חדשות יהדות

האבל על פטירת הרב קרליץ זצ"ל: "יחסר לעם היהודי"

בעקבות פטירתו של פוסק הדור, מרן הרב ניסים קרליץ זצ"ל, פרסמו אנשי ציבור ורבנים הודעות אבל ותנחומים. הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו: "מי יתן לנו תמורתו"

הרב קרליץ זצ"ל (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)הרב קרליץ זצ"ל (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)
אא

בעקבות פטירתו אמש (שני) של פוסק הדור, מרן הרב ניסים קרליץ זצ"ל, יצאו רבנים ואנשי ציבור בהודעות אבל ותנחומים.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, ביכה את לכתו של פוסק הדור הרב קרליץ זצ"ל, "פוסק הלכה בבהירות עצומה אשר עמד לימיננו בכל עת בהוראה ברורה, ובגדלות ענקית. התייתמנו הערב משריד לדור דעה, אשר כל בית ישראל קיבל את פסיקותיו עשרות שנים. מי יתן לנו תמורתו".

מש"ס נמסרה הודעת ההספד הבאה: "מועצת חכמי התורה ותנועת ש"ס מבכים מרה את הסתלקותו של זקן ההוראה, הגאון הגדול רבי ניסים קרליץ זצוק"ל, חבר נשיאות מועצת גדולי התורה, נשיאות ועד הישיבות ומפעל הש"ס ומגדולי הפוסקים בדורות האחרונים".

"הגאון זצוק"ל היה שריד לדור דעה, הרביץ תורה עשרות בשנים כראש כולל חזון איש וגאב"ד בית דין צדק בני ברק, ורבים נאותו לאורו ולפסקיו", הוסיפו בש"ס. "עולם התורה וההלכה איבד את אחד מפוסקי ההלכה הגדולים של הדור. ווי לארעא דישראל דחסרא גברא רבא. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים, וזכותו תגן על כלל ישראל אמן",

בהודעת אבל שהוציא לאחר פטירתו של הרב זצ"ל, אמר יו"ר דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני, כי "עם ישראל איבד אחד מהפוסקים הגדולים שקמו בדורות האחרונים. מראשי מועצת גדולי התורה, חבר בנשיאות ועד הישיבות שנים רבות, ראש כולל חזון איש ואב בית דין צדק, אשר היה מורה דרך לבתי הדין בארץ ובעולם. הוא יחסר לעם היהודי בתורתו, בפסקיו, בהנהגתו. תנחומינו למשפחתו הרוממה, ולתלמידיו – תנועת דגל התורה שהולכים לאורו, יחסר לנו מאוד".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כתב כי "רבי ניסים קרליץ זצ"ל היה מעמודי ההלכה וההוראה הבולטים והמוכרים של הדורות האחרונים. זכינו כולנו שדמות ענקית כזו של פוסק הלכה בקנה מידה של הדורות הקודמים יחיה בדורנו שלנו. חבל על דאבדין. זכר צדיק לברכה".

הנשיא ראובן ריבלין שלח הבוקר איגרת תנחומים למשפחת קרליץ, בה ספד לרב המנוח: "שמעתי בצער עמוק על פטירת עטרת ראשכם, הגאון הרב שמריהו יוסף ניסים קרליץ זצ"ל, נשיא ועד הישיבות, שנשא למעלה משישים שנה בעול הציבור בהנהגה, פסיקה, הוראה והדרכה רוחנית. מורה דרך לאלפים ורבבות, שהעמיד בנים ותלמידים הנושאים גם הם בעול עם הציבור. תורתו, צניעותו וענוותנותו היו חותמו, חותם של אמת, אותו נשא עמו בכל עשייתו. משפחת קרליץ היקרה, בבניין ציון וירושלים תנוחמו ולא תוסיפו לדאבה עוד".

מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי הוא "דואב על לכתו של גאון התורה, הרב שמריהו יוסף נסים קרליץ זצ"ל, אחד מענקי פסיקת ההלכה בדורנו. אישיותו הייחודית ובקיאותו המפליגה בספרות התורנית וההלכתית העמידו רבבות תלמידים שממשיכים את דרכו, מתוך מחויבות איתנה לעם היהודי ולמורשתו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים לדורי דורות".

(עודכן: 11:35)

תגיות:משה גפניש"סהרב ניסים קרליץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה