חדשות בארץ

נחתמו צווי ההריסה לבתי המחבלים שרצחו את דביר שורק הי"ד

מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, חתם על הצווים להריסת בתיהם של המחבלים שרצחו את דביר שורק הי"ד בפיגוע דקירה סמוך ליישוב מגדל עוז בגוש עציון. הצווים נחתמו לאחר שנדחו ההשגות שהגישו בני משפחותיהם של המחבלים נגד ההריסה

דביר שורק הי"ד (התמונה באדיבות המשפחה)דביר שורק הי"ד (התמונה באדיבות המשפחה)
אא

מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, חתם היום (שלישי) על צווי החרמה והריסה לבתים בהם התגוררו המחבלים שביצעו בתחילת החודש שעבר את פיגוע הדקירה סמוך ליישוב מגדל עוז, בו נרצח דביר שורק הי"ד. כך נמסר מדובר צה"ל.

צווי ההריסה לבתים, בהם התגוררו המחבלים נציר צלאח חליל עצאפרה וקאסם עארף חליל עצאפרה, הוצאו לפני כשבועיים. הם נחתמו לאחר דחיית ההשגות שהגישו משפחות המחבלים נגד ההריסה.

גופתו של שורק, בן 19, תלמיד ישיבת ההסדר "מחניים" שליד קיבוץ מגדל עוז בגוש עציון, אותרה עשרות מטרים בלבד משער הקיבוץ, כשעליה סימני דקירה. בתום מצוד נרחב של שתי יממות, הוביל שירות הביטחון הכללי את לוחמי הימ"מ לבית כאחל, צפונית לחברון, שם נעצרו שני המחבלים החשודים ברצח, בני דודים תושבי הכפר. המחבלים הופתעו על ידי הכוחות, ולא גילו התנגדות למעצר. אשתו של אחד מהם וגבר נוסף נעצרו בחשד שסייעו למחבלים. מספר ימים לאחר הרצח, מיפו חיילי צה"ל את בתיהם של שני המחבלים, כהכנה להריסתם.

אתמול פורסם תיעוד מהרגעים האחרונים בחייו של שורק. מצלמת אבטחה קלטה אותו כשירד בסביבות השעה 19:20 בערב מהאוטובוס, שהחזיר אותו מירושלים לגוש עציון. ככל הנראה, המחבלים עקבו אחריו במשך מספר דקות לפני שביצעו את זממם.

במשפחתו של דביר, הטרור הפלסטיני הכה כבר פעמיים בעבר: סבו, הרב בנימין הרלינג הי"ד, נרצח לפני 19 שנה בפיגוע ירי בהר עיבל שליד שכם. דודו של אביו, שייע דויטש הי"ד, נדקר למוות ב- 1993 בחממות היישוב כפר ים שבגוף קטיף על ידי אחד מפועליו.

תגיות:דביר שורקהריסת בתי מחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה