חדשות בארץ

נאום אבו מאזן באו"ם: הבטיח להמשיך לממן מחבלים וזכה למחיאות כפיים

יו"ר הרשות הפלסטינית חשף בנאומו באו"ם כי מוסקבה ביקשה מספר פעמים מראש הממשלה נתניהו להגיע למו"מ מול הרשו, אולם הוא סירב. אבו מאזן מאיים: "נמשיך לעמוד איתן על אדמתנו ולהיאבק בכיבוש בכל האמצעים האפשריים. זוהי זכותנו וחובתנו המוסרית. גם את הגרוש האחרון שיהיה בידיי אעביר לבני משפחות השהידים והאסירים"

אבו מאזן באו"ם (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)אבו מאזן באו"ם (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)
אא

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הצהיר הערב (חמישי) בנאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם כי אם ישראל תממש את הצהרתה לספח את בקעת הירדן וצפון ים המלח, "כל ההסכמים החתומים עם ממשלת הכיבוש וכל התחייבות איתה, יבוטלו". 

לדבריו, הצהרת הסיפוח של ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה "יהירה", ואמר כי אזורים אלה הינם "שטח פלסטיני כבוש". אבו מאזן הוסיף ואיים כי "זכותנו להגן על הזכויות שלנו בכל האמצעים האפשריים, ללא קשר להשלכות. בעוד אנו נשארים מחויבים לחוק הבינלאומי ולמאבק בטרור - ידינו יישארו מושטות לשלום".

"ישראל לא מכבדת שום הסכם, ואנו מצפים מכם לדחוק בה להכיר בחוק הבינלאומי. כיום יש חוק בישראל, ששמו חוק הלאום, המבחין בין האנשים על בסיס מוצאם ודתם. ישראל מונעת מאנשים להגיע למרכזי פולחן. התוצאות של כך הן מלחמת דת שאנו לא רוצים בה", אמר אבו מאזן, "וישראל עושה הכול כדי להגיע למלחמת דת.

"ישראל מחרימה חלק מכספינו, ואנו מתקשים לעמוד במחויבות הכלכלית כלפי אזרחינו", אמר אבו מאזן. "העם הפלסטיני לא ייכנע בפני הכיבוש, יהיו אשר יהיו התנאים והסבל. נמשיך לעמוד איתן על אדמתנו ולהיאבק בכיבוש בכל האמצעים האפשריים. זוהי זכותנו וחובתנו המוסרית. הכיבוש לא יביא שלום או יציבות לאף אחד".

בהתייחס לצעדיו הפרו-ישראליים של ממשל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמר: "ארצות הברית ביצעה צעדים בלתי חוקיים ותוקפניים, כמו ההכרה בירושלים כבירת ישראל והעברת שגרירותה אליה. ירושלים היא חלק מהמורשת הדתית של המוסלמים, והיא תישאר בירתה הנצחית של העם הפלסטיני. הממשל האמריקני ממשיך באותה הדרך וסגר את הנציגות של אש"ף בוושינגטון ללא כל סיבה".

 

"נתניהו סירב לשלוש קריאות מרוסיה"

אבו מאזן חשף בנאומו כי "יותר ממדינה אחת הזמינה אותי ואת נתניהו להיפגש", וכי נתניהו "סירב לשלוש קריאות מרוסיה". יו"ר הרשות קרא לערוך ועידה בינלאומית לשלום, שבה ישתתפו "גורמים ערביים ובינלאומיים".

הוא הדגיש כי הדרך לשולחן המשא ומתן לא  יעבור בתיווך של מדינה אחת בלבד: "האו"ם צריך להיות המתווך עם ישראל. גם הקוורטט מקובל", אמר אבו מאזן ופסל על הסף את הלגיטימיות של ממשל טראמפ שצפוי להציג בקרוב את תכנית השלום שלו לפתרון  הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

למרות שהאו"ם גינה באחרונה את הרשות הפלסטינית על שהיא מממנת ומעודדת טרור, הבהיר אבו מאזן בפני מנהיגי העולם כי הוא ימשיך לשלם את הקצבאות למשפחות המחבלים שטבחו ביהודים,  וזכה על כך לתשואות רבות באולם: "לא נסכים להפסיק להיאבק בטרור. לא ניכנע לדרישות של ישראל. גם את הגרוש האחרון שיהיה בידיי אעביר לבני משפחות השהידים והאסירים".

"לצערי אני עומד לפניכם עם אותו צער וכאב שהעם שלי סבל במשך כל כך הרבה זמן", אמר המנהיג הפלסטיני והוסיף: "למרות כל מה שהעם שלי סבל, חוסר הצדק, הכיבוש והדיכוי, אנחנו עדיין נאחזים בתקווה שנשיג את החופש והעצמאות שלנו כמו שאר האומות בעולם".

לדבריו, "ההתנחלויות מהוות הפרה בוטה של החוק הבינלאומי. אנו מודים למנהיגים שאמרו שהסוגיה הפלסטינית עודנה המרכזית עבור העולם כולו". בשלב זה הוא פנה לראשי המדינות: "מה תעשו אם ייקחו מכם את אדמת ארצכם וינסו להעלים אתכם ממנה? אני קורא לקהילה הבינלאומית לשים קץ לתוקפנות הישראלית הזאת. הגיע הזמן לבצע החלטה אחת הנוגעת לסוגיה שלנו".

"העצרת הכללית העניקה לפלסטין תואר של מדינה משקיפה בשנת 2012, ואנו מעריכים את זה, כמו גם את הקריאה לסיום הכיבוש באדמות פלסטין", המשיך יו"ר הרשות הפלסטינית. "אנו מודים למדינות שתומכות בנו מדינית וכלכלית, שתומכות במוסדות שלנו, וממשיכות לתמוך בסוכנות אונר"א שהוקמה למען פתרון בעיית הפליטים. יש מי שמנסה להפסיק את כל הסיוע מהסוכנות", הוסיף.

בסוף דבריו הזכיר אבו מאזן כי "פלסטין, חרף כל המכשולים של הכיבוש הישראלי ושל מי שעומד מאחוריו, השיגה חברות ביותר מ-100 ארגונים בינלאומיים. זוהי זכותה להיות חברה מלאה באו"ם ובמוסדות כולם. אני לא מצליח למצוא סיבה אחת למה זה לא מגיע לנו".

תגיות:אבו מאזןהאו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה