חדשות בארץ

הותר לפרסום: נעצרו המחבלים שרצחו את רינה שנרב הי"ד

חוליית המחבלים, שביצעה את פיגוע המטען במעיין דני ליד היישוב דולב, משתייכת לארגון החזית העממית. המחבלים חשודים בביצוע פיגועים נוספים בגזרה

כוחות הביטחון בזירת הפיגוע, 23 באוגוסט 2019 (צילום: פלאש 90)כוחות הביטחון בזירת הפיגוע, 23 באוגוסט 2019 (צילום: פלאש 90)
אא

הערב (מוצאי שבת) הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שב"כ, צה"ל והמשטרה אותרו ונעצרו המחבלים, שביצעו בחודש שעבר (23 באוגוסט) את פיגוע המטען במעיין דני, סמוך ליישוב דולב שבחבל בנימין, בו נרצחה רינה שנרב הי"ד. בפיגוע נפצעו אביה של רינה, הרב איתן שנרב, ואחיה דביר.

על פי הודעת שב"כ, המחבלים – תושבי גזרת רמאללה ובנימין – הינם פעילי ארגון החזית העממית (חז"ע) שתכננו וביצעו את הפיגוע. כמו כן, הם חשודים בביצוע פיגועים נוספים בגזרה.

בראש התשתית עמד סאמר ערביד, תושב רמאללה כבן 44, מבכירי החזית העממית בגזרת רמאללה. הוא נעצר בעבר מספר פעמים על מעורבותו בפעילות טרור צבאית. בין היתר, הוא פעל תחת ראש החז"ע ברמאללה בזמן האינתיפאדה השנייה בסיוע בהכנת מטענים ופיגועים, ואף היה מבוקש מספר שנים. ערביד הוא שהכין את המטען, ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעיין.

עצור נוסף הוא קסאם שבלי, פעיל חז"ע כבן 25 המתגורר בכפר כובר. שבלי היה עצור בעברו על מעורבות בפעילות טרור. הוא ייצר את החנ"מ (חומר נפץ מרסק) ממנו הורכב המטען, סייע בהרכבתו והיה שותף להפעלתו בשטח.

‏יזן מג'מאס, כבן 25, פעיל חז"ע המתגורר ברמאללה, היה שותף מלא לתכנון הפיגוע ולביצועו בפועל. הוא היה עצור בעבר על מעורבות בפעילות טרור עממי.

חבר נוסף בחוליה הוא נזאם מחמד, כבן 21, תושב ביר זית, פעיל בארגון הסטודנטים של החזית העממית באוניברסיטת ביר זית.

‏משב"כ נמסר כי החוליה, בראשותו של ערביד, תכננה לבצע פיגועים נוספים, בכלל זה פיגועי ירי ופיגוע חטיפה. במהלך החקירה הוסגר מטען נוסף שהיה ברשות התשתית. כוחות הביטחון פוצצו את המטען בשטח.

תגיות:פיגוערינה שנרבמעיין דני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה