חדשות בארץ

גנץ לקראת קבלת המנדט מהנשיא: "אנחנו אופטימיים תמיד"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הצפוי לקבל מהנשיא ראובן ריבלין את המנדט להרכבת הממשלה, אמר כי הוא אופטימי תמיד: "זו שיטת חיים"

גנץ (צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90)גנץ (צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס הבוקר (שלישי) להתפתחויות הפוליטיות ולציפיה כי יקבל ביומיים הקרובים את המנדט להרכבת הממשלה מידיו של הנשיא ראובן ריבלין.

בתשובה לשאלות כתבים, שהמתינו בסמוך לביתו בראש העין, לגבי תחושותיו וכיצד הוא מעריך את סיכוייו להקים ממשלה, אמר גנץ כי "התחושה על הכיפאק. אנחנו אופטימיים תמיד, זו שיטת חיים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש לריבלין כי לא עלה בידו להרכיב ממשלה וכי הוא מחזיר לו את המנדט. מבית הנשיא נמסר כי בהתאם לחוק יסוד הממשלה, יפנה מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, לנציגי כל הסיעות בכנסת, ויודיע להם כי "בכוונת הנשיא להעביר את המנדט להרכבת הממשלה בהקדם ליו״ר כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ, ולהעמיד לרשותו את 28 הימים הנתונים לו על פי חוק".

בהודעה צוין עוד, "כי סיעה אשר מבקשת להביא את עמדתה בפני הנשיא, טרם הטלת המנדט על ח"כ גנץ, תוכל לעשות כן בהתאם ללוחות הזמנים הקבועים בחוק, על פיהם נתונים לנשיא שלושה ימים מעת הודעתו של ראש הממשלה, ח"כ נתניהו, להטיל את המנדט על חבר כנסת אחר".

לאחר שיחתו עם ריבלין, האשים נתניהו את כחול לבן בהכשלת המאמצים לכינונה של ממשלת אחדות רחבה, והזהיר מפני הקמת ממשלת מיעוט שתזכה לתמיכתם מבחוץ של חברי הרשימה המשותפת: "אם גנץ יתפתה להקים ממשלה מסוכנת כזאת, אעמוד בראש האופוזיציה ואפעל יחד עם חבריי כדי להחליפה במהירות. אבל עדיין לא מאוחר. אם גנץ יתעשת, אם הוא ישתחרר מהלפיתה של לפיד וליברמן, אם הוא יזנח את רעיון ממשלת המיעוט – נוכל להקים יחד את הממשלה שמדינת ישראל כל כך זקוקה לה בעת הזאת, ממשלת אחדות לאומית רחבה, של כל אלה המאמינים במדינת ישראל כמדינה יהודית, כמדינה דמוקרטית. זה היה הפתרון, וזה נשאר הפתרון".

בתגובה לדבריו של נתניהו, אמרו בכחול לבן כי "זמן הספינים עבר, הגיע השעה למעשים. כחול לבן נחושה להקים את ממשלת האחדות הליברלית בראשות בני גנץ, שהעם בחר בה לפני כחודש".

בתוך כך, יו"ר הימין החדש, איילת שקד, הבהירה הבוקר כי מפלגתה לא תנהל משא ומתן נפרד עם גנץ על הצטרפות לממשלה בראשותו. "בתשובה לשאלות רבות שאני מקבלת: אם נוזמן לפגישה עם גנץ בוודאי שנבוא, אך נבהיר לגנץ שחבל על בזבוז הזמן, וכדאי להתחיל לנהל משא ומתן מול נציגות הגוש. הימין החדש לא ינהל משא ומתן עצמאי", כתבה שקד בטוויטר. היא ציינה כי "בחירות נוספות הן דבר מיותר ומזיק, איינשטיין הגדיר שיגעון שחוזרים על פעולה שוב ושוב ומצפים לקבל תוצאה שונה".

תגיות:בני גנץכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה