חדשות בארץ

ח"כ זוהר: "הרשימה המשותפת הציעה תמיכה מבחוץ לממשלת נתניהו"

ח"כ מהליכוד חשף היום כי ימים ספורים לפני פיזור הכנסת ה-21 הציעו גורמים בהנהגת הרשימה המשותפת לתמוך מבחוץ בהקמתה של ממשלה צרה בראשות בנימין נתניהו. זוהר: "אתה יודע מה תשובתו של נתניהו הייתה? חד משמעית לא!". לדבריו, "הם מאוד התרגזו על העניין הזה"

זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

כשבוע לאחר חשיפתו של חבר הכנסת הערבי בסיעת רע"ם ברשימה המשותפת, כי ברשימתו קיימו מגעים ישירים עם הליכוד, היום (רביעי) טען ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) כי ימים לפני פיזור הכנסת ה-21 הציעו גורמים בהנהגת הרשימה המשותפת לתמוך מבחוץ בהקמתה של ממשלה צרה בראשות בנימין נתניהו. "בהיותי יו"ר הועדה המסדרת בכנסת, פנה אליי אחד מהנהגת הרשימה המשותפת והציע לי להעביר לנתניהו הצעה ממשלה צרה בתמיכה מבחוץ שלהם", אמר בריאיון לרדיו 100fm. "הוא הביא לי גם רשימת דרישות. כאיש אמון של ראש הממשלה בנימין נתניהו, העברתי את החומר לנתניהו".

לפי זוהר, תשובתו של נתניהו הייתה "חד משמעית לא", וכי "הוא פסל את כל ההצעה שלהם ודחה אותם על הסף". לדבריו, "הם מאוד התרגזו על העניין הזה".

בשבוע שעבר אישר חבר הכנסת היוצא מטעם סיעת רע"ם ברשימה המשותפת, עבד אל-חכים חאג' יחיא, כי בין גורמים ברשימה המשותפת, לרבות יו"ר מפלגתו מנסור עבאס, לבין אנשי הליכוד התנהלו שיחות אינטנסיביות כדי לגייס, ככל הנראה, את חברי הכנסת הערבים לתמיכה בפיזור הכנסת היוצאת – מהלך שהובל על ידי נתניהו.

חאג' יחיא, שלא יושבע לכנסת ה-22, אמר את הדברים במהלך מתיחה בתכנית הרדיו של מנחם טוקר בקול חי, כאשר החקיין, יהודה שוקרון, התחזה לראש הממשלה ואילץ אותו לחשוף כי מפלגתו מתאמת מהלכים בשיתוף פעולה מלא עם מפלגת השלטון. "אני רוצה להגיד לך שאני שמח שלא הצבעת לכחול לבן", אמר "נתניהו". "נשב על כל הרגולציות של המגזר הערבי, נטפל בכם, נדאג לקיצוניות ולאפליה הזאת אם רק תיתן לי את הכוח הזה. אתה הרי משכת את ההצבעה שלך עבור בני גנץ, נכון?"

בהמשך דחק החקיין של נתניהו על חאג' יחיא כדי שזה יתמוך בו להרכבת הממשלה. "בוא אני אעזור לך עם משהו", ענה לו הח"כ הערבי, "אשל יוכל לדבר עם מנסור עבאס. אשל יכול לדבר... הוא היה בישיבה עם מנסור עבאס, כנראה שהייתה כימיה ביניהם יותר מאשר איתי".

"מבחינתנו אין לנו עדיפות בין גנץ ונתניהו, מבחינתנו חשובים שלנו האינטרסים של המגזר שלנו ואחרי 71 שנים שיהיה שינוי", אמר חאג' יחיא, "אני חושב שעם מנסור עבאס... וגם יכול להיות אשל וגם מיקי זוהר שהיו הרבה שיחות לפני פיזור הכנסת ביחד. הדמות הדומיננטית ברע"ם זה מנסור והוא יקשיב. אם אתם ממש רציניים, הוא הכתובת".

ח"כ זוהר אישר אז את הדברים בחשבון הטוויטר שלו. "הכל ידוע, נפגשתי עם נציגיהם לבקשתם, הם העבירו בקשות וכולן נדחו על הסף על ידי ראש הממשלה", אמר. הוא הוסיף כי "חבל שהם לא האריכו אותה כדי להבין מהח"כ לשעבר עד כמה הם כועסים עלינו על כך שראש הממשלה דחה בתוקף את כל ההצעות שלהם".

תגיות:הרשימה המשותפתבחירות 2019מיקי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה