חדשות בארץ

נתניהו: "נמנע ממשלה מסוכנת". גורמים בליכוד: חותרים לממשלה עם כחול לבן"

נתניהו סיכם עם ראשי סיעות הימין על הקמת בלוק ימין-חרדים שיקשה על גנץ להרכיב ממשלה. נתניהו בסיעת הליכוד: "נעשה כל מאמץ למנוע ממשלה מסוכנת שנשענת על מפלגות ערביות אנטי-ציוניות". במקביל, גורמים בליכוד מצהירים: "מכוונים לממשלה שכוללת את כל גוש הימין וכחול לבן"

נתניהו הערב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו הערב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

לאחר פגישת הסיכום עם ראשי סיעות הימין, ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר הערב (רביעי) כי גוש הימין-חרדים "הולכים יחד למו"מ להקמת ממשלה בראשותי". בכנס סיעת הליכוד במלון אוריינט בירושלים, נתניהו שב וחידד מסרים, לפיהם "קיימות שתי אפשרויות: או ממשלה בראשותי או ממשלה מסוכנת שמדינת על המפלגות הערביות. ובעת הזו יותר מאי פעם, אסור שתקום ממשלה שנשענת על מפלגות ערביות אנטי-ציוניות. נעשה כל מאמץ למנוע ממשלה מסוכנת כזו". במקביל, על פי גורמים בליכוד ששוחחו עם חדשות 12, במפלגה "מכוונים לממשלה שכוללת את כל גוש הימין וכחול לבן".

"בעת הזאת, יותר מאי פעם, בייחוד מול האתגרים הביטחוניים והמדיניים העצומים העומדים על הפרק, אסור שתקום ממשלה שנשענת על המפלגות הערביות האנטי ציוניות. נעשה כל מאמץ כדי למנוע ממשלה מסוכנת כזאת", המשיך ראש הממשלה ואמר: "זאת ההתחייבות לנו למדינת ישראל, זאת ההתחייבות שלנו לבוחרינו. המחנה הלאומי הולך ביחד ובעזרת השם נקים ביחד ממשלה חזקה, ציונית וטובה למדינת ישראל".

במהלך ההצהרה הודיע נתניהו כי בכיר הליכוד, השר יריב לוין, יעמוד בראש צוות המשא ומתן של גוש הימין. בישיבת הסיעה מסר לוין כי "כי שיש לו חלומות לפרק את הליכוד - יכול לשכוח מזה. הליכוד זה לא מפלגת העבודה. מי שבאמת רוצה ממשלת אחדות - יכול להצטרף רק בנוסף לגוש הימין המאוחד שלנו".

לוין הוסיף: "ראש הממשלה שוחח מיד אחרי המדגמים עם כל ראשי המפלגות, והיום קיימנו ישיבה בהשתתפות כולם, ועל דעת כולם ובלי שאלה, הדבר הנכון הוא לסכם שאנחנו למעשה מתלכדים לגוש אחד, כאשר ישנה אמירה ברורה שאף מפלגה לא תנהל משא ומתן באופן נפרד, ושיהיה צוות עם נציגות מכל מפלגה בתהליך משותף".

מוקדם יותר נפגשו ראשי סיעות הימין והחרדים עם נתניהו, וסיכמו על הקמת בלוק ימין אחיד, שיעמוד חוצץ מול כינונה של ממשלה בראשות יו"ר כחול לבן, בני גנץ. עוד נקבע כי המפלגות יקימו צוות משא ומתן משותף לכל סיעות גוש הימין. בפגישה, שנערכה במשרד ראש הממשלה בירושלים, נכחו ראשי יהדות התורה יעקב ליצמן ומשה גפני, ראשי ימינה – שהתפצלה אמש – נפתלי בנט, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ'.

נתניהו סיכם עם הנוכחים כי כל הגוש ילך יחדיו לנשיא המדינה ראובן ריבלין, ויצהיר בפניו כי ראש הממשלה המכהן הוא המתאים בעיניהם להרכבת הממשלה. אולם, מחשש כי נתניהו ישתמש בהם רק כדי לצלוח את המשוכה אצל הנשיא ולאחר מכן ידלג למו"מ עם גנץ וישראל ביתנו, ראשי המפלגות דרשו ממנו כי יתחייב פומבית ללכת רק איתם לקואליציה.

לנתניהו ולגוש הימין 55 מנדטים בלבד, זאת בעוד שלגוש המרכז-שמאל עומדים 56 מנדטים. הערכות הן כי מטרתו העיקרית של הקמת בלוק ימני נועד כדי ליצור מצב שבו ייאלץ הנשיא להטיל תחילה את הרכבת הממשלה על גנץ, ולאחר שייכשל המנדט יוחזר לנתניהו, שבשלב ההוא כבר יוכל להפעיל מכבש לחצים על גנץ וסיעת כחול לבן.

לצד  זאת, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הבהיר היום כי יעמוד בהבטחת הבחירות שלו, וכי האופציה היחידה מבחינתו לכונן ממשלה תהיה רק באמצעות הקמת ממשלה לאומית-ליברלית רחבה. "אם גנץ ונתניהו לא יצאו בהכרזה שזו כוונתם – שלא יתאמצו להתקשר אליי בכלל. מבחינתנו לא קיימת שום אופציה אחרת. אני אומר להם בצורה חדה וברורה: אל תבזבזו את זמנכם לריק, לנסות להתדיין או להפעיל חצים", כתב ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו.

לצפיה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-22, לחצו כאן.  

תגיות:בחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה