פעילות הידברות

"לא משנה אם נשים כרטיס אחד או 50, אם ה’ רוצה שנזכה – נזכה". סתיו שבו זכתה בהגרלה על ספר התורה

במשדר המיוחד שנערך בערוץ הידברות בהושענא רבא, נערכה ההגרלה הגדולה על ספר תורה. סתיו שבו זכתה בספר, וכעת היא מספרת את הסיפור המדהים שהוביל אותה לרגע המיוחד הזה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כשבערוץ הידברות נעמדו לערוך את ההגרלה הגדולה, המזכה את הזוכה בספר תורה שייכתב עבורו, בבית משפחת שבו שבמבשרת ציון חיכו בנשימה עצורה. "היתה לי תחושה שאזכה השנה", מספרת לי סתיו. והיא זכתה.

דרך מרתקת עברה סתיו שבו (24) עד לרגע הזכייה המיוחד הזה. בשיחת הטלפון שלנו לאחר החג, אני מבקשת ממנה לספר מעט על הדרך הזו.

"היום אני נשואה, יש לי ילדה בת שנה ואני שומרת מצוות, ב"ה. אבל לפני כמה שנים, כשהייתי רווקה, לא שמרתי שבת בכלל – עד לפני 8 שנים, כשסבתא שלי נפטרה. אז התחלתי להתקרב ליהדות, והתחלתי, יחד עם ההורים שלי וכל המשפחה, לשמור שבת. ואז הכרתי את הידברות.

"מהר מאד התחלתי להתחבר להידברות. התחלתי לצפות בערוץ, לשמוע הרצאות ולהשמיע אותן בבית, עם המשפחה שלי. ההורים שלי התחילו גם כן לשמוע הרצאות, ואחריהם גם דודים שלי התחילו לשמוע ולהתקרב. התחזקנו מאד. כמה שנים אחר כך גם סבא שלי נפטר, ומאז התחזקתי עוד יותר". אחרי השחרור מהצבא נסעה סתיו לאומן, וחודש בלבד לאחר מכן, הכירה את בעלה.

ההשתתפות בהגרלה הגדולה אינה הפעם הראשונה שבה תורמת שבו לארגון הידברות. כבר מזמן רצתה לתת משהו בחזרה לארגון שתרם לה הרבה כל כך.

"שמעתי על העלונים של הידברות, ורציתי מאד לתרום להם ולהפיץ אותם. עדיין הייתי רווקה אז, והתחלתי לתרום בכל חודש ולקבל 50 עלונים להפצה. כשבעלי הכיר אותי, הוא קבל אותי עם כל החבילה – עם הידברות ועם העלונים ועם התרומות", היא צוחקת. הכרת הטובה שלה לא נפסקה שם. "כל הזמן הוספתי עוד ועוד תרומות להידברות. בכל פעם שהיו מתקשרים, מתרימים למטרה מסוימת – הייתי תורמת. לאט לאט שלחתי גם את ההורים שלי, וגם הם תורמים להידברות, וגם עוד הרבה אנשים מהמשפחה המורחבת שלי. את 50 העלונים הראשונים אני מפיצה פה בבית הכנסת באזור שלי, ולאחרונה זיכיתי גם את אחי – גם הוא תורם להפצה של 50 עלונים נוספים, שאותם הוא נותן לבן דוד שלי, שמפיץ אותם אצלו בישיבה".

סתיו ממשיכה גם לשמוע את ההרצאות של הידברות. "אני אוהבת מאד את הכנסים של הידברות, ומשתדלת להגיע בכל פעם שיש כנס. אני אוהבת מאד לשמוע את הרב זמיר כהן, את הרב פנגר, ובעצם את כולם. בימים האלה אנחנו גם מתכוננים להתקין בבית את ממיר צופיה, כי אמרתי לבעלי שאם הוא רוצה להכניס טלוויזיה הביתה – זה רק צופיה".

מתי ואיך החלטת לתרום להגרלה הגדולה על ספר התורה?

"יום לפני ההגרלה, במוצאי שבת, ראיתי בטלפון שלי את לוח השידורים להושענא רבא. בעלי הלך לבית הכנסת לקריאת התורה ותפילה של ליל הושענא רבא, ואני ראיתי את ההגרלה והתלבטתי מאד אם לתרום ולהשתתף. רציתי מאד – אבל אנחנו כבר תורמים כ"כ הרבה, וגם ארחנו הרבה בחג והיו לנו הרבה הוצאות, כך שלא ידעתי אם אני יכולה להוסיף עוד. התקשרתי להידברות ושאלתי אם אוכל להשתתף בהגרלה מהסכום שאני תורמת להידברות ממילא. אמרו לי שלא, אבל הציעו לי מיד כמה אפשרויות של מסלולי תשלום נוחים.

"אמרתי לנציגה שאדבר עם בעלי ואחליט, ומיד התקשרתי אליו. רציתי ללכת על המסלול הכי זול, על כרטיס אחד בלבד. דברתי עם בעלי, ושכנעתי אותו. אמרתי לו שאני רוצה שותפות עם הרב זמיר! גם אמרתי לו שזה לא משנה כמה כרטיסים נקנה. אם הקב"ה ירצה שנזכה – זה לא משנה אם נכניס כרטיס אחד או 50 כרטיסים – אנחנו נזכה. הוא הסכים. ובאמת, הכנסנו להגרלה הזו רק כרטיס אחד. אחרי שתרמתי, עוד ישבתי בסוכה בלילה עד רבע לארבע לפנות בוקר ואמרתי את כל ספר התהילים.

איך גילית שזכית?

"חיכיתי כל כך לשמוע את התוצאות... זה היה בהושענא רבא כבר קרוב לחג, אז כבר הייתי לבושה ומוכנה לחג. היתה לי תחושה שאזכה השנה – גם בשנה שעברה השתתפתי בהגרלה, ולא זכיתי, אבל הפעם הרגשתי שאזכה. ואז צפיתי בשידור, ומיד ראיתי. פרצתי בכזה בכי... התרגשתי כל כך, כל האיפור של החג נמרח, זכינו בדבר מדהים! ואז גם התקשרו אלי מהידברות כדי לספר לי על הזכייה".

האזינו לשיחת הטלפון בה התבשרה סתיו שבו על הזכייה

המשפחה שלך לוותה אותך בכל שלבי ההתחזקות, איך סיפרת להם על הזכיה?

"לא הייתי צריכה לספר, הם כבר ידעו... כולם צפו בשידור באותו הזמן, כולם התרגשו איתי. ההורים שלי גם כן השתתפו בהגרלה, ואני חושבת שגם עוד כמה אנשים מהמשפחה תרמו והשתתפו. ברגע שהכריזו שזכיתי כבר קבלתי טלפונים מכולם, כולם התרגשו איתי, ובכינו".

תגיות:ספר תורההגרלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה