חדשות בארץ

קורע לב: חפציו האישיים של דביר שורק הי"ד נמסרו למשפחתו

יואב שורק, אביו של דביר הי"ד שנרצח בפיגוע דקירה בגוש עציון, גילה כי מחקירת המחבלים עולה שבנו הותקף מקדימה וניסה להדוף את תוקפיו: "בשניות חייו האחרונות בוודאי ידע שהוא מצטרף לרשימה הארוכה מדי של מוסרי הנפש על האדמה הזו"

דביר שורק הי"ד (התמונה באדיבות המשפחה)דביר שורק הי"ד (התמונה באדיבות המשפחה)
אא

בני משפחתו של דביר שורק הי"ד, שנרצח לפני חודשיים בפיגוע דקירה בגוש עציון, קיבלו היום (שני) את החפצים האישיים בהם החזיק בעת הפיגוע.

אביו של דביר, יואב שורק, סיפר בפייסבוק כי בין החפצים שנמסרו למשפחה היו "הארנק, שהיו בו בעיקר כרטיסים, ושתי תמונות (גזורות מהדפסת מדפסת) של עצמו, כילד, אותן החזיק ב'חלון' השקוף שבתוך הארנק. על כך, אגב, לא ידענו. והנה נפרש דיוקנו של איש צעיר".

"עוד קיבלנו את הטלפון, שעוד נחלוב ממנו תמונות והתכתבויות בעזרת השם, ואת המתנות שקנה למוריו – שני ספרים, אחד מהם מוכתם בדם, שלוש תמונות ממוסגרות של תלמידי השיעור, כיפה מיוחדת אחת".

שורק חשף עוד, כי "מחקירת המחבלים למדנו שבניגוד למה שחשבנו בתחילה, דביר לא הותקף מאחור בבלי דעת – אלא נחסם על ידי מכוניתם, הותקף מקדימה וניסה להדוף אותם ולצעוק. בשניות חייו האחרונות בוודאי ידע שהוא מצטרף לרשימה הארוכה מדי של מוסרי הנפש על האדמה הזו, אותה אהב כל כך, ושלה רצה להוסיף, והספיק להוסיף, רק הרבה חיים והרבה טוב".

"והבטן מתקפלת, הכוחות מתנקזים החוצה, התהום נפערת, הדמעות זולגות. ילד, גבר, יפה ואהוב שלנו", סיים האב השכול את הפוסט המטלטל.

בשבוע שעבר הוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום נגד חמשת חברי חוליית המחבלים, שרצחה את דביר הי"ד. כתבי האישום מייחסים לנאשמים עבירות של גרימת מוות בכוונה, המקבילה באזור יהודה ושומרון לעבירת רצח בדין הישראלי, וכן עבירות חמורות נוספות. עוד עולה, כי הנאשמים הקימו חוליית טרור השייכת לחמאס כדי לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות. במסגרת פעילותם, ערכו חברי החוליה אימונים ותצפיות והצטיידו בסכינים.

ב- 8 באוגוסט 2019 נסעו שני חברים בחוליה, בני הדודים קאסם ונציר אל-עצאפרה, ברכבם סמוך ליישוב מגדל עוז. הם הבחינו בשורק, תלמיד ישיבת ההסדר "מחניים" שליד קיבוץ מגדל עוז, שחזר באוטובוס מירושלים ועשה את דרכו לעבר הישיבה. נציר אל-עצאפרה ירד מהרכב ודקר אותו מספר פעמים בפלג גופו העליון. גופתו של דביר התגלתה כמה שעות לאחר מכן עשרות מטרים בלבד משער הקיבוץ. בתום מצוד נרחב של שתי יממות, נעצרו שני המחבלים בכפר בית כאחל, צפונית לחברון. מכתב האישום עולה, בנוסף, כי קאסם אל-עצאפרה ביצע בשנת 2011 פיגוע דקירה בבאר שבע, בו נפצעו שני אזרחים ישראליים, ולא נתפס.

תגיות:גוש עציוןפיגועדביר שורק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה