חדשות בארץ

הרשימה המשותפת תמליץ על גנץ, טראמפ שולח חיילים לסעודיה

הרשימה המשותפת תמליץ על גנץ, טראמפ לחץ על נשיא אוקראינה לחקור את בנו של המועמד לנשיאות ארצות הברית, הבית הלבן שולח חיילים לסעודיה, וגרינבלט מפרסם טור סיכום על כהונתו כשליח וושינגטון למזרח התיכון. כל מה שחשוב לדעת

אא

תשובת המשקל של השמאל: בלוק חוסם. הרשימה הערבית המשותפת צפויה להמליץ על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כמועמדה לראשות הממשלה – כך מסרו היום (שבת) גורמים ברשימה. ההחלטה, שהתקבלה בישיבת הסיעה היום, תחייב את כל 13 חברי הרשימה, לרבות סיעת בל"ד שהתנגדה להחלטה. המהלך יביא את גנץ לגייס 57 ממליצים – שני ממליצים יותר מראש הממשלה בנימין נתניהו.

הודעה רשמית על כך תצא מחר, ובמפלגה מתעקשים להכחיש את הפרסום. "היה דיון מעמיק ורציני, אך לא התקבלה החלטה", טען ח"כ אחמד טיבי בסיום הישיבה. מחר ייפגשו ארבעת ראשי הסיעות המרכיבים את הרשימה לישיבה אחרונה בנושא, לקראת פגישתם עם נשיא המדינה ראובן ריבלין.

דיווח: טראמפ ביקש מאוקראינה לחקור את בנו של המועמד לנשיאות ארצות הברית. אמש דווח ב'וול סטריט ג'ורנל' כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לחץ על נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, לפתוח בחקירה נגד בנו של סגן נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ו ביידן, ומועמד מטעם המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2020. לפי הדיווח, במהלך שיחה שקיים טראמפ עם זלנסקי, שב וחזר שמונה פעמים על בקשתו זו, ואף הציע לשם כך את שירותיו של פרקליטו האישי, רודי ג'וליאני, שטען כי ביידן סייע לבנו להימלט מחקירת הרשויות את חברת גז באוקראינה שבה היה מעורב.

שבוע לאחר המתקפה על מתקני הנפט שלה: טראמפ שולח חיילים לסעודיה. בעקבות המתקפה האווירית על שני מפעלי הנפט של סעודיה שהובילו לשיתוק חצי מתפוקת הנפט שלה, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אישר הלילה לשלוח חיילים נוספים לסעודיה, זאת במטרה לתגבר את מערך ההגנה האווירית של סעודיה. בהודעת מחלקת ההגנה האמריקנית הודגש כי מדובר בצעד הגנתי בלבד, וכי התגבורת תכלול מספר מצומצם של חיילים.

בתוך כך, מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, הזהיר היום מפני המהלך האמריקני, ואיים כי ארצו תמשיך להפיל כל מל"ט זר שיפר את ריבונותה וייכנס אל שטחה האווירי. "תקיפה מוגבלת לא תישאר מוגבלת. אנחנו נעניש כל תוקף עד שיושמד לחלוטין", אמר סלאמי.

לאחר שנתיים בתפקיד: גרינבלט עוזב את המזרח התיכון. לאחר שאתמול נפגש עם ראש הממשלה נתניהו בירושלים, שליח הממשל האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, סיכם את כהונתו. גרינבלט, שבראש תכנית הדגל של כהונתו הייתה להביא לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני, בחר להיפרד מהתפקיד כשהוא מציג בארוכה את חזונו למאמצי השלום במזרח התיכון כנכד לניצולי שואה.

בטור שכתב אתמול לרשת CNN כתב גרינבלט כי "שום דבר אינו מושלם. הפשרות הן הכרח. אני מקווה שהחזון שיצרנו יאפשר לישראלים ולפלסטינים את כל מה שדרוש כדי להתחיל לצעוד לכיוון המשא ומתן ולחתימת הסכמי שלום עם מדינות ערב השכנות. אם הדבר יצליח - חייהם של מיליונים ישתפרו פלאים".

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית עד בהיר. תחול עלייה קלה בטמפרטורות והן תהיינה קרובות לממוצע לעונה.

ביום שני יהיה בהיר וצפויה ירידה בלחות. אחר הצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות בעיקר לאורך מישור החוף.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית עד בהיר ותחול עלייה קלה בלחות.

תגיות:הרשימה המשותפתבני גנץדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה