סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר מזכירה לנו להסתכל על עצמנו, לפעמים, מרחוק

"אם רק הייתם רואים את עצמכם מבחוץ, הייתם מבינים כמה אתם רוחניים. הייתם מבינים שאתם צריכים לתת השראה לעולם כולו"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפעמים צריך להסתכל מרחוק. הייתי השבוע בלונדון, ונפגשתי עם הרב יונתן זקס. הוא הרב הראשי של בריטניה לשעבר. הוא לורד בבית הלורדים הבריטי. הוא פרופסור בכמה אוניברסיטאות בעולם. והוא מסתכל עלינו מבחוץ, ולא מבין איך אנחנו לא רואים מי ומה אנחנו:

"ישראל היא המקום היחיד בעולם שאנחנו קוראים לו בית. ראינו זאת בשואה. אבל דווקא אנשים שגרים שם, פשוט לא מבינים כמה ישראל היא אדירה וכמה ישראל היא יהודית. אפילו הדברים הרעים שקורים מוכיחים זאת. למשל, המחבלים המתאבדים בשנות ה־2000 .מה ישראל עשתה? היא הפכה למומחית מספר 1 בטיפול במצבי חירום ובשירותי רפואה דחופה, ולימדה את כל העולם להתמודד עם משברים כאלה. אחר כך הגיעו הטילים. מה עשו הישראלים? המציאו את כיפת ברזל. תזרוק כל דבר על ישראל ותגלה שיש לה את היכולת להפוך קללה לברכה, ואז ללכת ולמכור את זה לכל העולם... זה מדהים. יש פקקי תנועה? מוחות ישראליים המציאו את ווייז. לדעתי זו אחת ההמצאות הרוחניות שיש. אתם יודעים כמה מריבות בין בני זוג נחסכו, כי הוא לא קרא את המפה והיא לא ביקשה הוראות בדרך? ווייז הצילה את שלום הבית שלנו. ישראל מוצאת פתרונות לבעיות העולם. קוראים לזה בתורה: 'ובחרת בחיים'. לקדש את החיים. תסתכלו על הדמוגרפיה. אנגליה, גרמניה, איטליה - כולן סובלות משיעורי ילודה נמוכים. ואצלכם המספרים עולים, בכל המגזרים. להביא ילד לעולם בישראל אחרי השואה - זה לעשות מה שאיוב עשה בסוף ספר איוב. בפרק האחרון, לאיוב נולדים הרבה ילדים. אנשים חושבים שזה כמו הילדים שהוא איבד, אבל זו לא הנקודה. הנקודה היא שאחרי כל מה שאיוב עבר, הייתה בו עוצמה להביא שוב ילדים לעולם. בימים אלה ראיתי את התמונה של שושנה אוביץ, ניצולת שואה בת 104 שחיה בישראל, שהגיעה לחגוג יום הולדת בכותל עם מאות צאצאיה. איזה מסר.

"אם רק הייתם רואים את עצמכם מבחוץ, הייתם מבינים כמה אתם רוחניים. הייתם מבינים שאתם צריכים לתת השראה לעולם כולו. ישראלים חילונים היו מבינים שהם לא כאלה חילונים. הם חלק מהמשך הסיפור התנ"כי. בכלל, ישראלים חילונים הם היחידים שמאמינים שהחילונים בישראל הם חילונים... אתם כולכם מאמינים בני מאמינים באופן עמוק. אתם מאמינים בחיים".

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאירהשראה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה