חדשות בארץ

ח"כ ערבי חשף במתיחה: "היו שיחות עם הליכוד לפני פיזור הכנסת"

עבד אל-חכים חאג' יחיא מהרשימה המשותפת נמתח בשידור חי על ידי קומיקאי שחיקה את ראש הממשלה נתניהו, וחשף את המגעים שהתנהלו עם מקורבי נתניהו ובראשם נתן אשל ערב פיזור הכנסת ה-21: "אשל נפגש עם היו"ר עבאס, הייתה כימיה"

חאג’ יחיא (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)חאג’ יחיא (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת היוצא מטעם סיעת רע"ם ברשימה המשותפת, עבד אל-חכים חאג' יחיא, אישר אתמול (שני) כי גורמים ברשימה המשותפת, לרבות יו"ר מפלגתו מנסור עבאס, קיימו מגעים ישירים מול ח"כ מיקי זוהר מהליכוד ועם מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נתן אשל, לפני פיזור הכנסת במאי, מגעים שהודות להם פוזרה הכנסת ה-21.

חאג' יחיא, שלא יושבע לכנסת ה-22, אמר את הדברים במהלך מתיחה בתכנית הרדיו של מנחם טוקר בקול חי, כאשר החקיין, יהודה שוקרון, התחזה לראש הממשלה ואילץ אותו לחשוף כי מפלגתו מתאמת מהלכים בשיתוף פעולה מלא עם מפלגת השלטון. "אני רוצה להגיד לך שאני שמח שלא הצבעת לכחול לבן", אמר "נתניהו". "נשב על כל הרגולציות של המגזר הערבי, נטפל בכם, נדאג לקיצוניות ולאפליה הזאת אם רק תיתן לי את הכוח הזה. אתה הרי משכת את ההצבעה שלך עבור בני גנץ, נכון?"

בשלב זה חאג' יחיא תיקן אותו: "כנראה שיש טעות, אני ח"כ עבד אל-חכים חאג' יחיא, אני לא מבל"ד (שהסירה לבסוף את המלצתה על גנץ – א"פ). השפעה יש לי ואני מרע"מ, ובמידה שיש רצינות, ישבנו עם אשל בזמנו, אם יש משהו רציני". החקיין השיב לו: "יש רצינות, אז אשל אמר מה שהוא אמר". הח"כ היוצא מרע"ם הגיב: "אני יכול להשפיע, עדיין לא יצאתי מהתחום".

בהמשך דחק החקיין של נתניהו על חאג' יחיא כדי שזה יתמוך בו להרכבת הממשלה. "בוא אני אעזור לך עם משהו", ענה לו הח"כ הערבי, "אשל יוכל לדבר עם מנסור עבאס. אשל יכול לדבר... הוא היה בישיבה עם מנסור עבאס, כנראה שהייתה כימיה ביניהם יותר מאשר איתי".

"מבחינתנו אין לנו עדיפות בין גנץ ונתניהו, מבחינתנו חשובים שלנו האינטרסים של המגזר שלנו ואחרי 71 שנים שיהיה שינוי", אמר חאג' יחיא, "אני חושב שעם מנסור עבאס... וגם יכול להיות אשל וגם מיקי זוהר שהיו הרבה שיחות לפני פיזור הכנסת ביחד. הדמות הדומיננטית ברע"ם זה מנסור והוא יקשיב. אם אתם ממש רציניים, הוא הכתובת".

ח"כ זוהר אישר את הדברים בחשבון הטוויטר שלו. "הכל ידוע, נפגשתי עם נציגיהם לבקשתם, הם העבירו בקשות וכולן נדחו על הסף על ידי ראש הממשלה", אמר. הוא הוסיף כי "חבל שהם לא האריכו אותה כדי להבין מהח"כ לשעבר עד כמה הם כועסים עלינו על כך שראש הממשלה דחה בתוקף את כל ההצעות שלהם".

גם חאג' יחיא עצמו לא הכחיש את המגעים, והודה כי "היו פגישות וישיבות, זה טבעי, זה קורה וזה גם יקרה". בריאיון ל-ynet נשאל הח"כ היוצא את מי היה מעדיף בראשות הממשלה, והשיב: "שאלה קשה. מבחינתנו עדיף שנתניהו ייעלם מהזירה הפוליטית. אנחנו לא מצפים לרבות מגנץ, אבל לפחות נתניהו כבר ניסינו אותו עשור – ובעשור הזה הוא רק הגדיל את ההסתה, חוקים, התנחלויות, דברים שלא צריכים להיעשות נגד אזרחים. הוא מתייחס אלינו כאל אנשים לא לגיטימיים, ולכן אנחנו לא רוצים שהוא ימשיך. מעבר לכך יש לו גם התיקים הפליליים והשחיתות".

תגיות:הליכודהרשימה המשותפתבחירות 2019עבד אל-חכים חאג' יחיא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה