חדשות בארץ

סער: כשתהיה התמודדות על הנהגת הליכוד – אתמודד

בעקבות הודעת הליכוד כי לא יתקיימו פריימריז לראשות המפלגה, וכי המרכז יכונס כדי לאשר כי בנימין נתניהו הוא מועמד הליכוד לראשות הממשלה לכל תקופת הכנסת ה- 22, הגיב בכיר הליכוד גדעון סער כי "כינוס המרכז אינו נחוץ. איש אינו כופר בתפקידו של ראש הממשלה כיו"ר הליכוד"

סער (צילום: פלאש 90)סער (צילום: פלאש 90)
אא

מספר 6 ברשימת הליכוד, חבר הכנסת גדעון סער, הגיב אמש (מוצאי שבת) על החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לקיים בחירות בזק לראשות המפלגה, ובמקום זאת לכנס את מרכז המפלגה כדי לקבוע כי הוא המועמד היחיד מטעמה לראשות הממשלה בכנסת ה- 22. סער כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "כינוס המרכז אינו נחוץ. איש אינו כופר בתפקידו של ראש הממשלה כיו"ר הליכוד".

"כשתהיה התמודדות על הנהגת התנועה – כפי שיזם לפני ימים ספורים ראש הממשלה עצמו – אני אתמודד", הוסיף סער והבהיר. מקורביו של נתניהו הגיבו על דברי סער באמירה "הפוטש בליכוד מת".

כזכור, ביום חמישי האחרון נמסר מהליכוד כי נתניהו שוקל לקיים פריימריז מהירים לראשות התנועה. על פי לשון ההודעה, "מטרת המהלך היא ניפוץ אשליית 'המרד בליכוד', שלו מייחלות מפלגות אחרות, דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות". סער מיהר להגיב כעבור זמן קצר וכתב בחשבון הטוויטר שלו "אני מוכן" – הודעה שבישרה על כוונתו להתמודד מול נתניהו על הנהגת הליכוד.

הידיעה כי נתניהו שוקל לקיים פריימריז נתקלה בהתנגדותם של שרים וחברי כנסת, שטענו בפניו כי המהלך מיותר ואף עלול להזיק לו. שלשום נמסר מהליכוד כי נתניהו קיבל את הצעתו של יו"ר מרכז הליכוד, השר חיים כץ, לכנס את המרכז ולאשרר בו הצעת החלטה, לפיה נתניהו הוא מועמדו של הליכוד לראשות הממשלה לכל תקופת כהונתה של הכנסת ה- 22. המרכז אמור להתכנס ביום חמישי הקרוב, ובהחלטה שתובא בפניו ייקבע גם כי "הליכוד יהיה שותף אך ורק לממשלה שנתניהו יעמוד בראשה, בין אם לכל תקופת כהונתה או לחלק מכהונתה במסגרת רוטציה".

חבר הכנסת דוד ביטן אמר הבוקר כי התנגד לפריימריז. "זאת הייתה טעות" – אמר בראיון לאריה גולן בכאן ב' – "ייעצו לנתניהו לא נכון. אין צורך בפריימריז. אף אחד לא קרא תגר על מנהיגותו בליכוד, ולכן לא היה צריך את זה. זה דווקא קלקל, כי הודענו כל הזמן שאנחנו מאוחדים, וברגע שהודיעו שיש פריימריז קפץ גדעון סער". ביטן הוסיף כי הודעתו של סער על כוונתו להתמודד בפריימריז מול נתניהו היא לגיטימית, אבל לדבריו "סער לא היה מנצח".

שר האנרגיה יובל שטייניץ הביע אף הוא שביעות רצון מהחלטתו של נתניהו לוותר על הפריימריז. "אין ערעור על מנהיגותו של נתניהו", אמר בראיון לקלמן-ליברמן בכאן ב'. "הוא זכה ברוב עצום בפריימריז הקודמים. בבחירות האחרונות כמחצית מאזרחי המדינה תמכו בו כראש ממשלה, ולכן טוב עשה שביטל זאת". הוא הדגיש, עם זאת, כי יש מקום לכינוס המרכז: "בישיבה תהיה הבעת תמיכה גורפת בראש הממשלה, ואולי נסיים את הספין המכוער של מרד בליכוד. בעיניי, זה ספין כל כך מגוחך, אפילו אנטי-דמוקרטי. אחרי שמחצית מאזרחי ישראל הצביעו בעד נתניהו, אנחנו נשים מישהו אחר? זה אבסורד מוחלט".

תגיות:גדעון סערהליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה