סיפורי אמונה

הגר"ח קנייבסקי: "ייתכן בהחלט שהיה זה גילוי משמים"

סיפור מופלא על תשליך ותקיעת שופר – שגרמו לבני הזוג ממיאמי לשנות את כל אורח חייהם. ועל מה אמר הגר"ח קנייבסקי כי "ייתכן בהחלט שהיה זה גילוי משמים"

  • כ"ג אלול התשע"ט
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הרב יצחק זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק וחבר מועצת גדולי התורה, מספר את הסיפור ששמע מכלי ראשון.

"נסעתי לארצות הברית לצורך עיסוקיי, ושהיתי במיאמי. בעיר זו, מתגורר בן-דודי, שרחוק מאוד משמירת תורה ומצוות. כיוון שלא נפגשנו זה כמה שנים, התקשרתי אליו וביקשתי להיפגש. הוא נענה ברצון, והזמין אותי לבוא אל ביתו", סיפר ר' לרב זילברשטיין.

"כאשר נכנסתי לביתו, נדהמתי מאוד לראות כיפה חבושה לראשו. פליאתי גברה כשהבחנתי במזוזה מהודרת הניצבת בפתח הדלת, דבר שלא היה אצלו בפעם האחרונה שביקרתי במקום. כאשר נכנסתי לסלון, ראיתי למול עיניי פמוטות שבת, סידורים, חומשים, ושאר ספרי קודש.

"כעת כבר לא יכלתי להתאפק", מספר ר' לרב זילברשטיין, "ושאלתי אותו: ראה נא יקירי, אני מבחין שחל שינוי מסוים בחייך. כל כך מרגש לראות את הכיפה חבושה לראשך, את המזוזה שנקבעה בפתח ביתכם, ספרי קודש ופמוטות... תוכל נא לספר לי, מה עומד מאחורי השינוי המופלא שחל כאן?..."

בן הדוד השיב, וסיפר דבר פלא: "היה זה בראש השנה האחרון. ישבתי במרפסת ביתי, וצפיתי במרחבי הים הגדול הנראים מול הווילה שלי. לפתע ראיתי נחיל גדול של אנשים יוצא מבית הכנסת, והולך לכיוון הים. למרות שהייתי רחוק מאוד מיהדות, ושנים רבות לא נכנסתי לבית כנסת, נזכרתי שמדובר במנהג שבו משליכים היהודים את חטאיהם לים ביום ראש השנה – 'תשליך'.

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

"המראה הזה, של נחיל יהודים דתיים צועדים לעבר הים, הזכיר לי את אבי המנוח שהיה לוקח אותי בתור ילד לעשות 'תשליך' בים. בהחלטה של רגע אמרתי לעצמי, שגם אני אצטרף ליהודים הללו לכיוון הים… והלכתי.

"עמדתי בתוך קבוצת היהודים האוחזים בידיהם סידור ומתפללים. אחד מהם ניגש אלי, מסר לי סידור והצביע על הקטעים הנאמרים. אמרתי את התשליך בהתרגשות יחד עם שאר היהודים.

"התשליך הסתיים, ופניתי לשוב לעבר ביתי, ואז אני מרגיש דפיקה על גבי. הסתובבתי, ולנגד עיניי עומד יהודי מכובד, גבוה והדור פנים, השואל אותי בהארת פנים: 'תאמר לי, יהודי, שופר כבר שמעת היום?'. השבתי בשלילה, ומיד הוציא מכיס בגדו שופר קטן, ביקש שאשמע ואתכוון לצאת ידי חובה, ותקע בשופר כמה תקיעות. כשסיים פנה אלי ואמר: 'קוראים לי משה כץ', והלך לדרכו.

"חזרתי לביתי, וכולי נפעם. שיתפתי את אשתי בחוויות שהיו לי ב'תשליך', ואף תיארתי בפניה את האיש הדור הפנים שתקע עבורי בשופר, וסיימתי: 'משום מה האיש החליט להיפרד ממני תוך כדי שציין את שמו – משה כ"ץ'.

"אשתי שמעה את השם, ומיד פרצה בבכי מר, ובתוך הבכי אמרה לי שלאביה, שנרצח בשואה, קראו משה כץ... מאותו רגע השתנו חיינו", סיים בן הדוד את הסיפור שגרם לו לשנות את כל אורח חייו.

הרב זילברשטיין מוסיף ומציין כי סיפר את הסיפור לגר"ח קנייבסקי, שהשיב כי בהחלט יתכן שהיה זה גילוי מן השמים לבני הזוג כדי שיפשפשו במעשיהם, וכבר מצינו דברים כאלה בחז"ל.

באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:הרב קנייבסקיסיפורי צדיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה