חדשות בארץ

בעקבות ביטול הפגישה עם גנץ: נתניהו ייפגש עם ראשי בלוק הימין

לאחר שכחול לבן הודיעה על ביטול הפגישה שתוכננה להיערך בין בני גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו, ייפגש נתניהו עם ראשי המפלגות השותפות לבלוק הימין-חרדים. השר זאב אלקין קרא לגנץ לגלות מנהיגות מול יאיר לפיד ולקדם את המשא ומתן לממשלת אחדות: "ללפיד אין אינטרס שתקום ממשלה"

נתניהו וגנץ (צילומים: פלאש 90)נתניהו וגנץ (צילומים: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש הבוקר (רביעי) עם ראשי המפלגות השותפות לבלוק הימין-חרדים. הפגישה תתקיים בעקבות הודעת כחול לבן על ביטול הפגישה שתוכננה בין נתניהו לבני גנץ, ועל ביטול פגישת צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות.

בתגובה לפגישה המתוכננת בין נתניהו לראשי הימין, נמסר מכחול לבן: "נתניהו והליכוד שוב מוכיחים שאין בכוונתם לקדם משא ומתן הגון בין שתי המפלגות הגדולות, אלא להמשיך לגרור אותנו לבחירות נוספות. לא נהיה תפאורה למשחקי הבחירות של הליכוד. עד שבליכוד לא יסכימו לניהול משא ומתן שוויוני עם כחול לבן, לא תוכל להיות התקדמות מהותית בסוגיות האמיתיות המטרידות את אזרחי ישראל. מצער לגלות שבליכוד החליטו 'נתניהו תחילה'".

השר זאב אלקין (ליכוד) אמר הבוקר כי הקמת ממשלת אחדות על בסיס מתווה הנשיא היא האופציה היחידה שתמנע בחירות, אך לדבריו "מישהו בכחול לבן כנראה גורר זמן מכל מיני סיבות. אולי הוא חושב שבסוף התהליך יהיו לו תנאים יותר טובים מעכשיו". בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן ב', אמר אלקין: "כשראש הממשלה קיבל את המנדט מהנשיא, הוא אמר שאינו מתכוון לגרור זמן ולא ישאיר את המנדט אצלו. ראש הממשלה צריך לקבל החלטה עם שותפינו. ההמלצה שלי תהיה כנראה להחזיר את המנדט בימים הקרובים. אני לא רואה יכולת להמשיך לקיים משא ומתן בצורה שצד שני אומר 'אין לי מה לשבת איתך ואני לא מביא לך אף תשובה'".

"זה לא אומר לפוצץ את שיחות האחדות" – הבהיר אלקין – "כשהמנדט יהיה אצלם, שיזמינו אותנו ונמשיך לדבר על אחדות, העמדה שלנו לא תשתנה. אבל אם למישהו יש כל מיני חזיונות שווא לפוטש בליכוד בסוף התהליך, אז בואו נגיע מהר לסוף, כדי שיבינו שאלו חזיונות שווא, ואז אולי יהיו מוכנים לגשת לאחדות".

"אם זה היה תלוי בגנץ, כבר מזמן היינו שם. אני רואה את זה גם במשא ומתן", ציין אלקין. "אבל יאיר לפיד רוצה רוטציה עם גנץ, ומבין שבממשלת אחדות הוא לא יקבל את זה". בכיר הליכוד קרא לגנץ לגלות מנהיגות ולמנוע הליכה לבחירות: "אפשר להגיע בתוך שבוע להבנות על ממשלת אחדות. אם הוא ייכנע ללפיד כל פעם – ללפיד אין אינטרס שתקום ממשלה".

אמש נמסר מכחול לבן, כי בשיחה שקיימו עם צאת החג ראשי צוותי המשא ומתן – יורם טורבוביץ מטעם כחול לבן והשר יריב לוין מטעם הליכוד – הודיעה כחול לבן על ביטול הפגישה שתוכננה להיערך היום בין הצוותים, וזאת מכיוון ש"בשלב זה לא בשלו תנאי הסף לקיום מפגש יעיל נוסף". בכחול לבן הוסיפו כי "באופן טבעי בנסיבות אלה" אין מקום לקיום הפגישה בין גנץ ונתניהו.

בליכוד הגיבו בהבעת 'תדהמה' על הודעת כחול לבן, וטענו כי "היא החליטה להפסיק את המשא ומתן לאחדות וללכת לבחירות – הכל בגלל שיאיר לפיד מחבל בממשלת האחדות משום שאינו מוכן להסכים לרוטציה בין נתניהו לגנץ, אלא רק לרוטציה בינו לבין גנץ". הודעת הליכוד הוסיפה כי "ראש הממשלה נתניהו שב וקורא לבני גנץ לגלות אחריות, למנוע בחירות ולהיפגש עימו מחר כמתוכנן".

תגיות:בני גנץהליכודבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה