חדשות בעולם

חרף הליך ההדחה נגדו, טראמפ פונה בפומבי לסין: "חקרו את ביידן"

למרות שבית הנבחרים האמריקני פתח נגדו בהליך הדחה, טראמפ פונה לבייג'ינג ומבקש ממנה לחקור את יריבו למרוץ לנשיאות ב-2020, ג'ו ביידן: "מה שקרה בסין לא פחות רע ממה שקרה עם אוקראינה". מדובר בפנייה חריגה במיוחד של נשיא אמריקני למדינה זרה שמבקש ממנה לסייע לו לגבור על יריבו הפופולרי

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא היום (חמישי) בפומבי לממשלת סין לחקור את יריבו למרוץ לנשיאות ארה"ב וסגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן. קריאתו של טראמפ באה בצל הליך ההדחה שפתח נגדו בית הנבחרים בשל שיחות שניהל עם ראשי מדינות, מהם ביקש להיטיב עמו בבחירות הבאות לנשיאות ב-2020, ולפעול לפגיעה בסיכוייו של ביידן.

"סין צריכה להתחיל לחקור את הביידנים (סגן הנשיא ביידן ובנו האנטר – א"פ) משום שמה שקרה בסין לא פחות רע ממה שקרה עם אוקראינה", אמר טראמפ לכתבים בבית הלבן בעת שנשאל מה ביקש באותה השיחה החשודה שניהל עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, תוך שהוא חוזר על עמדת עורך דינו רודי ג'וליאני שהעלה חשדות באשר לעסקיו של ביידן הבן בסין. מתמליל השיחה שפרסם משרד המשפטים האמריקני עולה כי טראמפ ביקש מעמיתו האוקראיני לחקור את ביידן ואת בנו האנטר, שהיה חבר בהנהלת גז אוקראינית. תקציר השיחה פורסם לאחר שהקונגרס הודיע על פתיחה בהליך הדחה נגד הנשיא, זאת בעקבות חשיפת תלונה שהגיש איש קהילת המודיעין האמריקנית נגד טראמפ ש"פגע בביטחון הלאומי של ארצות הברית".

טראמפ ממשיך לכנות את הליך ההדחה "ניסיון הפיכה" ו"ציד מכשפות", אולם אתמול פרסם הטיימס הבריטי כי הנשיא האמריקני ביקש גם מראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, לסייע לו בחקירת קשריו עם רוסיה. לפי הדיווח, טראמפ פנה לג'ונסון באופן אישי, זאת יומיים בלבד לאחר שהאחרון החל בתפקידו כראש ממשלה.

בשיחת הטלפון שנערכה ב-26 ביולי – יום לאחר השיחה החשודה שניהל עם עמיתו האוקראיני ולדימיר זלנסקי, בירך הנשיא האמריקני את ראש הממשלה הבריטי, ואחר פנה לבקש ממנו כי יסייע לו בהפרכת הטענות שהעלה נגדו התובע המיוחד לחקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016, רוברט מולר, במסגרתה נחשד מטה טראמפ כמי שניהל יחסים אסורים עם הממשל במוסקבה.

דיווח זה הצטרף לשורת פרסומים לפיהם הנשיא טראמפ ניצל לרעה את סמכויותיו, ולחץ על ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, להתערב בחקירה שניהל התובע המיוחד. מוריסון עצמו הכחיש את הדיווח וטען כי השיחה ביניהם בחדש שעבר הייתה "קצרה ושגרתית".

ב"וושינגטון פוסט" אף דווח כי שר המשפטים האמריקני, ויליאם באר, פנה לבכירים בבריטניה, איטליה ואוסטרליה בבקשה כי "יחקרו את החוקרים" – יבדקו באילו אופנים השיגו ה-FBI וה-CIA את הראיות המובאות בדוח מולר על המעורבות הרוסית בבחירות 2016, שהובילה במידה רבה, כך על פי דוח קהילת המודיעין האמריקנית ב-2017, לניצחונו של טראמפ באותן בחירות. גורמים אוקראינים, איטלקים ואוסטרלים אישרו את הפרסומים, אולם בלונדון מסרבים להתייחס.

תגיות:דונלד טראמפסיןאוקראינה גייט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה