חדשות בארץ

הרשימה המשותפת החליטה: נמליץ על גנץ

גורמיפ ברשימה המשותפת אמרו כי בישיבת הסיעה היום הוחלט להמליץ על יו"ר כחול לבן כמועמדה לראשות הממשלה. הודעה רשמית על כך תצא מחר, ובמפלגה מבהירים: מחר תתקבל ההחלטה. חברת הרשימה רומזת: "בטח שלא נהיה חלק ממשלת אחדות לאומית, אבל אנחנו כן נכריע". דוד ביטן מהליכוד תוקף: "אם גנץ רוצה ללכת עם המשותפת - שיילך"

בכירי הרשימה המשותפת במוצאי הבחירות (צילום: באזל עווידאת, פלאש 90)בכירי הרשימה המשותפת במוצאי הבחירות (צילום: באזל עווידאת, פלאש 90)
אא

הרשימה הערבית המשותפת צפויה להמליץ על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כמועמד מטעמה לראשות הממשלה – כך מסרו היום (שבת) גורמים במפלגה לאחר ישיבת הסיעה שהתקיימה היום. עם זאת, במפלגה מכחישים את הדברים, והודעה רשמית על כך תצא בישיבת הסיעה המכרעת שתיערך מחר.

ההחלטה, שהתקבלה בהתנגדותה של סיעת בל"ד שהתרצתה לבסוף לקבל את הכרעת הרוב, תחייב את כל 13 חברי הרשימה, ותסייע לגנץ להגיע ל-57 ממליצים – שני ממליצים יותר משגייס ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ברשימה המשותפת הדגישו כי מטרת מהלך זה נועדה בעיקר להפיל את נתניהו מכיסאו, יותר מאשר לסייע לגנץ. מדובר בהחלטה היסטורית במיוחד, זאת נוכח העובדה כי הפעם היחידה בה הסכימה הנציגות הערבית להצטרף כשחקן משפיע בפוליטיקה הישראלית הייתה ב-1992, אז המליצו  המפלגות הערביות על מועמד לראשות הממשלה, זאת במסגרת הסכמי אוסלו שקידם אז ראש הממשלה המנוח יצחק רבין.

באופן רשמי, כאמור, עדיין לא התקבלה החלטה, ובהודעה שפרסם ח"כ אחמד טיבי בחשבון הטוויטר שלו נכתב: "סיימנו כעת את הישיבה של סיעת הרשימה המשותפת שבה השתתפו כל חברי הכנסת של הרשימה לדיון ערב הפגישה עם הנשיא בנוגע להמלצה על המועמד להרכיב את הממשלה". לטענתו, "היה דיון מעמיק, רציני – לא התקבלה החלטה היום. מחר יפגשו ארבעת ראשי הרשימה לדיון מכריע לקראת הצבעה".

גם עאידה תומא סלימאן, חברת הרשימה המשותפת מטעם מפלגת חד"ש, אמרה דברים דומים. בריאיון שהעניקה הערב לחדשות 12 התייחסה לדיווחים לפיהם רשימתה תמליץ על גנץ לראשות הממשלה. סלימאן טענה שההחלטה עדיין לא התקבלה, אבל הדגישה: "לא נהיה חלק מהקואליציה, אבל אנחנו כן נכריע".

"זה כבר לא סוד שאנחנו, ברשימה המשותפת, פעלנו מאוד קשה ושמנו לעצמנו מטרה שבנימין נתניהו לא יהיה ראש ממשלה, אבל זה לא אומר שאנחנו אוטומטית בוחרים בגנץ", אמרה סלימאן. "ישבנו בכובד ראש ועוד לא סיימנו את הדיון, מחר הרביעייה תשב פעם נוספת ותקבל החלטה סופית".

סלימאן הוסיפה: "עד עכשיו לא קיבלנו שום איתות שדוחף אותנו לכיוון של המלצה. חלק ממשלת אחדות לאומית אנחנו בטח שלא נהיה, וחלק מהקואליציה. אבל אנחנו כן נכריע. והתקופה הזו של להסית נגד חברי הכנסת ונגד האוכלוסייה הערבית – התקופה הזו תמה". בהתייחס לתקופה בה הרשימה נמנעה מלהמליץ, אמרה: "זה לא העניין שלא רצינו להמליץ, לא ראינו שיש מישהו שכל כך רוצים להמליץ עליו ושההמלצה שלנו משנה. היום זה כן, נשנה את המפה".

בשיחה עם ynet הבהיר טיבי כי גם המלצה כזו, אם תבוא, תדרוש שורת התחייבויות של כחול לבן בשלל נושאי ליבה של המגזר הערבי בישראל. "יש דרישות של הציבור הערבי שעליהן תעמוד הרשימה המשותפת בעניין ההמלצה מחר לנשיא. בנוסף, אנחנו נפעל כדי להפיל את נתניהו".

ח"כ דוד ביטן (הליכוד) הגיב לפרסומים ותקף את כחול לבן: "אם גנץ רוצה ללכת עם המשותפת – שילך, זה היה ברור לפני הבחירות והם רק סיפרו סיפורים. מה גנץ יעשה? הדרך היחידה זאת ממשלת אחדות". עם זאת ביטן הדגיש: "אנחנו לא נגד בגלל שהם ערבים, אלא בגלל העמדות של הח"כים הערבים".

תגיות:בני גנץהרשימה המשותפתבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה