חדשות בארץ

ה"הצלחה" של רון קובי: גרף כ- 2000 קולות בבחירות לכנסת

ראש עיריית טבריה, רון קובי, ספג מפלה ניצחת בבחירות לכנסת כשקיבל כ- 0.05% מהקולות. בטבריה זכה קובי לתמיכתם של מאות מצביעים בלבד

רון קובי (צילום: דוד כהן, פלאש 90)רון קובי (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

האם ראש עיריית טבריה, רון קובי, בדרך לסיום הקריירה הפוליטית שלו? לאחר שכשל בניהול העיר, וספג תבוסות חוזרות ונשנות בניסיונותיו להעביר את התקציב העירוני, ספג אמש (שלישי) קובי תבוסה בבחירות לכנסת. מפלגת "הימין החילוני" אותה הקים זכתה לקצת יותר מ- 2000 קולות, שהם כ- 0.05% מקולות הבוחרים. אפילו בטבריה – שאמורה הייתה לשמש עבורו מעוז כוח פוליטי – הוא זכה לתוצאה משפילה למדי: מספירת כ- 60% מהקולות בעיר עולה כי הוא קיבל 469 קולות בלבד – כ- 2.25% מקולות הבוחרים.

קובי הודיע בחודש יוני על הקמת מפלגתו החדשה והצגת מועמדותו לכנסת, וזאת על מנת לנצל את הגל האנטי-חרדי ששטף את מערכת הבחירות, בהובלתו של אביגדור ליברמן. הוא הצהיר כי מפלגתו תפעל לביטול חוק המרכולים, לקידום תחבורה ציבורית בשבת ולקידום חקיקה בנושא גיוס חרדים לצה"ל, והצהיר כי ידרוש לקבל לידיו את משרד הפנים ואת המשרד לפיתוח הנגב והגליל.

במסגרת קמפיין הבחירות שלו, סייר קובי בריכוזים חרדיים שונים ברחבי הארץ, בין היתר בבני ברק, בית שמש, ירושלים ואשדוד. בשבוע שעבר הוא חולל סערה נוספת, כשדרש להרוס את מתחם קברה של רחל, אשת התנא רבי עקיבא, הנמצא בטבריה, והוציא לשם כך צו הריסה.

כזכור, הקדנציה של קובי בראשות עיריית טבריה – שהחלה בנובמבר 2018 – התאפיינה בהתבטאויות רבות נגד התושבים החרדים וביוזמות לעידוד חילול השבת בעיר. התנהלותו לא אפשרה לו לכונן קואליציה עירונית, והנציגים החרדיים והדתיים – יחד עם יוסי בן דוד, ראש העיר הקודם – מנעו ממנו את היכולת להעביר את התקציב. בשל כישלונו זה, הוא היה אמור לעמוד לשימוע בפני משרד הפנים, לקראת הדחה אפשרית מתפקידו. אלא שבשל הבחירות, הורה בג"ץ לשר הפנים אריה דרעי לדחות את הליך השימוע.

לצפיה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-22, לחצו כאן.  

תגיות:בחירות 2019רון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה