטרנבוך. "הרסיסים התעופפו לכל עבר, אך למרבה הפלא לא נגעו במאומה ביושבי הרכב עצמם, ואף בגדינו נותרו שלמים ללא שום קרע, אפילו לא קטן... תוך כדי ההמולה שנוצרה במקום מזריקת האבנים ופגעי הרסיסים המתעופפים לכל עבר נפתח בפנינו מעבר קל בין ההמון שזז מעט הצידה, והנהג בתושייתו ניצל תיכף את אותו פתח ודהר במהירות החוצה מן הכפר העוין. היה זה נס גלוי וחיבוק אוהב משמים, בזכות התפילין הקדושות". 

הרב רבינוביץ ממשיך ומספר מעשה דומה, אותו שמע מדודו, הרב יוסף דב בטלמן זצ"ל. המעשה התרחש במלחמת תש"ח, כאשר בירושלים העתיקה ניטשו קרבות עזים עקובים מדם. יוסף דב, אז בחור ישיבה, הוצב לשמירה באחת מן העמדות הרבות הפזורות על פני הגבול החוצץ בין יהודים לערבים. תפקידו היה לצפות ולאותת אות אזהרה על כל דמות חשודה המתקרבת. לפתע, ללא שהבחין בכך מראש, ראה מולו שני אנשים רצים במהירות לקראתו, וסכין ארוכה ומושחזת נמצאת בידם ומופנית לעברו...

שום אפשרות בריחה לא היתה בנמצא, ואז נזכר יוסף דב כי בעמדת השמירה שלו מונחות זוג התפילין הקדושות, שזה עתה חלץ עם סיום תפילתו. הוא נזכר בפסוק: "וראו כל עמי הארץ את שם ה' נקרא עליך ויראו ממך!". על כן הניח הצעיר את התפילין על ראשו, ויצא כך עטור בתפילין ונעמד אל מול הרוצחים הרצים לקראתו.

הנס הגדול לא איחר מלהגיע: פתאום אחזה בהלה במרצחים ממראה היהודי העטור בתפילין, הם הפנו את עורפם והחלו לנוס ולברוח כלעומת שבאו, ללא כל סיבה הנראית לעין...

איך מניחים תפילין? צפו:

במה התפילין תורמות לאדם? לחצו כאן.

מתוך 'טיב המעשיות'

תגיות:סגולהתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה