חדשות יהדות

שבוע לפני יום הדין: מאות סופרי סת"ם בדקו מזוזות בקיבוצים

למעלה מ- 200 סופרי סת"ם נפרסו במאות קיבוצים ויישובים ברחבי הארץ, במסגרת פרויקט "יום המזוזה הארצי", וחשפו את מצוות מזוזה לאלפי תושבים מצפון הארץ ועד לגבול מצרים: "המתנדבים פגשו יהודים רחוקים מעולם התורה והמצוות, ודווקא מצוות מזוזה מחברת אותם ומאפשרת להם להיפתח ליהדות"

(קרדיט: איילת השחר)(קרדיט: איילת השחר)
אא

מאות קיבוצים ויישובים ברחבי הארץ השתתפו אתמול (ראשון) בפרויקט "יום המזוזה הארצי" – פעילות שנועדה לאפשר לתושבי הקיבוצים והמושבים, המרוחקים מחיי המסורת והדת, לחוות את מצוות המזוזה בצורה ישירה.

את הפעילות הייחודית יזם ארגון "איילת השחר", הפועל לחשיפת הציבור הישראלי למסורת ישראל ולצמצום הקרע בעם.

למעלה מ- 200 סופרי סת"ם הגיעו אל היישובים השונים, וחשפו אלפי תושבים – מצפון הארץ ועד לגבול מצרים – למצוות המזוזה. במוקדי המידע והפעילות שנפתחו, התאפשר לכל המעוניינים לבדוק את המזוזות בביתם, להכיר את המזוזה מקרוב, להתרשם ממלאכת סופר הסת"ם ואף להזמין מזוזות חדשות עם התקנה עד הבית.

במהלך יום הפעילות, גילו הסופרים מאות מזוזות פסולות – חלקן מתולעות, חלקן מקוטעות או עם תוספות מיותרות. באחד מן המקרים, גילה סופר הסת"ם כי המזוזה, שהייתה קבועה שנים ארוכות בפתח ביתו של אחד התושבים, נושאת בתוכה כתב שאינו קשור כלל  לפרשת קריאת שמע.

בנוסף לבדיקת המזוזות, סיפקו הסופרים מזוזות כשרות ומהודרות, והסבירו למתעניינים שהגיעו עם ילדיהם על מהות מצוות המזוזה, על תהליך הכתיבה ועל הסגולה לשמירה על דלתות ישראל. בהתאם למטרות הפרויקט, קבעו המתנדבים של "איילת השחר" מזוזות גם בבתים שעד עתה לא הייתה להם ולו מזוזה אחת.

מאות המתנדבים של "איילת השחר" עברו במשך שעות ארוכות בקיבוצים ובמושבים – החל משלומי שבגליל המערבי וקיבוצי רמת הגולן, ועד לקיבוצים סופה וכרם שלום שבעוטף עזה, בואכה הגבול עם מצרים. במקביל לפעילויות "יום המזוזה הארצי", הם עניינו את התושבים בפרויקט "חברותא" של "איילת השחר", והוסיפו מאות חברותות חדשות שילמדו מדי שבוע עם אחד מפעילי הארגון.

מנהל הפרויקטים ב"איילת השחר", יאיר אוחנה, סיפר: "במהלך יום הפעילות המתנדבים שלנו פגשו יהודים רחוקים מעולם התורה והמצוות, ודווקא מצוות מזוזה מחברת אותם ומאפשרת להם להיפתח ליהדות ולקיום מצוות נוספות".

מייסד "איילת השחר", הרב שלמה רענן, הוסיף: "פעילות יום המזוזה הארצי היא רק הפתיח לפעילות החגים של ארגון 'איילת השחר' בכל הקיבוצים והמושבים שמשתפים אתנו פעולה. עשרות המשפחות שהתחדשו לראשונה במזוזות, ומאות שקיבלו מזוזה כשרה, פתחו את הלב והפכו לחלק מהמשפחה הענפה של 'איילת השחר', שזוכה לחיי קהילה עם תפילות ופעילויות לחגים גם בקיבוצים ומושבים בהם לא קיים בית כנסת".

(קרדיט תמונות: קרדיט: איילת השחר)

 

תגיות:מזוזהאיילת השחר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה