חדשות בארץ

המחבל שדקר את נירית זמורה הורשע בניסיון לרצח

בית המשפט הצבאי לערעורים קיבל את ערעור הפרקליטות, והרשיע את המחבל בעבירה של ניסיון לרצח, ממנה זוכה בערכאה הראשונה. ארגון חוננו: "הביטוי הצודק לשכל הישר"

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

בית המשפט הצבאי לערעורים במחנה עופר קיבל היום (שני) את ערעורה של הפרקליטות בנוגע לקולת עונשו של המחבל שדקר את נירית זמורה, והרשיע אותו בניסיון לרצח.

נשיא בית המשפט הצבאי לערעורים, השופט נתנאל בנישו, קבע בפסק הדין כי הרקע הלאומני של הפיגוע מחזק את כוונתו של המחבל להרוג את זמורה. הוא דחה את הספקות שהעלה בית המשפט בערכאה הראשונה לגבי פרטי האירוע, והוסיף כי שבירת הסכין אינה מהווה נסיבה שיש בה לערער על כוונת המחבל.

המחבל, חמזה פאיז אבו אל-פילאת, ביצע את פיגוע הדקירה באוקטובר 2015 בצומת גוש עציון. הוא תקף את זמורה, תושבת בית חגי, במגרש החנייה במקום תוך כדי קריאות "אללה אכבר". המחבל, תושב חברון, הספיק לדקור אותה פעם אחת בלבד בגבה; לאחר מכן קת הסכין נשברה והוא ברח מהמקום, אך דקירה זו הספיקה כדי לגרום לפציעתה הקשה של זמורה. הסכין נותרה בגבה והוצאה ממנה רק לאחר ניתוח מסובך.

כזכור, בפסק דין מעורר מחלוקת שניתן באפריל 2018, זיכה בית המשפט הצבאי את המחבל מהעבירה החמורה של ניסיון לרצח והרשיע אותו בעבירה פחותה של גרימת חבלה מחמירה ובעבירה של החזקת סכין. בית המשפט נימק את פסק הדין באורכה הקצר של הסכין – כשמונה ס"מ – ובעובדה שנשברה במהלך הדקירה, וטען כי בשל כך לא ניתן להוכיח שהמחבל התכוון לרצוח את זמורה. על המחבל נגזרו 14 שנות מאסר בלבד.

כאמור, הפרקליטות הגישה ערעור על פסק הדין. בדיון בערעור, שהתקיים לפני חמישה חודשים, תיארה זמורה בפני השופטים את רגעי פיגוע הדקירה, את ניסיונו של המחבל להוציא את הסכין מגבה ואת ההתמודדות שלה ושל משפחתה עם השלכות הפיגוע.

"חשתי בגבי חבטה חזקה. עד היום אני זוכרת את הקול של החבטה הלא רגילה הזאת", סיפרה זמורה. "הייתי מופתעת ואף פלטתי קריאת הפתעה, בעוד הפוגע ממשיך להתעסק במשהו בגבי. אחר כך הבנתי שעשה ניסיון להוציא את הסכין מגבי. חשתי שרגל שמאל חלשה, וקרסתי במקום. מעדי ראייה שמעתי שהרוצח קרא קריאת 'אללה אכבר' ורץ עם סכין שלופה. מאז ועד היום משפחתי ואני מתמודדים עם כל ההשלכות של הפיגוע והפציעה".

זמורה הוסיפה כי תקיפת אישה מאחור מהווה מעשה פחדנות: "מרחק הפגיעה היה קרוב ללב. היה פה זלזול בכל משפחות ישראל. עם ישראל הוא עם הנצח, אתם יכולים לפגוע בבודדים, ואני מבקשת מבית המשפט במקרים כאלה לתת את העונש המקסימלי".

עורך הדין חיים בלייכר מארגון חוננו, המלווה את זמורה כנפגעת עבירה, אמר לאחר פסק הדין: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט הצבאי לערעורים ועל הקביעה כי דקירה על רקע לאומני יש בה כדי להעיד על כוונת המחבל. בית המשפט לערעורים נתן את הביטוי הצודק לשכל הישר וההבנה אל מול מה מדינת ישראל ואזרחיה עומדים – מול טרוריסטים רצחניים. עלינו לפעול בכל הדרכים, גם המשפטיות, כדי להביא להרתעה אמיתית כנגד המחבלים. אנו ציפייה שבית המשפט הצבאי יגזור שנות מאסר רבות על המחבל".

תגיות:דקירהפיגוענירית זמורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה