אמא לילד מיוחד

רואים משפחה עם ילד מיוחד? 10 נקודות למחשבה

לטפו את הילד, הציעו עזרה: ריעות לוי, אמא לאיתן מיכאל בן 8 שנפצע בתאונת דרכים, מעלה תובנות מרגשות שכל הורה יכול להזדהות איתן ולהפנים

  • ג' תשרי התש"פ
(צילום: אלבום פרטי)(צילום: אלבום פרטי)
אא

לקראת השנה החדשה ותקופת החגים,
כמה דברים שחשוב לי להעביר לציבור, כאמא לילד בריא שנפגע קשה בתאונת דרכים, וכבר 6 שנים הוא ילד מיוחד שבמיוחדים...

1. אם אתם רואים משפחה עם ילד מיוחד, גשו, לטפו את הילד, אמרו להם כמה הוא חמוד, אפילו שהוא מלא קור או עם פרצוף מעוות. גם אנחנו אמהות שאוהבות לקבל מחמאות על הילדים שלנו.

2. גרה בקירבתכם משפחה על ילד מיוחד, תנו להם יחס, אל תבודדו אותם... גם ככה אנחנו מרגישים שונים ולא תמיד אהובים, אנשים מתרחקים מאיתנו, לא יודעים איך להתמודד עם המצב שנקלענו אליו...

3. תקופת החגים, כן, נשמח להתארח. אנחנו יכולים לעלות מדרגות עם עגלת הנכים, גם ללכת רחוק כשחם בחוץ... אל תשכחו, אנחנו רוצים להרגיש משפחה רגילה.. נתאמץ, נזיע אבל בסוף נרגיש הכי טוב שיש.

4. תפילות החג, בטח תפגשו אמהות לילדים מיוחדים מתוסכלות, עייפות, קשה להן שהילד בבית כבר כמה ימים... הציעו לה להתחלף.. שתכנס לתפילה.. תפרוק את הכאב שבלב...

5. אתם נתקלים בילד שצורח, בועט, מוציא קולות משונים, מפריע לתפילה...
אל תתעצבנו, תציעו עזרה.. כנראה שזה ילד מיוחד שנמצא בהתקף כלשהו .. גם אל תנעצו מבטים לא נעימים.. זה עוד יותר מקשה על ההורים.

6. אם לכם קשה יומיים חג, לנו, המשפחות המיוחדות קשה כפליים...
אולי תשלחו את אחד הילדים הגדולים שלכם למשפחה מיוחדת לקחת את הילד הפגוע לסיבוב קצר לשחרר את המשפחה או לחלופין..קחו את האחים של המיוחד שגם מתמודדים, תפנקו אותם, תנו להם כוחות.

7. כמשפחה מיוחדת, חלומות רבים התנפצו לנו, העבר שהיה לא יחזור, ההווה קשה והעתיד לוטה בערפל... הציפיות לשנה החדשה לא קלות, יש הרבה חששות של מה יהיה? איך נתמודד? האם תיהיה איזו התקדמות אצל הילד?
אז חיבוק קטן מכם, מילה טובה, אפילו עוגה, תשמח מאוד את ליבנו... תפתח את ליבנו שיש טוב בעולם ולא הכל קשה.

8. אנחנו מתפללים את התפילה שכולכם מתפללים, אך הכוונות אחרות... אני ב"ונתנה תוקף" נזכרת ברגע בתאונה "מי יחיה ומי ימות, מי באש ומי במים"... זכינו להשאר בחיים, אך עם ניסיון קשה מנשוא...
לכל משפחה עם ילד מיוחד יש סיפור משלה, זכרונות כואבים, תמיד תחייכו אליהם, תתעניינו, תאחלו להם לא "שנה טובה" לקונית, אלא באמת "שנה של התקדמות, של עוד כח להתמודד, שהילד יצליח ללכת, לדבר, לחייך, לראות... ועוד"

9. בגינה, חנכו את ילדכם לגשת לילד המיוחד, לדבר איתו, לחייך אליו, להראות לו שרואים אותו, שהוא לא שקוף..אבל אל תביכו את ההורים בשאלות כמו: " איך אתם גוזזים לו ציפורניים ברגליים?" כפי ששאלו אותי באחת השבתות כשהיינו בגינה.

10. לסיום אאחל לעצמי שנה שבה אמשיך להתרגש מכל דבר טוב שקורה לי, לא לקחתו כמובן מאליו. שאמשיך להודות על כל הטוב שיש לי. להמשיך ולקוות שאיתן מיכאל עוד ידבר, ילך, יזיז ידיים, יביע רגשות. שאמשיך לאהוב אותו אהבה עזה שנובעת מנתינה גדולה. 
שאמשיך להעניק אהבה גם לילדי הנוספים, שלא חלילה ירגישן מקופחים, שתמיד אראה חיוך על פניהם. שתמיד אוהב את בעלי ואנסה לטפל באיתן מיכאל כדי להקל עליו וכמובן שזה כך גם מצידו.
שתיהיה שנה של דברים טובים לעם ישראל.

ריעות לוי
רמלה

אשמח שתשתפו את הפוסט
שיגיע לכל עם ישראל

המייל של ריעות לוי (נשים בלבד) - reutlevik@gmail.com  

לכל הטורים של ריעות לוי, לחצו כאן

תגיות:טעונה באמונהריעות לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה