ונשמרתם

הזוי: מדענים טוענים כי שימוש מוגזם בסמארטפון ומסכים אחרים - ’מצמיח קרניים’

מדענים שחקרו במשך כמה שנים את השפעות השימוש היומיומי בסמארטפון על בני נוער ובוגרים, חזרו עם ממצאים שכדאי לכולנו להתייחס אליהם ברצינות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מדענים שחקרו במשך כמה שנים את השפעות השימוש היומיומי בסמארטפון על בני נוער ובוגרים, חזרו עם ממצאים שכדאי לכולנו להתייחס אליהם ברצינות: 

שימוש יומיומי בסמארטפונים מצמיח 'קרן' בלתי נראית אצל הצעירים', מצב שאותו המדענים מכנים בשם EEOP, שהתרגום החופשי שלו הוא בליטה חיצונית מוגדלת בעורף.

המדענים טוענים כי הבלוטה הזו קשורה לצפייה תכופה במכשירים טכנולוגיים, לרבות הסמארטפון, ומסבה נזק בטווח הארוך. 

ד"ר דיוויד שחר, כירופרקט מוסמך שבדק וחקר את הנושא יחד עם פרופ' מארק סאיירס מאוניברסיטת קווינזלנד באוסטרליה, סבורים כי הקטליזטור לצמיחת הבלוטה הוא עומס מכאני שהשלד הממוצע של נערים בגילאי 18-30, פשוט לא מסוגל לעמוד בו. 

לדבריהם, בשל אותה בליטה ייתכנו בעיות בבריאות השלד והשרירים אצל מתבגרים שמרבים להשתמש בסמארטפון שלהם. 

כירופרקט אמריקני בשם ד"ר ד.ל פישמן מוסיף ואומר כי יש מצב שנקרא TEXT NECK שפירושו הטיית ראש בלתי רצונית בשל ההשפעה של הסמארטפון בטווח הארוך, ומכאן ועד לכאבי צוואר, זרועות וכתפיים - הדרך קצרה. כמו כן נטען כי שימוש תכוף בסמארטפון מעלה את הסיכון ללקות בחולשת שרירים כללית, כאבי ראש, מתח, כאבי עמוד שדרה, דלקת מפרקים, התנוונות השרירים לרבות עמוד השדרה ועוד. 

זאת ועוד: החוקרים טוענים ששימוש מוגזם בכל מסך שהוא, לרבות טאבלטים, פוגע בתפקודי העיניים והראייה, מזיק לתפקוד קוגניטיבי, פוגע בהרגלי השינה ועוד.

תגיות:מוחהשפעותסמארטפוןסכנהיומיומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה