חדשות יהדות

הרב ערוסי במכתב פומבי: "גורמים פוליטיים מקדמים ’תכנית התנתקות’ מיהדות המדינה"

חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל ורבה של קריית אונו התריע כי המגמה שחלה בשנים האחרונות עם "כרסום הולך ומתמשך בסטאטוס קוו לכיוון החילון", עשויה להוביל ל"פילוג בקרב העם ולאבדן הזהות היהודית של עמנו, ולאבדן הזהות היהודית של מדינתנו"

  • ד' תשרי התש"פ
הרב ערוסיהרב ערוסי
אא

מכתב עמדה חריף שפרסם הרב ד"ר רצון ערוסי, רבה של קריית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית, מתריע מפני "התנתקות" של מדינת ישראל מיהדות המדינה.

במכתב הפומבי טען הרב כי ההחרמה שהכריזו מספר מפלגות על הציבור הדתי בטענה כי הם קיצוניים, חמורה מאוד, ומהווה פגיעה קשה באחדותו של העם היהודי. הרב ערוסי הדף את הטענות כי שותפות קואליציונית עם הנציגות הדתית תוביל ל"מדינת הלכה", וקבע כי "כל אדם הגון יודה שהממשלות הקודמות עם הדתיים לא היו בבחינת מדינת הלכה". הוא הוסיף והבהיר כי בממשלות אלו "אפילו לא שינו את הסטאטוס קוו לכיוון הדת", וכי דווקא בתקופה זוחל "כרסום הולך ומתמשך בסטאטוס קוו לכיוון החילון", ביניהם פתיחת המרכולים בשבת, תחבורה ציבורית בשבת, והכרתה של המדינה בזוגיות שאינה כדת משה וישראל.

המכתב שפרסם הרב 

"על המחרימים את הדתיים לדעת שהחרמתם פירושה שהסטאטוס קוו יקרוס, לא תהא שבת במרחב הציבורי, יונהגו נישואין אזרחיים, דבר שיגרום לפילוג בקרב העם ולאבדן הזהות היהודית של עמנו, ולאבדן הזהות היהודית של מדינתנו", התריע הרב.

"אחריות כבדה מוטלת על הפוליטיקאים הדורשים ממשלת אחדות ליברלית. ההיסטוריה תשפוט אותם. לא הכול פוליטיקה. ייחוד עמנו בעם היהודי ואחדותו, וייחוד מדינתנו כמדינה יהודית, הם סוד קיומנו. בלעדי ייחוד עמנו כעם יהודי, יהדותי, לא היינו שבים לארצנו אחרי אלפי שנות גלות בכל תפוצות התבל, וגם אין לנו זכות על ארץ ישראל כמדינת העם היהודי. ראו הוזהרתם!", חתם הרב את דבריו.

תגיות:הרב רצון ערוסייחסי דת מדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה