חדשות בארץ

"אפס הישגים למחבלים": אסירי חמאס הפסיקו את שביתת הרעב

קרוב למאה אסירים ביטחוניים של ארגון חמאס, ששבתו רעב במחאה על התקנת חסמי הסלולר בבתי הכלא, הפסיקו את שביתתם. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן: "נמשיך לפעול לדרדור התנאים בהם מוחזקים המחבלים עד למינימום שהדין מחייב"

כלא קציעות (צילום: שאטרסטוק)כלא קציעות (צילום: שאטרסטוק)
אא

עשרות אסירי חמאס, הכלואים בישראל, הפסיקו אתמול (רביעי) את שביתת הרעב בה פתחו לפני כשבועיים. כך הודיע שירות בתי הסוהר.

השביתה החלה כמחאה של מספר אסירים בודדים, המשויכים לחמאס, נגד חסמי הסלולר שהותקנו באגפים הביטחוניים, ובדרישה להסירם. בהמשך הצטרפו אל שביתת הרעב קרוב למאה אסירים, לאות הזדהות.

מדוברות שב"ס נמסר כי האסירים הביטחוניים הפסיקו את שביתתם לאחר שהבינו כי שב"ס אינו מתכוון להיענות לדרישתם, וכי למעשה היא הסתיימה ב"אפס הישגים למחבלים". בשב"ס ציינו, כי "כל מחבל ששבת נשפט בודד, והוכנס לצינוק עם מזרן ושמיכה בלבד. על כל הפרת משמעת נוספת שביצעו – הם נקנסו כספית, וישלמו את הקנסות גם לאחר סיום שביתת הרעב אותה החלו. השביתה נוהלה על ידי שב"ס לאורך כל הדרך ועל פי תוכנית פעולה סדורה".

מ"מ נציב בתי הסוהר, גונדר אשר וקנין, אמר: "סוהרי ולוחמי שב"ס עומדים בחזית הלחימה בטרור, תוך סיכון ממשי לחייהם, בעבודתם מול האסירים הביטחוניים. הודענו שלא נתקפל בשום תהליך בנושא התקנת החסמים, וכך יהיה בהמשך. שב"ס פועל וימשיך לפעול בהתאם לחוק אל מול כל אוכלוסיות האסירים הכלואים במתקניו – במקצועיות, בעוצמה ובנחישות. אני לא מציע לאף אחד מהאסירים לבחון את נחישות שב"ס אל מול כל איום בהווה ובעתיד".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הוסיף: "מדיניותי הברורה היא שאסור בשום אופן שלשביתות רעב של מחבלים יהיו הישגים, ולכן הנחיתי שלא לנהל עם המחבלים שום משא ומתן. המדיניות הזו שוב הוכיחה את עצמה, כמו בשביתת הרעב שהוביל ברגותי לפני כשנתיים". ארדן הדגיש כי תוכנית חסמי הסלולר תורחב, והם יותקנו בכל בתי הכלא הביטחוניים: "נמשיך לפעול לדרדור התנאים בהם מוחזקים המחבלים עד למינימום שהדין מחייב".

תגיות:שב"סחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה