חדשות בארץ

95% מהקולות: שוויון בגושים, כחול לבן ממשיכה להוביל

ועדת הבחירות מעדכנת כי מספירת 95% מהקולות עולה כי כחו לבן מקבלת 33 מנדטים לעומת הליכוד שזוכה ל-32. גוש הימין-חרדים וגוש המרכז-שמאל עומדים שניהם על 56 מנדטים. הרשימה המשותפת היא המפלגה השלישית בגודלה עם 12 וישראל ביתנו נחלשת ל-8 מנדטים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

בספירת כ-95% מהקולות בבחירות לכנסת ה-22 עולה הערב (רביעי) כי שתי המפלגות המרכזיות ממשיכות לשמור על כוחן, אם כי לכל אחת מהן נוסף מנדט. לעומת זאת, גוש הימין-חרדים מתחזק במנדט ומשתווה לגוש המרכז-שמאל עם 56 מנדטים, זאת לאחר שישראל ביתנו נחלשה במנדט. ספירת הקולות במעטפות הכפולות תחל הלילה בשעה 1:00.

על פי תוצאות האמת, כחול לבן מובילה עם 33 מנדטים, בעוד הליכוד גורף 32. המפלגה השלישית בגדולה היא הרשימה המשותפת שנחלשת במנדט ומקבלת 12 מנדטים. גוש ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן נחלש ל-8 מנדטים. עוד מתוצאות האמת - ש"ס 9, יהדות התורה 8, ימינה 7, העבודה 6 והמחנה הדמוקרטי 5.

ליברמן התייחס לתוצאות האמת, ואמר כי שינויים בהיקף של מנדט אינם משנים את התמונה הכוללת. "המסקנה היא ברורה: כל מה שאמרנו לאורך כל מערכת הבחירות מתממש - יש אופציה אחת ויחידה ממשלת אחדות לאומית, ממשלה ליברלית ורחבה", אמר. "לא נצטרף לשום אופציה אחרת. לא נשב באותה ממשלה עם מפלגה הערבית או הרשימה המשותפת, זה אבסורד. כולם צריכים להבין שחבל לבזבז את הזמן, לנסות לדון ולהפעיל לחצים".

בהתייחס לאפשרות כי הכנסת תפוזר בפעם השנייה, אמר ליברמן כי "מכיוון שאין 61 ממליצים להרכבת ממשלה צרה לא יהיו 61 ממליצים לפיזור הכנסת". לדבריו, "כל מי שחושב שיש שם באופק אופציה של בחירות חדשות - היא לא קיימת".

"מאוד התאכזבתי מנאומו של גנץ, לא שמעתי דברים ברורים", הוסיף ליברמן. "אנחנו לא נדון על שום אפשרות להקים ממשלה בלי התחייבות ברורה מראש. כמו למשל חוק הגיוס עם כל נקודה וכל פסיק בדיוק כמו שעבר בקריאה הראשונה. חוזרים ואומרים: תנאי סף לכניסה לממשלה זה לימודי ליבה במסגרת חינוך חרדים".

במפלגות החרדיות, שראשיהן הודיעו כי ימליצו על נתניהו בפני נשיא המדינה, הבהירו כי הם לא נגד ממשלת אחדות, אולם, כך לפי יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן, "זה לא יוכל לכלול את לפיד. לצערנו הבחירות הללו היו רוויות הסתה ושיסוי נגד החרדים והדת, ואנו מקווים ומייחלים שהשיח הנורא הזה ייפסק לאלתר". יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר כי "מקווה שכל הפסילות וההחרמות ייעלמו", והביע תקווה שהממשלה הבאה תורכב במהירות. "אנחנו נכנסים למסע של הרכבת ממשלה די קשה. מקווה שנרכיב ממשלה מהר. נחכה לתוצאות האמת ונראה איך נרכיב את הממשלה", הוסיף דרעי.

 

לצפיה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-22, לחצו כאן.  

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה