חדשות בארץ

קשיים במו"מ: עימות חריף בין כחול לבן לליכוד

הסתיימה פגישתם הראשונה של ראשי צוות המשא ומתן מטעם הליכוד וכחול לבן, השר יריב לוין ועו"ד יורם טורבוביץ', בכפר המכביה. לוין טען בפגישה כי הוא מייצג את "כל 55 חברי גוש הימין", ואילו בכחול לבן האשימו כי הליכוד מייצג רק את נתניהו. יו"ר ישראל ביתנו עדכן כי יו"ר סיעתו, ח"כ עודד פורר, נפגש עם זאב אלקין מהליכוד, וכי היום הוא צפוי להיפגש עם אבי ניסנקורן מכחול לבן

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

לאחר שנשיא המדינה ראובן ריבלין ביקש משתי המפלגות לחתור לשיתוף פעולה למען הקמתה של ממשלת אחדות, ראשי צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, השר יריב לוין ועו"ד יורם טורבוביץ', סיימו בשעות הצהריים (שלישי) את פגישתם הראשונה בכפר המכביה. בהודעה המשותפת נמסר כי הפגישה הייתה "עניינית והתנהלה ברוח טובה", אולם ספק רב אם היא קידמה במשהו את המגעים ביניהן. יחד עם זאת, נציגי המפלגות סיכמו כי יעדכנו את ראש הממשלה ואת יו"ר כחול לבן בתוכן הפגישה, ולאחר מכן יחליטו על המשך המגעים ועל צעדים נוספים.

בכחול לבן הטיחו בליכוד כי הם מייצגים רק את עצמם, ואילו בליכוד עמדו על כך שהם מייצגים את "כל 55 חברי גוש הימין". עוד האשימו בכחול לבן כי "אנחנו מגיעים למשא ומתן בין שתי המפלגות הגדולות בנפש חפצה, אבל אי אפשר להתחיל משא ומתן כשמגיעים עם גוש של 55 מנדטים". עוד הבהירו הגורמים כי "אנחנו לא מנהלים מו"מ מול מפלגות הימין והחרדים. נתניהו יודע שאנחנו לא נשב עם ליצמן וסמוטריץ'. המו"מ מתנהל מול הליכוד ולא מול הגוש".

ראש צוות המשא ומתן מטעם הליכוד, השר לוין, זימן בתום הפגישה את חברי צוות המו"מ של גוש הימין לשעה 16:00 לפגישת עדכון בכנסת.

במקביל, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הבהיר כי מפלגתו לא מתואמת עם אף אחת מהמפלגות, וציין כי אתמול נפגש יו"ר סיעתו, ח"כ עודד פורר, עם השר זאב אלקין מהליכוד, וכי היום הוא צפוי להיפגש עם ח"כ אבי ניסנקורן מכחול לבן. "בהמשך לפרסומים, לספינים ולפרשנויות השונות על המגעים להקמת ממשלה, אני רוצה לעדכן בכמה דברים", כתב ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו.

ליברמן הוסיף כי "מפלגת ישראל ביתנו לא מתואמת, לא עם כחול לבן, לא עם הליכוד ולא עם מפלגת הפיראטים. המחויבות האחת והיחידה שלנו היא לציבור הבוחרים שהצביעו עבורנו ונתנו בנו אמון ב- 17 בספטמבר. לכן, כל ההבטחות שלנו מלפני הבחירות הן התחייבות ברזל גם לאחר הבחירות". יו"ר ישראל ביתנו הדגיש את האתגרים הביטחוניים והכלכליים שמצדיקים, כך לדבריו, את הקמתה של "ממשלת אחדות לאומית-ליברלית רחבה".

הוא רמז כי במקרה כזה לא יתעקש לחבור לממשלה כזו, והוא לוקח בחשבון אפשרות של הליכה לאופוזיציה. "לשם כך שתי המפלגות הגדולות לא זקוקות לאף מפלגה אחרת. יחד יש להן 64 מנדטים", אמר ליברמן. "למען הסר ספק, אני סבור שישראל ביתנו צריכה להיות חלק ממשלה כזאת, אבל בשום תנאי ובשום נסיבות לא נשב עם החרדים, המשיחיים, הרשימה המשותפת והמחנה הדמוקרטי", אמר וסיכם: בחירת יו"ר כנסת חדש או חקיקת חוקים מהותיים - חייבים להתבצע אך ורק לאחר שתתבהר התמונה לגבי הרכב הקואליציה וזהות ראש הממשלה.

תגיות:הליכודבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה