חדשות כלכלה

בעקבות חשש לליסטריה: ריקול למוצרים של גלידות פלדמן

חברת פלקו, יצרנית גלידות פלדמן, הודיעה כי עצרה את שיווקם של מספר מוצרים בהם קיים חשש להימצאות חיידק ליסטריה, והיא פועלת לאוספם מן המדפים

אחד המוצרים שהחברה הודיעה על החזרה יזומה שלהם (צילום: גלידות "פלדמן")אחד המוצרים שהחברה הודיעה על החזרה יזומה שלהם (צילום: גלידות "פלדמן")
אא

חברת פלקו, יצרנית גלידות פלדמן, הודיעה הערב (שני) על החזרה יזומה של מוצרים (ריקול), וזאת מחשש להימצאות חיידק ליסטריה מונוציטוגנס (Listeria Monocytogenes).

המוצרים בהם מדובר הינם: פסים – שלגון חלבי בשומן צמחי בטעם וניל ומסטיק, תאריך אחרון לשיווק 4.3.2021; מיני מילק בר שוקולד – שלגון שמנת בטעם שוקולד בציפוי מכיל שוקולד חלב, תאריך אחרון לשיווק 8.3.2021; יוגורטיה – גלידת יוגורט, תאריך אחרון לשיווק 2.3.2021; עינוגים 60 – חטיפי גלידה בטעם וניל צרפתי בציפוי מכיל שוקולד, תאריך אחרון לשיווק 3.3.2021; מיני מילק בר מייפל פאדג' – שלגון שמנת בטעם פקאן בתוספת סירופ בטעם מייפל בציפוי מכיל שוקולד חלב, אגוזי מלך ולוז, תאריך אחרון לשיווק 5.3.2021; ויוגי פרי פירות טרופיים – שלגון פרווה בשומן צמחי בטעם יוגורט וסורבה פירות טרופיים, תאריך אחרון לשיווק 1.3.2021.

מהחברה נמסר, כי היא עצרה את שיווק המוצרים ופועלת לאיסופם מן המדפים: "במידה וקיים לקוח, אשר מוצר המופיע ברשימה נמצא ברשותו, הוא מתבקש שלא לצרוך אותו. החברה עדכנה את משרד הבריאות ועובדת אתו בשיתוף פעולה מלא. החברה עושה כמיטב יכולתה על מנת להימנע מתקלות מסוג זה, ומתנצלת בפני לקוחותיה. החברה מזמינה כל מי שרכש מוצרים אלה להחזירם בכל אחת מחנויות החברה".

בהודעת החברה הודגש, כי פרט למוצרים שפורטו כל שאר גלידות פלדמן בטוחים לשימוש.

חיידק ליסטריה מונוציטוגנס הינו חיידק סביבתי המצוי באדמה, בעיקר בהפרשות של חיות נגועות או השקיה במי ביוב, וכן במזונות שונים. אכילת מזון המזוהם בחיידק עלולה לגרום למחלת הליסטריוזיס. המחלה יכולה להופיע בסימנים דמויי שפעת ולהסתיים ללא השלכות רפואיות נוספות, אך היא עלולה גם להיות מסוכנת ולפגוע קשות בנשים הרות ובעוברים, בילדים ובתינוקות, בקשישים ובאנשים שמערכת החיסון שלהם מוחלשת.

תגיות:גלידותריקול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה