חדשות בארץ

בדרך לרוטציה? נתניהו קרא לגנץ להגיע למשא ומתן "בלי תנאים מוקדמים"

בטקס האזכרה הממלכתי לנשיא המדינה שמעון פרס ז"ל, שנערך בהר הרצל בירושלים, בירך הנשיא ראובן ריבלין את ראש הממשלה בנימין נתניהו על קריאתו לאחדות: "אעשה כל שביכולתי על מנת למנוע מערכת בחירות נוספת, אך האחריות מוטלת עליכם, נבחרי הציבור"

נתניהו, גנץ וריבלין, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו, גנץ וריבלין, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, נפגשו היום (חמישי) בטקס האזכרה הממלכתי לנשיא המדינה שמעון פרס ז"ל, שנערך בהר הרצל בירושלים, ולחצו ידיים לעיני המצלמות, בניצוחו של הנשיא ראובן ריבלין.

בנאומו בטקס, בירך ריבלין את נתניהו על קריאתו להקמת ממשלת אחדות: "אני שומע היטב את הקולות הקוראים לכינונה של ממשלת אחדות, ממשלה רחבה ויציבה, ואני מברך אותך, אדוני ראש הממשלה, על הצטרפותך לקריאה זו. אעשה כל שביכולתי על מנת למנוע מערכת בחירות נוספת, אך האחריות מוטלת עליכם, נבחרי הציבור, ובפרט על העומדים בראש שתי המפלגות הגדולות. אזרחי ישראל אמרו את דברם – הם יצאו להצביע".

"גודל השעה מחייב אותנו להתכנס מהר ככל הניתן, מיד כשנבין את תמונת הקולות הסופית, על מנת לחתור להקמתה של ממשלה שתוכל לשוב ולשרת את מדינת ישראל ואת העם בישראל. המצב בו אנו שרויים כבר תקופה ארוכה, בו מכהנת ממשלת מעבר, פוגע פגיעה חמורה ביכולתה של הממשלה לפעול, ולשרת את אזרחי ישראל, וביכולתנו להתמודד עם האתגרים המדיניים, הביטחוניים והכלכליים שלפתחנו".

"כשיגיעו אלי בשבוע הבא נציגי הסיעות, הם יצטרכו להסביר לי ולציבור כולו מה בכוונתם לעשות על מנת שנזכה לראות בכינונה של ממשלה בישראל, מהר ככל הניתן", הבהיר ריבלין.

נתניהו חזר בנאומו בטקס על קריאתו לגנץ, מוקדם יותר היום, להיפגש ולדון בהקמתה של ממשלת אחדות לאומית: "כשלא הייתה הכרעה ברורה בבחירות לכנסת – פרס צידד באחדות העם. הוא ויצחק שמיר הסכימו לשתף פעולה כדי לנווט את דרכה של ישראל לחוף מבטחים. גם בבחירות האלה אין הכרעה ברורה, ואני קורא לך, בני, כמצוות הנשיא: הבה נפעל יחד כדי להביא גם הפעם את ישראל לחוף מבטחים".

"אני מציע שניפגש בהקדם האפשרי בלי תנאים מוקדמים כדי לשתף פעולה להקמת ממשלת אחדות רחבה, של כל אלה שמאמינים בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אין שום סיבה שנלך לבחירות נוספות, אני נגד זה. ממשלת אחדות רחבה זהו צו השעה", הוסיף נתניהו.

בשעות הבוקר הגיעו ראשי מפלגות הימין והחרדים לפגישה נוספת עם ראש הממשלה, במהלכה סיכמו על הקמת בלוק ימין. במסמך עליו חתמו נאמר כי  "המפלגות ינהלו משא ומתן קואליציוני במשותף, וייכנסו לכל ממשלה אך ורק במשותף. אף מפלגה לא תנהל משא ומתן נפרד, ולא תיכנס לשום ממשלה מבלי כל יתר המפלגות. מועמדנו לראשות הממשלה הוא בנימין נתניהו".

בתוך כך, בוועדת הבחירות המרכזית החלו הלילה בספירת המעטפות הכפולות, הכוללות בין היתר את קולות החיילים ואת הקלפיות בבתי הסוהר ובבתי החולים. על פי העדכון שנמסר הבוקר, לאחר ספירה של כ- 97%, הליכוד נחלש במנדט ל- 31 מנדטים, בעוד כחול לבן נותרת עם 33 מנדטים. הרשימה המשותפת מתחזקת במנדט – ל- 13 מנדטים. בשאר התוצאות אין שינוי: ישראל ביתנו עם 8 מנדטים, ש"ס עם 9, יהדות התורה מקבלת 8, וימינה זוכה ל- 7 מנדטים. מפלגת העבודה-גשר עם 6 והמחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים. בעקבות השינויים, גוש השמאל-ערבים מתחזק ל- 57 מנדטים מול 55 מנדטים לגוש הימין-חרדים.

לצפייה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-22, לחצו כאן.  

תגיות:בני גנץראובן ריבליןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה