חדשות בארץ

נתניהו ופוטין שוחחו; החורף הגיע

נתניהו ופוטין דנו באפשרות לחון את הצעירה הישראלית שכלואה ברוסיה, מפגינים כורדים השליכו אבנים לעבר שיירה של צבא ארצות הברית בסוריה, והמתמודדת הפופולרית לנשיאות ארה"ב מתנה את הסיוע האמריקני לישראל בהפסקת הבנייה בהתנחלויות. כל מה שחשוב לדעת

אא

תזכה לחנינה רוסית? ראש הממשלה לצד הצעירה הישראלית. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שני) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ודן אתו באשר לאפשרות חנינתה של נעמה יששכר, הישראלית בת ה-26 שנידונה ל-7.5 שנות מאסר ברוסיה בגין הברחה של כמה גרמים בודדים של חומר אסור. שיחת הטלפון בין שני המנהיגים נעשתה על רקע יום הולדתו של נתניהו, שחגג את יום הולדתו ה-70. בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה לאחר השיחה נכתב כי נתניהו "הודה לפוטין על הברכות והעלה שוב את נושא בקשת החנינה לנעמה יששכר. כמו כן, שוחחו המנהיגים על המצב בסוריה ועל ההתפתחויות באזור".

במקביל, משפחתה של הצעירה החליפה את צוות ההגנה הרוסי שלה, וכעת הוא מונה ארבעה עורכי דין, בראשם הפרקליטים ואדים קלוגנט ואלכס דוברינין. בנוסף, את יישכר מייצגים גם צוות פרקליטים ישראלים בראשות בועז בן צור ונתי שמחוני, העוסקים בתיאום ההליכים המשפטיים ובגישור בין השלטונות בכל הנוגע להסגרתו של ההאקר הרוסי הכלוא בישראל, אלכסיי בורקוב, אשר נתון לבקשת הסגרה של ארצות הברית.

סאגת הנטישה האמריקנית בסוריה נמשכת: העם הכורדי מוחה. במהלך הימים האחרונים הושלכו ירקות ואבנים על הרכבים המשוריינים של צבא ארצות הברית בסוריה בידי מפגינים כורדים, שזעמו על נטישתה של וושינגטון את האוטונומיה הכורדית בצפון סוריה, והפקרתם לידי הצבא הטורקי שרואה בכוחות הכורדים פעילי טרור. "תגידו לילדים שלכם שהטורקים הרגו את הילדים של הכורדים, ולא עשיתם דבר כדי להגן עליהם", נכתב על שלט שהניפו הכורדים לעבר השיירה הצבאית.

בסוף השבוע הודיעו הכוחות הכורדים בסוריה על תחילת הסגת כוחותיהם מגבול טורקיה. בכיר בכוחות הסורים הדמוקרטיים (SDF) – קואליציית ארגוני האופוזיציה בהובלת הכורדים ובתמיכת ארצות הברית – מסר כי הנסיגה תחל בעיירת הגבול ראס אל-עין שבצפון-מזרח סוריה, זאת במסגרת הסכם הפסקת האש שחתמו עם טורקיה, שהושג בתיווכו של הממשל האמריקני.

המתמודדת המובילה לנשיאות ארצות הברית: הפסקת הבנייה להתנחלויות בתמורה לסיוע אמריקני. המועמדת הדמוקרטית המובילה לנשיאות ארה"ב ב-2020, הסנאטורית אליזבת וורן, אמרה שלשום כי תתנה סיוע לישראל בהקפאת הבנייה בהתנחלויות. "כרגע, נתניהו אומר שהוא הולך לקחת את ישראל לכיוון של הרחבת ההתנחלויות, (אבל) זה לא מזיז אותנו מכיוון פתרון שתי המדינות", לשון וורן. לדבריה, "המדיניות הרשמית של ארצות הברית היא תמיכה בפתרון שתי המדינות, ואפילו אם ישראל נעה לכיוון ההפוך, הכול עדיין על השולחן". וורן שבה והדגישה כי "הכול עדיין על השולחן".

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (שלישי) יהיה מעונן חלקית, עם גשם מקומי בעיקר במזרח הארץ ובדרומה. ייתכנו סופות רעמים, וקיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום. הים התיכון יהיה גלי וגובהו 120-60 סנטימטרים. רוח צפונית מערבית תנשב במהירות 36-16 קמ"ש.

ביום רביעי יירד מדי פעם גשם ברוב חלקי הארץ וייתכנו סופות רעמים. קיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום, ויהיה קריר מהרגיל. בחמישי יהיה דומה.

ביום שישי יירד גשם לפרקים בצפון הארץ ובמרכזה, והוא ילווה בסופות רעמים. יהיה קריר מהרגיל לעונה, וקיים חשש להצפות בערי מישור החוף.

תגיות:סוריהחורףאליזבת וורן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה