חדשות בעולם

חמינאי מתנער מהאשמות: "איראן ועיראק הן שתי מדינות שלבן ונשמתן קשורים"

בעקבות הטענות כי המילציות השיעיות הפרו-איראניות הן שאחראיות להרג המפגינים בעימותים האלימים במזרח בגדד, חמינאי טוען: "אויבים מנסים לסכסך בינינו, אבל הם נכשלו ולמזימתם לא תהיה כל השפעה". פומםאו שוחח עם ראש ממשלץ עיראק והבהיר לו כי הוא בוטח ביכולתם של הכוחות העיראקיים וממשלת עיראק להחזיר את הביטחון

חמינאי (צילום: האתר הרשמי של עלי חמינאי)חמינאי (צילום: האתר הרשמי של עלי חמינאי)
אא

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי התייחס היום לעימותים האלימים בעיראק, והדף את הטענות כי גורמים איראנים אחראים להרג עשרות המפגינים העיראקים. "איראן ועיראק הן שתי מדינות שלבן ונשמתן קשורים", כתב חמינאי בחשבון הטוויטר שלו. "אויבים מנסים לסכסך ביניהן, אבל הם נכשלו ולמזימתם לא תהיה כל השפעה". במקביל, הרשויות באיראן פרסמו אזהרת מסע למדינה, זאת בשל רמת האלימות בבירה.

מאז פרוץ המחאה האזרחית נגד הממשלה במזרח בגדד בשבוע שעבר, נהרגו לפחות 110 בני אדם, כאשר רק הלילה נהרגו לפחות 15 בני אדם. בצבא עיראק הודיעו על הסגת הכוחות מסאדר סיטי, ועל העברת הטיפול בהפגנות לידי המשטרה. ההודעה באה לאחר שהצבא הודה כי הכוח הרב שהופעל נגד המפגינים היה חריג. "בבירה בגדד הופעל כוח מופרז בניגוד להתנהלות השגרתית של הצבא וכעת אנו בודקים את הנסיבות מול המפקדים שביצעו את הפעולות השגויות".

הסיבה ליציאתם של אלפי עיראקים לרחובות נובעת בשל המצב הכלכלי החריף, אליו נקלעה המדינה שסובלת בשנים האחרונות מחוסר יציבות בטחוני. אחוזי אבטלה גבוהים וחוסר בשירותים חיוניים לציבור, הובילו את אזרחי עיראק לצאת ביום שלישי בקריאות להתפטרות הממשלה. בעוד שהמפגינים מבקרים בחריפות את הממשלה, יש מהמפגינים שטענו כי לטהראן אינטרס לערער את היציבות בין המדינות, ולשם כך החדירו בתוך כוחות המשטרה לוחמים טרוריסטים מהמליציות השיעיות הפרו-איראניות שפתחו באש חיה לעבר המפגינים. מפגין שנפנף באחד מהתרמילים של הקליעים שנורו אליהם, הכריז לעיני המצלמות: "תראו! אלה כדורים איראניים!"

ראש ממשלת עיראק, עאדל עבד אל-מהדי, הודיע כי שוחח בטלפון עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, שמצדו הבהיר לו כי הוא בוטח ביכולתם של הכוחות העיראקיים וממשלת עיראק להחזיר את הביטחון. עבד אל-מהדי, כך דווח, השיב לו כי החיים חזרו לסדרם.

אתמול פרסמה הנציגה הבכירה של האו"ם בעיראק, ג'נין הניס פלאסצ'רט, הודעת גינוי לממשל בעיראק, במהלכה נכתב כי "חמישה ימים של דיווחים על הרוגים ופצועים: זה חייב להיפסק. זו פגיעה חסרת רגישות בחיי אדם והאחראים למצב הקשה ששורר כיום במדינה - חייבים לשאת באחריות".

תגיות:עלי חמינאיאיראןעיראק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה