חדשות בארץ

ההתייעצויות בבית הנשיא: יהדות התורה וימינה המליצו על נתניהו

יהדות התורה וימינה הודיעו לנשיא ראובן ריבלין על תמיכתן במועמדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכבת הממשלה הבאה. אנשי משלחת יהדות התורה קראו לנשיא לגנות את ההסתה נגד הציבור החרדי. ריבלין אמר, כי ההסתה אכן הייתה חמורה וחייבת להיפסק

ליצמן וגפני בבית הנשיא, הבוקר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ליצמן וגפני בבית הנשיא, הבוקר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

היום השני של סבב ההתייעצויות בבית הנשיא בירושלים החל הבוקר (שני) בשעה 10:00, עם הגעתה של משלחת יהדות התורה. המשלחת, בראשה עמד סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, מסרה לנשיא ראובן ריבלין כי יהדות התורה ממליצה על בנימין נתניהו כמועמדה לתפקיד הרכבת הממשלה.

בתחילת הפגישה התייחס ריבלין להודעתה הבוקר של הרשימה המשותפת, לפיה המלצתה אמש על בני גנץ אינה כוללת את שלושה חברי בל"ד: "אתמול, בתום היום הראשון, הלכנו לישון עם 46 ממליצים לחבר הכנסת בני גנץ ו- 40 ממליצים לראש הממשלה בנימין נתניהו. התברר במשך הלילה, ששלושה מהממליצים שהמליצו על גנץ מודיעים שאינם תומכים במועמדותו".

בהמשך דבריו מתח ריבלין ביקורת על הניסיונות שנעשים מאחורי הקלעים להשפיע על החלטתו בנוגע למועמד הראשון עליו יטיל את תפקיד הקמת הממשלה: "אנשים באים לפניי ואומרים דבר אחד ומתכוונים לדבר אחר, או מנסים לשכנע אותי בעניין אחד ורוצים להגיע לתוצאה אחרת. מה שנקרא 'הפוך על הפוך'. זה דבר שלא ממין העניין. אני אומר היום לציבור כולו, וגם לחברים המנהלים את המדינה, אם באופוזיציה ואם בקואליציה: אתם רוצים להשתגע? תשתגעו. אנחנו נעשה את עבודתנו".

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר לאחר מכן כי אין שינוי בעמדה שהביעה מפלגתו במהלך מערכת הבחירות: "אנחנו ממליצים על בנימין נתניהו, שזה יהיה ברור". בעקיצה, שכוונה לעבר חברי בל"ד, הוסיף ליצמן: "אני בטוח שאף אחד מחברי הכנסת שלנו לא יבוא בלילה ויגיד שהוא חוזר בו". הוא ציין כי למפלגתו נדרשו ארבע שנים לתקן את הנזקים שגרם שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, לציבור החרדי, וכי תמיכתה בנתניהו נובעת בחלקה מהכרת הטוב שהיא חשה כלפיו בשל קיום ההסכם הקואליציוני עמה. "עשינו גם בלוק ביחד, עם הליכוד והימין", הוסיף. "אנחנו בתוך הבלוק הזה ואנחנו נקיים את זה, זאת בהחלט ההמלצה שלנו". 

ליצמן, ולאחר מכן יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, תקפו בדבריהם את ההסתה החמורה נגד הציבור החרדי, שליוותה את מערכת הבחירות. "לא ראיתי מערכת בחירות כל כך נוטפת שנאה נגד החרדים", אמר ליצמן לריבלין. "אם אדוני היה רואה מודעה ברחוב של אחד המועמדים שאומר שהוא מחרים אתיופים או דרוזים – ברור שכולם היו מתקוממים. בנוגע לחרדים, לא שמענו מחאה המונית על כך". גפני הוסיף וקרא לנשיא לגנות את ההסתה. ריבלין אמר בתגובה כי ההסתה אכן הייתה חמורה, והיא חייבת להיפסק.

במסיבת עיתונאים לאחר צאתם מהפגישה, הבהיר ליצמן כי אינו מתכוון לשבת בממשלה בה יהיה חבר יאיר לפיד: "אם מישהו מרביץ לך חזק ואושפזת בבית חולים – לא תהיה חבר שלו שוב".

 

שקד: מחויבים לנתניהו, לא ננהל משא ומתן עם גנץ

בתום פגישתה של יהדות התורה עם הנשיא, נכנסה משלחת ימינה, בראשות איילת שקד, לפגישה עמו. "אנחנו נמליץ, כפי שהתחייבנו, על בנימין נתניהו, כשהוא עומד בראש מחנה הימין", הודיעה שקד לריבלין. "אנחנו גם נעשה מה שניתן כדי לעזור לו במלאכת הרכבת הממשלה, אם תטיל את זה עליו". היא הדגישה, כי אם משימת הרכבת הממשלה תוטל על גנץ – ימינה לא תנהל עמו משא ומתן: "אנחנו מחויבים לראש המחנה הלאומי, נתניהו".

"לצערי, הנשיא, אתה צריך לתפקד כגננת ולהגיד לראשי המפלגות האחרות שיפסיקו עם החרמות", הוסיפה שקד. "יש גם חרמות אישיות וגם אידיאולוגיות. צריך לחדול מזה ולנסות להגיע לסיכום של ממשלת אחדות. רצינו באופן עקרוני להקים ממשלת ימין, אבל מה לעשות שהבוחר חשב אחרת, ולימין ללא ליברמן אין כרגע רוב. לכן בוודאי נדרש סוג של ממשלת אחדות, וכדי שזה יקרה ראשי המפלגות – בעיקר מהמחנה השני – צריכים להבין שאין חרמות. טוב יעשו נתניהו וגנץ אם יישבו וידברו אחד עם השני. גם נתניהו ועמיר פרץ, זו בהחלט אפשרות".

תגיות:יהדות התורהאיילת שקדיעקב ליצמןבחירות 2019ימינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה