חדשות בארץ

עמיר פרץ: "לא ננהל משא ומתן עם נתניהו"

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, אמר כי לא ישב בממשלה בראשותו של בנימין נתניהו וכי אין בכוונתו לנהל עמו משא ומתן. יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, קרא לפרץ ולמפלגתו להיכנס למשא ומתן עם הליכוד: "את השפם הוא יכול לגדל שוב"

פרץ (צילום: פלאש 90)פרץ (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, אמר הבוקר (חמישי) כי אין בכוונתו להיכנס לממשלה בראשותו של בנימין נתניהו.

על רקע החלטתו של הנשיא ראובן ריבלין להעניק לראש הממשלה את המנדט להרכבת הממשלה הבאה, ולאור המבוי הסתום במגעים בין הליכוד וכחול לבן, 6 המנדטים של העבודה-גשר יכולים להקנות לנתניהו את היכולת להקים ממשלה צרה שתזכה לרוב של 61 מנדטים. ב- ynet דווח אמש על מסע לחצים כבד שמופעל על פרץ מצד פעילים מרכזיים במפלגתו, להצטרף לקואליציה בראשות נתניהו, כדי למנוע בחירות שלישיות ועל מנת שיוכל לנצל את השפעתו כדי לקדם את האג'נדה עמה רץ לבחירות. אלא שפרץ הבהיר כי לא יחזור בו מההתחייבות שנתן במהלך מערכת הבחירות. "התחייבנו ונקיים – לא נשב עם נתניהו ולא ננהל אתו משא ומתן. הוא חייב להפנים כי אזרחי ישראל בחרו להחליפו ורוצים תקווה חדשה".

"המנדט שקיבלנו מבוחרינו הוא להחליף לא רק את נתניהו, אלא גם את המדיניות שלו", הוסיף פרץ. "מדיניות של קפיטליזם שלא רואה בני אדם, מדיניות שהביאה למיליון עובדים מתחת לקוו העוני, לקשישים ונכים שלא מתקיימים בכבוד, לזוגות צעירים שקורסים תחת נטל המשכנתא ותשלומים למערכת החינוך. שינוי חברתי אמיתי יוכל להיעשות רק אם יתחיל עידן חדש של מעבר מהפקרה חברתית להשקעה חברתית, עידן של מעבר משנאת חינם לאהבת חינם".

בתוך כך, יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, קרא לפרץ ולמפלגתו להיכנס למשא ומתן עם נתניהו על הצטרפות לקואליציה בראשותו. "עמיר אמר את מה שאמר, ואני מאמין לו, אבל הסיטואציות הפוליטיות משתנות כל הזמן", אמר בראיון לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל. "אני לא חושב שפרץ או כל מפלגה צריכים לפסול מפלגה אחרת. יש בעיה עם כתבי האישום של ראש הממשלה, אפשר לפתור את זה ולראות במשא ומתן מה עושים. אבל לפסול את הליכוד ולא לשבת ולדבר אתם – אני לא חושב שזה נכון במצב בו נמצאת מפלגת העבודה".

"אם כחול לבן מדברת עם הליכוד, אני חושב שגם פרץ יכול לשבת עם הליכוד ולשמוע מה יש להם להציע", טען בר דוד והוסיף בבדיחות: "את השפם הוא יכול לגדל שוב". הוא הביע תקווה שלבסוף יימצא פתרון שימנע הליכה נוספת לבחירות: "הזמן יעשה את שלו. כרגע האבק עוד לא שקע עד הסוף, אבל כשהזמן יעבור ורמת הלחצים במפלגות תלך ותעלה בשל הפחד מבחירות שלישיות – אני מעריך שבסוף תקום ממשלה".

תגיות:הליכודעמיר פרץמפלגת העבודהבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה