חדשות בארץ

הוגשו כתבי אישום נגד המחבלים שרצחו את דביר שורק הי"ד

חמשת חברי חוליית חמאס, שביצעה את פיגוע הדקירה בגוש עציון בו נרצח דביר שורק הי"ד, מואשמים בגרימת מוות בכוונה, המקבילה באזור יהודה ושומרון לעבירת רצח בדין הישראלי. אחד המחבלים מואשם גם בביצוע פיגוע דקירה בשנת 2011, בו נפצעו שני אזרחים ישראלים

דביר שורק הי"ד (התמונה באדיבות המשפחה)דביר שורק הי"ד (התמונה באדיבות המשפחה)
אא

התביעה הצבאית הגישה היום (חמישי) לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום נגד חמשת חברי חוליית המחבלים, שרצחה לפני כחודשיים את דביר שורק הי"ד בפיגוע דקירה בגוש עציון. התביעה ביקשה להאריך את מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים בעניינם.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים עבירות של גרימת מוות בכוונה, המקבילה באזור יהודה ושומרון לעבירת רצח בדין הישראלי, וכן עבירות חמורות נוספות. עוד עולה, כי הנאשמים הקימו חוליית טרור השייכת לחמאס כדי לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות. במסגרת פעילותם, ערכו חברי החוליה אימונים ותצפיות והצטיידו בסכינים.

ב- 8 באוגוסט 2019 נסעו שני חברים בחוליה, קאסם ונציר אל-עצאפרה, ברכבם סמוך ליישוב מגדל עוז. כשהבחינו בשורק, יצא נציר מהרכב ודקר אותו מספר פעמים בפלג גופו העליון. לאחר מכן נמלטו שני המחבלים מהמקום. בתום מצוד נרחב של שתי יממות, הוביל שירות הביטחון הכללי את לוחמי הימ"מ לבית כאחל, צפונית לחברון, שם נעצרו שני המחבלים, בני דודים תושבי הכפר. המחבלים הופתעו על ידי הכוחות, ולא גילו התנגדות למעצר. אשתו של אחד מהם וגבר נוסף נעצרו בחשד שסייעו למחבלים.

מכתב האישום עולה, בנוסף, כי קאסם אל-עצאפרה ביצע בשנת 2011 פיגוע דקירה בבאר שבע, בו נפצעו שני אזרחים ישראליים, ועד עתה לא נלכד. ב- 8 בספטמבר הוגש נגד אשתו כתב אישום בעבירות של אי מניעת עבירה, מתן מקלט ועבירות נוספות. בית המשפט הצבאי הורה על מעצרה עד תום ההליכים המשפטיים בעניינה.

לפני כשלושה שבועות הוצאו צווי הריסה לבתים בהם התגוררו שני המחבלים. בשבוע שעבר חתם מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, על הצווים לאחר שנדחו ההשגות שהגישו משפחות המחבלים נגד ההריסה. נגד הצווים הוגשו עתירות לבג"ץ, שיידונו ב- 31 באוקטובר. מדובר צה"ל נמסר כי אתמול נמסרו הודעות על הכוונה להרוס את בתיהם של שני חברים נוספים בחוליית הטרור, יוסף זהור ואחמד אל-עצאפרה. סוגיית הריסת ביתו של מחמוד עטאונה, החבר החמישי בחוליה, נמצאת בשלב זה בבחינה.

תגיות:פיגועכתב אישוםדביר שורק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה