חוה שמילוביץ'

עבודת המלכויות - על השליחות המיוחדת שלך בראש השנה תש"ף

עלינו לחזק את ליבנו בהרגשה שאם השתדלנו ועשינו כל אשר ביכולתנו, ואף אם לא הרגשנו אף הרגשה מיוחדת - זה נחשב בעיניו יתברך כעבודה טובה ושלמה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אנו עומדים ברגעים אלו בין שנה אחת לחברתה, לעשות התחלה חדשה לגמרי בעבודת השם! התחלה אשר תשפיע על השנה כולה.

"זה היום תחילת מעשיך...". ר"ה יום בריאת העולם, הוא גם יום של תחילת מעשינו בשנה החדשה. יום הרת עולם - יום ההיריון של השנה החדשה, הכולל בתוכו את כל הימים כולם!

"עיקר ההתחלה בראש השנה ומראש השנה נמשך החיות והתיקון לכל השנה כולה...שבו עיקר המוח והחיות של כל השנה, כי בו מתחילים התיקונים והוא מחיה את כל ימות השנה..." (ליקוטי הלכות ערלה ד', י"ח).

יש לכולנו הזדמנות נפלאה לפתוח פרק חדש בחיינו, כאשר המטרה הראשית היא "רצוננו לעשות את רצונך בשלמות ומתוך אהבה ויראה גדולה". על כן עיקר עבודת ראש השנה הינה המלכת הבורא על הבריאה כולה, וביותר על עולמנו הפרטי.

ביום זה נברא האדם הראשון וגם חטא, זה היום שבו אנו מתבקשים לזכות ולתקן את שורש חטא אדם הראשון, שלא נתן אמון מלא ברצון השם להיטיב עמו ועל כן אכל מעץ הדעת.

ביום זה אנו מתבקשים לתת אמון מלא בו יתברך, שהוא מלך טוב ואבא טוב ומיטיב וחסיד ורחום בי"ג מידות של רחמים עד אינסוף ותכלית, ומתוך כך להגיע לשלמות מידת הביטחון לשנה החדשה - לבטוח בו בלב שלם שהוא רוצה לגזור עלינו רק גזירות טובות השנה הזו.

למרות הקטרוג העליון ביום של דין, למרות חטאינו - ברצונו להשפיע לנו שפע רב בלי קשר למעשנו.

כדי להסיר את כל החסימות שיצרנו להסתר פניו - הוא ברחמיו ישלח לנו ביום זה את כל התיקונים שעלינו לעבור כדי להגיע למצב של "באור פניך נשווע", והדעת הזו שאנו קונים בראש השנה היא זו שתחייה ותנהיג אותנו במשך השנה כולה.

לכן עלינו להאמין שכל מה שיעבור עלינו ביום הזה בעצם בא על מנת לזכות אותנו בדין.

ביום של התחדשות שכזו, אנו רוצים להמשיך לשנה כולה את הדעת שאין עיקר וטפל בעבודת היום!

בכל פרט ביום הקב"ה מזמין לנו אפשר לזכות לעשות לו נחת רוח אדירה, ולזכות בדין!

הדין על האדם אינו על ההצלחה אלא על הרצון הלב הפנימי, ולכן ביום זה וכבר עכשיו כהכנה, עלינו לחדש את הרצון בכל מאודנו להמליך אותו עלינו בשלמות, לדעת אותו בכל דרכינו, להיות עבדים נאמנים - המרגישים את שליחותם בכל מקום ופעולה, וממליא לא יהיה לנו הבדל על ידי איזו פעולה אנו זוכים לעשות נחת רוח לפניו.

שהעיקר עברנו יהיה קיום רצון המלך, ושלא יהיה לנו הבדל כלל אם השליחות היא בענייני שמים או בענייני ארץ.

עלינו להתגבר על פיתויי היצר שמפתה אותנו לשמוח רק משליחות רוחנית ולא משליחות גשמית, ולהחשיב כל מחשבה דיבור ומעשה שלנו בו ביום כחלק מעבודת המלך הקדוש!

 

עלינו לחקוק בנפשנו חזק שכל אחד ואחת מאיתנו זוכה באמת לעבוד אותו יתברך, במשך כל ה-48 שעות של ר"ה, בכל הענייניים, בלא הפסק כלל! וכך עלינו לכוון את מעשינו ביום זה – הכל אני עושה בשליחות המלך!

הדעת הזו נוסכת אור על כל פעולה ופעולה שלנו - כי אין פעולה שאינה חשובה עבורו. אין מציאות שאנו מנותקים ממנו, חלילה. תמיד אנו בשליחות, ותמיד אנו בדבקות בו יתברך.

אנו רוצים לעבור את החג מתוך ההכרה "אנא עבדא דקודשא בריך הוא", אני שליח שלך. כל מהותנו וכל מהותו של כל יהודי היא עבדות גמורה למלך והתכללות בו!

"יודע ה' ימי תמימים". כל אחד מאיתנו יכול למלא את כל ימיו בשלימות, בתמימות בעבדותו יתברך! בכל נושא ובכל עניין,

לקיים "התהלך לפני והיה תמים" רוצים אנו בכל מאודנו להתהלך לפניו בתמימות, ולקיים מצוות "תמים תהיה עם ה' אלוקיך".

זו הנקודה העיקרית והמהותית של עבודת המלכויות, להמליך אותו יתברך על כל שליחות ושליחות!

לזכור אותו יתברך בכל פעולה ופעולה, וממילא לקיים את הפסוק "וידע כל פעול כי אתה פעלתו, ויבין כל יצור כי אתה יצרתו, וידע כל אשר נשמה באפו ה' מלך ומלכותו בכל משלה". אנו מבקשים שיאיר בלבבנו ההשגה שהוא יתברך באמת מושל בכל, ואין עוד מלבדו שום כוח בעולם! הוא מושל בכל אשר יקרה לנו ביום זה, עם מי נפגש ומה יאמרו לנו, אלו חוויות נחווה, וכן גם בפעולות הגשמיות שאנו עושים בו ביום, להרגיש "אני בשליחות המלך הקדוש" ובכל מקרה יש לי הזדמנות להמתיק איזה קטרוג, ולהמשיך שפע לשנה החדשה!

עלינו לצאת מהטעיות שהיצר מכניס בליבנו! לצאת מהטעות הראשונה: שרק אם מרגישים התעלות ומתיקות והתעוררות הלב אז זה נחשב עבודת ה' אמיתית, להשתחרר מהטעות שרק אם הלב ממש נפתח בתפילת שמונה עשרה, רק אם הרגשנו התרוממות והתעלות בתקיעות השופר, רק זה נחשב לעשיית רצונו באופן הטוב והראוי.

עלינו לחזק את ליבנו בהרגשה שאם השתדלנו ועשינו כל אשר ביכולתנו, ואף אם לא הרגשנו אף הרגשה מיוחדת - זה נחשב בעיניו יתברך כעבודה טובה ושלמה!

עלינו לצאת גם מהטעות הנפוצה השנייה, והיא שאפילו אם זוכים אנו להשיג את האמת שעבודת השם לא מותנית בהרגשת הלב, בכל זאת הטעות הגדולה שאנו חשובים שרק חלקים מסוימים ביום הם נחשבים לעבודת היום העיקרית, האמיתית והגבוהה, ואילו שאר חלקי היום הם טפלים וצדדיים בעבדותו!

יהיה רצון שנפנים שכל שאר חלקי עשיית רצונו במשך היום כולו, נחשבים עבודתו והם בהחלט חשובים עד מאוד (כמו הטעות שהכנת אוכל למשפחה לא חשובה כמו תפילת שמונה עשרה).

אנו רוצים להדבק באמת שחשיבות עבודת היום, אינה קשורה עם המצב החיצוני כלל וכלל, והכול תלוי אך ורק במה שאנו חושבים ומתכוונים לעשות בפעולה הזו נחת רוח לאבינו שבשמים.

להשם יתברך אין שום הבדל אם זה נעשה בבית הכנסת או בבית, בעיניים עצומות בתפילת שמונה עשרה או בפנים שמחות ומאירות לזולת; באמירת תהילים או בהכנת אוכל לילדים וטיפול בהם. לו יתברך אין רגע שיותר נחשב, הכל חשוב בעניו והכל עשית רצונו!

נסיים בתפילה שיעזרנו השם יתברך למלא את המוח עם המחשבות הכוונות לעשות את רצונו בכל פעולה שלנו ביום קדוש זה!

זכנו לדעת ולהפנים שראש השנה מוצלח תלוי, רק כפי מה שאנו נזכה למלא את כל השעות והרגעים בכמה שיותר מחשבות לעשות את רצון הבורא, בכל מצב ועניין להיות במודעות של אני "שליח של המלך".

בין מתוך התעוררות הלב ובין כשאין שום הרגשה,

בין במצוות שביני ובינך, בין במצוות בין אדם לחברו,

בין בדברים מיוחדים בין בדברים קלים ורגילים!

כאשר האדם מתחזק להוסיף בכל העניינים עוד מחשבה של שמחה של מצווה, "כעת אני זוכה לעשות נחת רוח לפניך", וחושב מחשבה על חשיבות המצווה שהוא זוכה לעשות: "כעת אני זוכה לעשות רצונו של מלך מלכי המלכים".

על ידי מחשבות אלו אנו נזכה כולנו לעבודת השם אמיתית ועיקרית ונזכה למלא את היום באופן הטוב ביותר, והמלא ביותר והמאיר ביותר!

יהי רצון שנזכור כולנו את בקשת השם יתברך מאיתנו - בני אהובי, ברצוני לתת לכם שפע של חסדים וישועות בשנה החדשה תשע"ג מבקש אני ממכם להסיר את כל המחסומים לברכות החדשות, על ידי שתמליכו אותי על כל מצב, שתמתיקו את הדינים הפנימיים שבתוככם שהם ההקפדות, הכעס והעצבות ממקרים "שלא כסדר", ותזכרו להמליך אותי על כל שליחות שאשלח אתכם בו ביום, ועל ידי זה אוכל להשפיע לכם שפע כל טוב והמתקת הדינים מעל עם ישראל, וגאולה ברחמים.

ונזכה כולנו שידון אותנו אבינו מלכנו לפי מידות רחמיו, ומאוצר מתנות חינם יחוננו בהתקרבות נוספת השנה לאבינו שבשמים.

תחל שנה וברכותיה החדשות, עלינו ועל כל עמך בית ישראל בכל מקום שהם.

לתגובות: havaor20@gmail.com

תגיות:חוה שמילוביץ'ראש השנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה