חדשות בארץ

בעקבות אובדן המנדט: יהדות התורה שוקלת לערער על תוצאות הבחירות

בעקבות עדכון תוצאות הבחירות, איבדה יהדות התורה את המנדט השמיני שלה לטובת הליכוד, ויצחק פינדרוס נותר מחוץ לכנסת. ביהדות התורה הגיבו כי נשקלת האפשרות להגיש ערעור לבית המשפט

פינדרוס (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)פינדרוס (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

יהדות התורה הודיעה בצהריים (רביעי) כי תשקול להגיש ערעור על תוצאות הבחירות, וזאת לאחר שמעדכון רשמי שנמסר מוועדת הבחירות המרכזית עלה כי היא איבדה את המנדט השמיני שלה לטובת הליכוד.

בהודעה שהוציאה הסיעה נאמר, כי על פי הנתונים שברשותה היא סבורה שהמנדט מגיע לה: "ההחלטה (על העברת המנדט לליכוד) שהתקבלה בסד זמנים קצר, פער הקולות המזערי והעובדה שיש חסר בנתונים חשובים כדי לקבוע את תוצאות הבחירות, מביאה אותנו לשקול את הגשת הערעור".

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה הלילה את התוצאות הרשמיות של הבחירות לכנסת, מהן התברר כי הליכוד עלה במנדט אחד – ל- 32 מנדטים, כאמור על חשבונה של יהדות התורה. יצחק פינדרוס, שכיהן כחבר כנסת בתקופת כהונתה הקצרה של הכנסת ה- 21, נותר בחוץ על חודם של 68 קולות. במקומו נכנסה חברת הכנסת קטי שטרית, מספר 32 ברשימת הליכוד. מהוועדה נמסר, כי השינוי בחלוקת המנדטים נבע כתוצאה מ"הליכי בדיקה ובקרה מעמיקים" של התוצאות.

מליאת הוועדה אישרה הבוקר ברוב קולות את התוצאות הרשמיות של הבחירות. 19 חברים תמכו בהחלטה, בעוד 2 נציגי יהדות התורה, אברהם וובר ואברהם יוסטמן, הצביעו נגד האישור וסירבו לחתום על התוצאות בטענה כי לא קיבלו את הנתונים שמוכיחים את נכונותו של השינוי שחל בהן. יוסטמן מתח ביקורת חריפה על התוצאות הסופיות. "הייתה לי מחשבה אתמול בערב להגיע לכאן עם בגדי השבת שלי, ולמי שלא יודע הם כוללים שטריימל וחליפה ארוכה ממשי", אמר לחברי הוועדה. "המחשבה עלתה בעקבות דברי השופט מלצר, שנאמרו זה עתה, על הטוהר, ניקיון הכפיים והיושר בהם התנהל המגזר החרדי בבחירות הללו. אני חושב שבשם כולנו מגיע למגזר החרדי מחיאות כפיים על כך. שנים רבות של הסתה, של סיפורים, של דמגוגיה נגד החרדים – נגוזו. בלילה החלטתי לגנוז את בגדי השבת מכיוון שהגעתי לכאן בלב חצוי. לא חתמתי על התוצאות, ואני מתנגד להן".

"על התוצאות האלה מתנוסס דגל שחור", טען יוסטמן. "איש לא יכנה זאת אחרת. אנחנו מתפזרים היום, חוקרים פרטיים יישבו ימים ולילות, אלפי אנשים יצעדו במצעד הנחקרים וייחקרו בחצי שנה הקרובה כדי להפוך את התוצאות ללגיטימיות. עד אז, דגל שחור מתנוסס מעל התוצאות הללו".

בעקבות אישור התוצאות, הגיע השופט מלצר לבית הנשיא והגיש לנשיא ראובן ריבלין את התוצאות הסופיות והרשמיות של הבחירות לכנסת ה- 22.

תגיות:יהדות התורהבחירות 2019ועדת הבחירות המרכזית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה