סיפורי אמונה

איך זוכים לעבור את גיל 100? זוהי תשובתו של הרב וואזנר, מגדולי פוסקי הדור

מנהל סניף הביטוח הלאומי בבני ברק, מר ברוך מרום, עלה לביתו של הרב שמואל הלוי וואזנר זצ"ל, ושאל אותו: כיצד זוכים להגיע לגיל 100 בצלילות הדעת ובבריאות הגוף? זו התשובה שקיבל

אא

כיצד זוכים לאריכות ימים, ולעבור את גיל 100? הרב אשר קובלסקי מספר כי ב'מוסד לביטוח לאומי' מקובל הנוהג כי אם זכה אדם והגיע לגיל 100, הוא זוכה לביקור מנהל הביטוח הלאומי המבקש לעמוד על צרכיו וחייו. כך היה גם כאשר הרב שמואל הלוי וואזנר זצ"ל הגיע לגיל 100, ומנהל הביטוח הלאומי בבני ברק, מר ברוך מרום, עלה לביקור בביתו.

לאחר הפגישה הממושכת, סיפר מר מרום לרב אליעזר יוטקובסקי, יו"ר ארגון 'אנחנו וצאצאינו' על תוכנה של השיחה. "שאלתי את הרב וואזנר את השאלה המתבקשת – כיצד זוכים להגיע לגיל 100 בצלילות הדעת ובבריאות הגוף?", מספר מר מרום, ומשיב כי הרב וואזנר השיב לו בסיפור הבא:

"מעשה שהיה בגן החיות, כאשר האריה מלך החיות אכל דבר מה בעל ריח לא נעים, ופיו ושיניו וכל רעמתו הפכו לנושאי הריח הדוחה והמצחין. לא יכול היה האריה לשאת בכך, וביקש לברר אם אמנם מקור הריח הוא מפיו.

"קרא החמור אל האריה והתבקש להריח את פיו. 'אכן כן', העווה החמור את פניו בזעף, 'סירחון רב עולה מפיך, אדוני האריה, אי אפשר לעמוד בו!'… עודו מדבר וחמת האריה עלתה בו – הייתכן לדבר כך אל מלך החיות?! מיד טרף את החמור ולא הותיר ממנו אלא גל עצמות", מספר הרב וואזנר למנכ"ל הביטוח הלאומי.

"מיד אחריו, נקרא הכבש אל האריה והתבקש להריח אף הוא. התחכם הכבש בראותו את עצמות החמור מתגוללות, הריח ואמר: 'אדוני המלך, מפיך עולה ריח ניחוח ערב ממש! ריח של בושם משובח ונפלא', התפייט הכבש… 'שקרן!' שאג האריה וטרף גם את הכבש. וכי הוא חושב שנסתרה בינת המלך? כיצד הוא מעז לשקר במצח נחושה ולדווח על הסירחון הנורא כריח ערב ונעים?

"והנה, נקרא עתה השועל, הפיקח שבחיות, והתבקש להריח את פי המלך. הבין השועל את מה שלא הבינו החמור והכבש, והשיב בהתנצלות: 'אדוני המלך, התקררתי והאף שלי סתום, אינני יכול להריח'", ממשיך הרב וואזנר לספר במתק שפתיו. "אתה שואל במה הארכתי ימים? הבה ואומר לך: כבר 100 שנה שאני חי, וכשנקרו לפניי מחלוקות בלא מעט הזדמנויות, מכל סוג ומין, אמרתי שאני לא מבין בזה ובחרתי לשתוק ולא לדבר… כי במחלוקת, לא משנה באיזה צד תימצא, גם החמור הצודק וגם הכבש החכם משלמים את המחיר; עדיף להיות השועל, זה שהאף שלו סתום ואינו מסוגל להריח, ולהאריך ימים בטוב ובנעימים"...

"זה היה סוד אריכות הימים של הרב וואזנר זצ"ל", מסיים הרב קובלסקי את דבריו. "אולי זהו המסר הטמון במילים 'מי האיש החפץ חיים – נצור לשונך מרע'. "אריכות ימים היא שאיפה כמוסה, כולנו חפצים להאריך ימים בטוב ובנעימים מתוך בריאות וצלילות. מבטיח לנו דוד המלך: אתה חפץ בחיים? קח את הכלי ביד – נצור לשונך מרע. אם תשמור את לשונך מלדבר רע, תזכה לחיים!".

הרב שמואל הלוי וואזנר היה מגדולי הפוסקים בדורנו, כיהן כראש ישיבת חכמי לובלין בבני ברק, רב שכונת "זכרון מאיר" בעיר, אב"ד וראש בית ההוראה של קהילת "שבט הלוי" בהנהגתו. מחבר סדרת ספרי השו"ת שבט הלוי המונה 11 כרכים. הרב נפטר בליל הסדר ט"ו בניסן תשע"ה, בגיל 102.

תגיות:אריכות ימיםהרב שמואל הלוי וואזנר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה