חדשות בארץ

לאחר הכישלון בבחירות: ראש הממשלה ביטל את נסיעתו לאו"ם

נתניהו ביטל את נסיעתו לעצרת הכללית באו"ם ביום שלישי הקרוב, זאת בצל העובדה כי כבר ביום רביעי יקבל נשיא המדינה את תוצאות האמת, ועשוי להכריז עוד בערבו של אותו יום על מי תוטל מלאכת הרכבת הממשלה. שר החוץ כץ ינאם במקום נתניהו

נתניהו באו"ם (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)נתניהו באו"ם (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)
אא

לראשונה מזה כ-9 שנים, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (רביעי) כי ביטל את השתתפותו בעצרת הכללית של האו"ם שתתקיים בשבוע הבא בניו יורק, זאת בשל "הנסיבות הפוליטיות". בלשכת ראש הממשלה הודיעו כי במקומו ינאם שר החוץ ישראל כץ.

כזכור, על פי תוצאות האמת שפורסמו בצהריים עולה כי מערכת הבחירות השנייה ל-2019 הסתיימה באופן עגום יותר לנתניהו משהיה לו בסבב הבחירות באפריל, אז היו לו 60 ממליצים, בעוד שבבחירות הנוכחיות הוא גרף 55 ממליצים בלבד, עובדה שמונעת ממנו בשלב זה להרכיב ממשלה.   

אם לשפוט על פי הצהרותיהם של נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, השניים אמורים היו להיוועד בשולי העצרת באו"ם, שתתקיים ביום שלישי, ולדון לגבי ברית ההגנה בין שתי המדינות – אותה הזכיר נתניהו מספר רב של פעמים לאורך הקמפיין, כשהוא הגדיר אותה כ"הישג ישראלי".

הסיבה לכך שראש הממשלה מבטל את פגישה רמת-דרג נובעת מכך שהוא אמור היה לנאום באו"ם ביום שלישי – יום לפני שנשיא המדינה ראובן ריבלין מקבל את תוצאות האמת מיו"ר ועדת הבחירות, וצפוי כבר באותו ערב להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת. נתניהו לא מעוניין שלא לנכוח בשטח, כאשר יש סיכוי לא מבוטל שהמלאכה תורכב על יו"ר כחול לבן בני גנץ, ואולי אף, בתרחיש פחות סביר, על אחד מבכירי הליכוד לאור הצהרות גנץ כי לא יישב עם נתניהו, והצהרותיו ההחלטיות של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי לא יישב עם המפלגות הערביות.

בשעה  זו מכנס ראש הממשלה את סיעת הליכוד במלון אוריינט בירושלים, זאת בעקבות פרסום תוצאות האמת לפי ספירה של 91% מהקלפיות, מהן עולה כי כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר עם 32 מנדטים, ואחריה הליכוד עם 31. הרשימה המשותפת עלתה ל-13 מנדטים ונמצאת במקום השלישי. אחריהן ברשימה ש"ס 9, ישראל ביתנו 9, יהדות התורה 8, ימינה 7, העבודה-גשר 6, המחנה הדמוקרטי 5 ועוצמה יהודית 0. לפיכך עומד גוש השמאל-מרכז והרשימה המשותפת על 56 מנדטים, הימין על 55 מנדטים, ולשון המאזניים של ישראל ביתנו עם 9 מנדטים.

תגיות:האו"םבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה