חדשות בעולם

חברות חדשות במועצת זכויות האדם של האו"ם: ונצואלה ולוב

ונצואלה ולוב נבחרו לחברות חדשות במועצת זכויות האדם של האו"ם, יחד עם 12 מדינות נוספות. שגריר ישראל באו"ם, דני דנון: "מדינות אלו יהוו תוספת מוראלית למועצה, שכבר לא מסתירה את עוינותה האובססיבית לישראל"

בניין האו"ם בז’נבה (קרדיט: שאטרסטוק)בניין האו"ם בז’נבה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

ונצואלה ולוב נבחרו היום (חמישי) לחברות חדשות במועצת זכויות האדם של האו"ם, הפועלת מז'נבה. יחד עמן נבחרו 12 מדינות נוספות לקדנציה במועצה בין השנים 2022-2020: גרמניה והולנד, ארמניה ופולין, אינדונזיה ויפן, דרום קוריאה ואיי מרשל, ברזיל ומאוריטניה, נמיביה וסודאן.

בתגובה לכניסתן של ונצואלה ולוב למועצה, אמר שגריר ישראל באו"ם, דני דנון: "המועצה זנחה את הטיפול בזכויות אדם ועברה להגן על דיקטטורים ופשעי מלחמה. בוונצואלה שולט דיקטטור שמרעיב את עמו, ועל אדמת לוב פועלים מחנות לעינויים של מהגרים אפריקניים".

"מדינות אלו יהוו תוספת מוראלית למועצה שכבר לא מסתירה את עוינותה האובססיבית לישראל, ומעניקה לגיטימציה לאלו שפועלים נגד מטרותיה המקוריות", הוסיף דנון.

מועצת זכויות האדם של האו"ם ידועה בעוינותה הרבה כלפי ישראל, ומאז הוקמה בשנת 2006 הוציאה נגדה עשרות החלטות גינוי. ועדת חקירה, שמונתה מטעם המועצה לחקור את אירועי "תהלוכות השיבה", בהם פתחו הפלסטינים בשנה שעברה, קבעה בחודש פברואר כי ייתכן שצה"ל ביצע "פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות", כלשונה, בעימותים על גדר המערכת בין ישראל ורצועת עזה, וקראה לישראל "לפתוח בחקירה מיידית, עצמאית ובלתי משוחדת, בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים" כדי לבדוק "האם בוצעו פשעי מלחמה או פשעים נגד האנושות, מתוך מטרה להעמיד לדין את האחראים לכך". בנוסף קראה הוועדה להעביר את המידע הכלול בדו"ח לבית הדין הבינלאומי בהאג.

בירושלים הגיבו בזעם על הדו"ח. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "ישראל דוחה על הסף את דו"ח המועצה לזכויות אדם של האו"ם. המועצה קובעת שיאים חדשים של צביעות ושקרים, מתוך שנאה אובססיבית לישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. חמאס הוא שיורה טילים על אזרחי ישראל, משליך מטעני נפץ ומבצע פעילות חבלנית במהלך ההפגנות האלימות על הגדר. ישראל לא תאפשר לחמאס לפגוע בריבונות הישראלית ובאזרחיה, ותשמור על הזכות להגנה עצמית".

תגיות:האו"םזכויות אדםדני דנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה