חדשות בעולם

טראמפ: הליך ההדחה נגדי – "הפיכה"

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, טען כי הליך ההדחה בו פתחה נגדו המפלגה הדמוקרטית הוא למעשה "הפיכה שנועדה לשלול מבני העם את כוחם, הצבעתם, חירויותיהם וזכויותיהם"

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, תקף הלילה (רביעי) בחריפות את הליך ההדחה בו פתחה נגדו המפלגה הדמוקרטית בעקבות פרשת אוקראינה-גייט.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, כתב טראמפ: "ככל שאני לומד יותר ויותר בכל יום, אני מגיע למסקנה שמה שמתרחש כאן הוא לא הדחה. זו הפיכה, שנועדה לשלול מבני העם את כוחם, את הצבעתם, את החירויות שלהם, את התיקון השני לחוקה, את הדת והצבא, את חומת הגבול ואת הזכויות שאלוקים העניק להם כאזרחי ארצות הברית".

דבריו של טראמפ באו לאחר שבשבוע שעבר הודיעה יו"ר בית הנבחרים בארצות הברית, ננסי פלוסי (המפלגה הדמוקרטית) על פתיחתו של הליך הדחה רשמי בבית הנבחרים נגד הנשיא. בנאום שנשאה לאומה, אמרה פלוסי כי "הנשיא חייב לתת דין וחשבון, אף אחד אינו מעל לחוק. מעשיו הם בגידה בשבועת תפקידו, בגידה בביטחון הלאומי ובגידה בטוהר הבחירות".

ברקע ההחלטה עומדת תלונתו של קצין מודיעין, שזכה למעמד של חושף שחיתויות, לפיה במהלך שיחת טלפון עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, ניסה טראמפ לשכנע אותו להורות על פתיחת חקירה נגד בנו של סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן – המתמודד בפריימריז הדמוקרטיים לנשיאות – בחשד לשחיתות במהלך עבודתו בחברת אנרגיה מקומית. על פי דיווחים בתקשורת האמריקנית, לפני השיחה הורה טראמפ להקפיא את העברתם של כספי סיוע לאוקראינה בסך של כ- 400 מיליון דולר, וזאת כאמצעי לחץ על זלנסקי להיענות לבקשתו, ובשיחה עמו אף הבטיח לו תמורה כל שהיא. טראמפ הכחיש את המיוחס לו ואמר כי מדובר ב"ציד מכשפות". הוא אף הורה לפרסם את תמליל שיחתו עם נשיא אוקראינה, וטען כי התמליל מוכיח ששיחתו עם זלנסקי הייתה שיחה ידידותית שלא הופעל בה כל לחץ.

טראמפ הוא הנשיא הרביעי בהיסטוריה האמריקנית נגדו נפתח הליך הדחה. קדמו לו הנשיאים אנדרו ג'ונסון ב- 1867, ריצ'רד ניקסון ב- 1974 וביל קלינטון ב- 1998. ההליכים בעבר לא הבשילו לכדי הדחה בפועל של נשיא, וגם במקרה הנוכחי הסיכויים להדחתו של טראמפ קלושים. הדמוקרטים שולטים אומנם בבית הנבחרים, אך כדי להדיח את טראמפ הם יצטרכו להשיג רוב של שני שלישים בסנאט, בו יש לרפובליקנים רוב. עם זאת, הליך ההדחה – שיזכה בחודשים הקרובים לכיסוי תקשורתי נרחב – עלול לפגוע במעמדו הציבורי של טראמפ, המתמודד על כהונת נשיאות שנייה בבחירות שייערכו בנובמבר 2020.

תגיות:דונלד טראמפהליך הדחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה