חדשות בארץ

יו"ר ההסתדרות לעמיר פרץ: "אם גנץ יכול לשבת עם הליכוד, גם אתה יכול"

לאחר שיו"ר העבודה-גשר הצהיר כי לא ינהל משא ומתן עם אנשי הליכוד, יו"ר ההסתדרות, איש מפלגת העבודה, קורא לפרץ להסיר את הווטו: "אם כחול לבן יכולה לשבת עם הליכוד, אז גם עמיר פרץ יכול לשמוע מה יש להם להציע – את השפם הוא יכול לגדל שוב". דרעי על גנץ: "מצער מאוד שהוא לא רואה ששותפיו לא ממש רוצים בטובתו, גם לא בטובת המדינה. כדאי לו שישמור על הגב"

בן דוד (צילום: פלאש 90)בן דוד (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, קרא היום (חמישי) ליו"ר מפלגת העבודה-גשר, עמיר פרץ, לנהל משא ומתן מול הליכוד. "יש יותר מדי פסילות במערכת הפוליטית", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "אם כחול לבן יכולה לשבת עם הליכוד, אז גם עמיר פרץ יכול לשמוע מה יש להם להציע – את השפם הוא יכול לגדל שוב", הוסיף בן דוד.

דבריו של בן דוד, איש מפלגת העבודה, באים לאחר שיו"ר העבודה-גשר הצהיר כי לא ינהל משא ומתן עם בנימין נתניהו לכניסה לממשלה בראשותו. "נתניהו חייב להפנים כי אזרחי ישראל בחרו להחליפו ורוצים תקווה חדשה", הבהיר. "אנחנו התחייבנו ואנחנו נקיים".

פרץ הוסיף כי "לפני הבחירות התחייבנו שלא נשב עם נתניהו ולא ננהל אתו מו"מ וכך נעשה. המנדט שקבלנו מבוחרינו הוא להחליף לא רק את נתניהו, אלא גם את המדיניות שלו. מדיניות של קפיטליזם שלא רואה בני אדם. מדיניות שהביאה למיליון עובדים מתחת לקוו העוני, לקשישים ונכים שלא מתקיימים בכבוד, לזוגות צעירים שקורסים תחת נטל המשכנתא ותשלומים למערכת החינוך".

"שינוי חברתי אמיתי יוכל להיעשות רק אם יתחיל עידן חדש של מעבר מהפקרה חברתית להשקעה חברתית", הוסיף פרץ. "עידן של מעבר משנאת חינם לאהבת חינם".

אתמול הטיל נשיא המדינה ראובן ריבלין את המנדט להרכבת הממשלה על נתניהו, זאת לאחר שכשל במגעים להקמת ממשלת אחדות עם יו"ר כחול לבן בני גנץ. ריבלין מסר כי לאף אחד מהמועמדים אין 61 ממליצים, אך נוכח העובדה כי לנתניהו ממליצים רבים יותר מגנץ, "היכולת שלו להרכיב ממשלה גבוהה יותר – כרגע". יממה לאחר הודעתו של ריבלין יעמוד לנתניהו פרק זמן של 28 יום להרכבת הממשלה, עם אפשרות להארכה של 14 יום נוספים. עם זאת, הערכה היא כי בליכוד יחזירו את המנדט עוד קודם לכן – סבירות שכבר בשבוע הבא, במטרה לזרז בהקדם בחירות שלישיות.

מוקדם יותר היום הצהיר גנץ כי לא יישב בממשלה שנגד העומד בראשה מרחפים שלושה כתבי אישום, וקרא לנתניהו לבוא למשא ומתן "בלי ספינים ובלי בלוקים. למען עם ישראל – בואו נבנה ממשלת אחדות אמיתית". יו"ר כחול לבן הוסיף ותקף: "נתניהו הוביל אותנו לבחירות לכנסת ה-21 ולבחירות לכנסת ה-22 - ואולי יש לו אינטרס להוביל אותנו לבחירות נוספות שיכולות להוביל לשבר עם אזרחי המדינה".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, קרא לגנץ לשקול שוב את אופציית האחדות וכתב כי "גנץ הוא איש טוב, ערכי ומסורתי שתרם את חייו למען ביטחון ישראל. אמרתי זאת גם כשתקפו אותו באכזריות במערכת הבחירות. מצער מאוד שהוא לא רואה ששותפיו לא ממש רוצים בטובתו, גם לא בטובת המדינה. כדאי לו שישמור על הגב".

תגיות:עמיר פרץבחירות 2019ארנון בן דוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה